K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2011, 13:42   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Afdrag af gæld til skat eller inkasso. hvad er mest fordelagtig som Førtids Pensionis

nu mener jeg tidliger har set det være vendt her på 10K..

men har brug for en udførlig forklaring da jeg er en klovn til alt hvad der har med skat og tal at gøre..

men afdrag af gæld til skat eller inkasso. hvad er mest fordelagtig som Førtids Pensionist. og grunden til det spørgsmål er at jeg tideliger mener at have læst om. at det skulle være en større fordel at afdrage hos inkasso. da de kunne trække gælden før skatten blev trukket ens pension..

muligt jeg er helt forkert på den. men vil gerne høre hvis der er noget om det. og om hvordan jeg så forholder mig.. da jeg ved jeg kan føre min gæld tilbage til inkasso.. hvor jeg også har andet gæld som jeg nu ikke kan betale af på.

til en oplysning skal jeg skrive at Skat oplyste at de vil gøre indhold men 500 kr. men nu vister sig så. at de gør lønindhold med 940 kr. da de flot har hævet min skatteprocent med 10 %. grunden til den handling skulle være at jeg ikke har sendt oplysninger om mit budget tilbage til dem.. så nu sidder jeg god i skraldet..

Sidst redigeret af maja-bell; 11-10-2011 kl. 13:48.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 19:04   #2
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
måske ""svar på dit spærgsmål..

Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
nu mener jeg tidliger har set det være vendt her på 10K..

men har brug for en udførlig forklaring da jeg er en klovn til alt hvad der har med skat og tal at gøre..

men afdrag af gæld til skat eller inkasso. hvad er mest fordelagtig som Førtids Pensionist. og grunden til det spørgsmål er at jeg tideliger mener at have læst om. at det skulle være en større fordel at afdrage hos inkasso. da de kunne trække gælden før skatten blev trukket ens pension..

muligt jeg er helt forkert på den. men vil gerne høre hvis der er noget om det. og om hvordan jeg så forholder mig.. da jeg ved jeg kan føre min gæld tilbage til inkasso.. hvor jeg også har andet gæld som jeg nu ikke kan betale af på.

til en oplysning skal jeg skrive at Skat oplyste at de vil gøre indhold men 500 kr. men nu vister sig så. at de gør lønindhold med 940 kr. da de flot har hævet min skatteprocent med 10 %. grunden til den handling skulle være at jeg ikke har sendt oplysninger om mit budget tilbage til dem.. så nu sidder jeg god i skraldet..
hej dig !!

ang. gæld er der idag en stor artikkel i Aalborg stifttidende om gæld og incasso.
der står,at skylder du under" 3000.kr kan det faktisk ikke"" betale sig for mange finanserings selskaber at prøve at indrive gælden da det koster ca. det samme at indrive" gæld på under 3000.kr. altså gæld der er over"" de 3000kr kan det først betale sig at prøve og indrive. og de skriver også" at det så vil sige,at du faktisk" godt så kan have 10.forskelliger steder hvor du skylder penge til uden" at det kan betale sig for dem at indkræve pengene hos. dig.. så gældsbeløb på OVER""" de 3000.kr skal du lægge hovedet i blød over. og så se om du kan fin de en plan B.
men ang skat" må du selv lige lave an aftale med dem. gå ind på et af deres RØDNE" kontorer og se om de lede stats ansatte er til at snakke med. knus Annech.

p.s. kig evt. på Aalborg stifttidende over nettet.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 21:17   #3
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Da jeg selv blev Fp'er i år fik jeg samtidig udbetalt en del penge i forbindelse med TAE, en del af de penge valgte jeg at betale al min gæld til SKAT ud alene af den grund at de så ikke trak mig længere automtisk hver måned. Dette har så betydet at jeg undervejs har kunnet fjerne min gæld til private. Gæld til det offentlige er mega dyrt, f.eks kan du ikke trække renterne fra. Men har du gæld ti private kredit steder med mega renter så lad dem "kæmpe" for deres penge men spar undervejs op fordi nå de skal igang med inkasso delen og har prøvet at de har svært med at få pengene hjem, kan du få en aftale ved at være hård at de kan få 1/3 del af hovedstolen til endelig akvikselse
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 22:15   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
annech: den vil jeg lige søge på.. og se om jeg kan få noget ud af artikel.. tak
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 22:22   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Da jeg selv blev Fp'er i år fik jeg samtidig udbetalt en del penge i forbindelse med TAE, en del af de penge valgte jeg at betale al min gæld til SKAT ud alene af den grund at de så ikke trak mig længere automtisk hver måned. Dette har så betydet at jeg undervejs har kunnet fjerne min gæld til private. Gæld til det offentlige er mega dyrt, f.eks kan du ikke trække renterne fra. Men har du gæld ti private kredit steder med mega renter så lad dem "kæmpe" for deres penge men spar undervejs op fordi nå de skal igang med inkasso delen og har prøvet at de har svært med at få pengene hjem, kan du få en aftale ved at være hård at de kan få 1/3 del af hovedstolen til endelig akvikselse
ja du har ret den er rigtig dyr.. har så både hos skat og hos inkasso. og der er ikke mulighed for forhandling.. men har afdraget inkasso tidligere. men nu hvor skat gør så stor en inddrivelse kan jeg ikke betale dem.. derfor tænker jeg om det vil gøre en forskel at hive skatte gælden tilbage til inkasso. for derved at samle det hele så de forsætter kan se jeg afdrager. så det sidste gæld ikke også havner hos skat..

mener så jeg har læst her inden at når det er offentligt gæld så kan man lave aftale om at de trækker gælden inden skatte bliver trukket af ens pension.. det skulle virke sådan at men betale. men da inkasso trækker det før skat tager sin skatte procent. så vil vi ikke mærke at beløbet er så stort..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 08:44   #6
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
hvis skat trækker får man brev hvorm an har 4 uger til at dukumenter at man ikke kan klare det beløb de kommer frem til jeg har ikke haft problemer med at snakke med skat selv.

vil lige tillade mig at linke til en side jeg syntes er ret god og har mange nyttige ting som bla begut skema osv osv http://www.budgethuset.dk/ Håber det er ok med link går ud fra det er ok efter reglerne.jeg har fundet en masse nyttig info der inde.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 16:14   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
extra tak for den side den ser rigtig god ud.. og har aldrig set den tideliger..

men kan så lige fortælle at jeg har talt med en gælds rådgiver i dag. som opfordrede mig til at søge gældssanering. da min gæld var hvor den nu var.. men skal inden ansøgning. gøre op med om jeg ønsker at flytte inden eller blive boende. og jeg ønsker det første. så det vil jeg arbejde på også søge..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 16:18   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hej dig !!

ang. gæld er der idag en stor artikkel i Aalborg stifttidende om gæld og incasso.
der står,at skylder du under" 3000.kr kan det faktisk ikke"" betale sig for mange finanserings selskaber at prøve at indrive gælden da det koster ca. det samme at indrive" gæld på under 3000.kr. altså gæld der er over"" de 3000kr kan det først betale sig at prøve og indrive. og de skriver også" at det så vil sige,at du faktisk" godt så kan have 10.forskelliger steder hvor du skylder penge til uden" at det kan betale sig for dem at indkræve pengene hos. dig.. så gældsbeløb på OVER""" de 3000.kr skal du lægge hovedet i blød over. og så se om du kan fin de en plan B.
men ang skat" må du selv lige lave an aftale med dem. gå ind på et af deres RØDNE" kontorer og se om de lede stats ansatte er til at snakke med. knus Annech.

p.s. kig evt. på Aalborg stifttidende over nettet.
har forsøgt at finde det men har problemer. kan du kopi linket her til.


hov tror jeg fandt den her: http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2...oster%20kassen

Sidst redigeret af maja-bell; 12-10-2011 kl. 16:23.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 17:36   #9
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
inde på den side står bla også gældssanering hvad det kræve osv
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 09:12   #10
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
inde på den side står bla også gældssanering hvad det kræve osv
ja var inde og se på den igår.. min rådgiver fortalte så hvordan min situasion kom til at stå ved et videre forløb for beslutning.. får jeg den så vil de se hvor meget jeg har råd til at afdrage i de næste 5 år.. og hvis der er 200 om måneden så bliver det det . men de skal så overholdes.. og det har jeg sagt jeg er parat til..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afvikling af gæld skat enborger Alt det andet 2 29-03-2013 17:17
Hvad vægter mest i en sag supersus Spørgsmål ang fleksjob 40 26-03-2012 21:46
Betaler de rigeste mest i skat? Ja og... nej. Tante Ana Politik og Samfund 13 31-01-2011 21:06
Gæld til skat supersus Alt det andet 0 08-03-2009 14:39
flex eller førtids pension taiger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 12-04-2008 09:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension