K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2011, 20:04   #1
6000kolding
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
6000kolding er ny på vejen
Sygemelding fra studiet (måske)

Jeg har tidligere haft et stofmisbrug og har som følge deraf fået nogle psykiske skavanker (ocd, depression, angst).

Jeg er i behandling med samtaler og medicin ved min psykiater gennem 1.5 år.

Jeg er begyndt på et nyt studie, som jeg egentlig er rigtig glad for. Dette efter at have været sygemeldt.

Nu er der desværre opstået familiære problemer, som jeg ikke håndterer ret godt. Det går i bund og grund ud på at miste (er panisk dødsangst). Er begyndt at få det dårligt med mig selv (ingen selvtillid).

Jeg hænger i alt, hvad jeg kan med studiet, men føler lidt jeg halter efter.

Føler måske jeg er kommet lidt for hurtigt i gang igen (hvis det giver mening?). At jeg måske ikke var klar.

Ved jeg kan blive sygemeldt fra studiet, hvis det kommer til det, men håber det bestemt ikke.

Nu til mit spørgsmål. Jeg modtager SU + handicaptillæg. Jeg kunne forestille mig, at handicaptillægget bliver taget væk fra mig, hvis jeg bliver sygemeldt (vel også kun rimeligt da jeg så ikke længere er aktiv studerende).

Er der nogle, der kan af- eller bekræfte det?

Ydermere vil jeg gerne høre, om der er nogle, der har erfaringer med, hvordan jeg så står med henblik på at søge tillægget igen, når jeg er klar igen? Om de siger, ham gider vi ikke smide penge efter igen. Han holder alligevel kun et par måneder.

Håber I har tid/lyst/mod på at svare. Jeg er
6000kolding er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 09:30   #2
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Er selv sygemeldt fra mit studie.
Nej du mister ikke dit handicaptillæg,
når du er sygemeldt kan du jo heller ikke arbejde.
Og du har fået dit tillæg fordi du ikke kan arbejde ved siden af studierne.
Håber det gav lidt ro ?
Men snak med din studievejleder, hun kan også rådgive dig omkring evt lægeattest, som de iøvrigt kun skal bruge hvis du skal søge om at få forlænget din SU.
Ro på - pas godt på dig selv.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 17:43   #3
6000kolding
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
6000kolding er ny på vejen
Tak for svaret, Maja.

Det hjalp lidt på humøret.
6000kolding er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 19:49   #4
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
det var godt
jeg har valgt at sygemelde mig, for ikke at blive for stresset over det jeg ikke nåede. Jeg var meget tæt på at gå ned med stress igen (har prøvet det før) og ville bare ikke sygemelde mig. Men en fornuftig psykolog sagde: fint - du tonser bare videre, men jeg kan ikke samle dig op om et halvt år, for så er du gået for meget i stykker. Og så havde vi ikke mere at tale om den dag ! farvel og tak !
puha - nu efter næsten to md kan jeg godt se hun havde ret, jeg er stadig ikke kommet ned i tempo i knolden !

og med det prøver jeg at sige til dig - pas nu godt på dig selv - høns på hvad andre siger, tænker, tror og mener. Det er dit liv og dig der skal leve det - resten af livet. Pas på dig selv
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny sygemelding jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 27-10-2013 10:22
Venter på fleks - skal jeg gå tilbage til studiet? Lillesøster82 Spørgsmål ang fleksjob 9 24-02-2013 22:18
sygemelding FibroMcs Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 08-02-2013 13:25
Sygemelding under sygemelding Susanne2412 Alt det andet 16 08-12-2010 20:53
Sygemelding itte Alt det andet 5 21-05-2009 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension