K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2011, 08:29   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Boligstøtte: 10.000 flere på et år!

"Flere danskere modtager støtte fra det offentlige til betaling af deres husleje. Det koster staten adskillelige millioner kroner"

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/47...r-boligstoette

"Opgørelsen, der blev lavet fra 1.april 2010 til 1.april 2011, viser også, at næsten halvdelen af de, der har fået tilkendt boligsikring, er folk som er i arbejde og ikke får nogen offentlig ydelse."

A hva undskyld mig, så er vi da totalt ude på et skråplan når dem der går på arbejde ikke engang får nok i løn til at betale husleje!!!

Hvem sagde fattigdom!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 09:04   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Opgørelsen, der blev lavet fra 1.april 2010 til 1.april 2011, viser også, at næsten halvdelen af de, der har fået tilkendt boligsikring, er folk som er i arbejde og ikke får nogen offentlig ydelse."
citat fra artiklen.

Det får de så nu!

Og jeg kan ikke få det, selvom jeg får førtidspension, fordi det er ejerbolig.
Og min ejerbolig er billigere end en lejebolig!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 10:16   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"Opgørelsen, der blev lavet fra 1.april 2010 til 1.april 2011, viser også, at næsten halvdelen af de, der har fået tilkendt boligsikring, er folk som er i arbejde og ikke får nogen offentlig ydelse."
citat fra artiklen.

Det får de så nu!

Og jeg kan ikke få det, selvom jeg får førtidspension, fordi det er ejerbolig.
Og min ejerbolig er billigere end en lejebolig!

VH Popiae
Det kan du da godt... det er bare mod tilbagebetaling når huset sælges.

De der ikke er på pension, men som har ejerbolig kan jo slet ikke få boligsikring.

Men prøv at regne ud hvad du skulle have betalt hvis du ikke havde kunnet få fradrag for dine lån... og tænk på det beløb som er slags boligsikring....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 11:32   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Så ville den være ret lille, altså boligsikringen.

Jo, skrev netop også FÅ, altså netop uden tilbetaling.

Undre mig bare over at man kan have lønarbejde, og være berettiget til støtte fra kommunen.

jeg mener dog som udgangspunkt, at det er helt absurt, som lejepriserne har fået lov at skyde i vejret, med kommunes finasiering.

Hvis denne støtte fra kommunen bortfaldt, ville udlejere være nødt til at sætte leje ned, og dermed undvære denne store profit de idag får.
jeg synes, at det er helt hen i vejret.
Men udlejerene sidder og klapper i hænderne hele vejen hen i banken.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 12:02   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis et hus koster f.eks 1 million, og man optager lån for det, så har man haft et fradrag på over en million inden de er betalt med renter og rentes rente.

Men det giver hurtigt et tilskud på ca en halv million, som man ellers skulle have betalt i skat... selvfølgeligt delt ud på den tid man nu har huset...

Selv delt ud over en 25 års periode, bliver det til lidt.

Med hensyn til lejen, så er det mest på det private marked.

Almene boliger må ikke give overskud. Og der er et bolignævn, hvor man kan trække de private udlejere i, og få nedsat huslejen hvis den er for stor.

Problemet er selvfølgeligt at de ofte er meget kreative, når det gælder om at bogføre udgifter og nødvendige henlæggelser, så det ser ud til kun lige at gå rundt...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 12:31   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Pip

Nu må du ikke glemme at rentefradraget på boliglånet reelt kun er på 1/3 af den faktiske rente.
Det var meget bedre før "Kartoffelkuren".

Dertil kommer ejendomsskat og ejendomsværdiskat ( tidligere kaldt : værdi af egen bolig ).

For mit eget vedkommende er disse to på i alt 24.000 kr om året,
mens mit reelle fradrag på renteudgifterne "kun" er på 7.000 kr.

Det er helt sikkert, at huslejen ville falde, hvis der ikke var nogen boligstøtte.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 12:39   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du har sikkert ret med rentefradraget.. pointen var også bare at boligejere også får tilskud i en eller anden form, via fradraget..

Med hensyn til lejeboligere, så er det stadigt kun de private der ville falde..

For almene boliger må ikke give underskud.

Her har vi en dyr husleje, og jeg har nærlæst alle regnskaberne.

Det er ikke muligt at sætte lejen ned som det ser ud her, uden at vi ville komme til at køre med underskud.

Man kan selvfølgeligt altid diskutere hvor stort et beløb der er rimeligt til hensættelser til større udgifter som nyt tag osv..

De almene boliger der kan lave lejenedsættelser, er dem der har betalt alle deres lån ud.

Men som det er nu, er det ikke mange steder der kommer lejenedsættelser af betydning. Overskuddet ender så i Landsbyggefonden, som er en del af de almene boliger.

Her kan alle de almene boligselskaber så søge støtte til forskellige formål.

Det groteske er så at staten blander sig i hvor mange penge Landsbyggefonden bruger, i betragtning af at det er lejernes egne penge....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 13:20   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser

De almene boliger der kan lave lejenedsættelser, er dem der har betalt alle deres lån ud.

Men som det er nu, er det ikke mange steder der kommer lejenedsættelser af betydning. Overskuddet ender så i Landsbyggefonden, som er en del af de almene boliger.

Her kan alle de almene boligselskaber så søge støtte til forskellige formål.

Det groteske er så at staten blander sig i hvor mange penge Landsbyggefonden bruger, i betragtning af at det er lejernes egne penge....
Når en afdeling i almennyttigt byggeri har betalt lånene ud, så fortsætter man med at betale ydelsen, nu hedder det så "de udamortiserede lån", og pengene ryger i landsbyggefonden, som regeringen også har stukket snablen ned i.

Så ingen leje-nedsættelse dér.

Jeg husker ikke detaljerne i det, men jeg husker, at det var mens Gert Nielsen stadig var formand for BL.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 13:29   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man kan godt vælge at give sig selv lidt nedsat husleje, når de lån er væk... husk at det er lejerne der selv skal godkende regnskabet..

Man kan godt vælge ikke at godkende det..

Tal med bestyrelsen om det, kom til generalforsamlingen, tal med de andre beboere om det...

Det er en kamp, men ikke helt umuligt hvis man står sammen.

Det er nemlig vildt urimeligt.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 14:54   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hmm..bum..bum...HVEM er det vi lige taler om iflg opgørelsen?

Jeg mener, er det ganske alm lønmodtagere ELLER er det ejere af diverse boligselskaber mv der kan søge om hjælp?

Det kunne jeg godt tænke mig at vide og ER det ganske alm lønmodtagere ja, så er det sg da et problem, at man som lønarbejder har brug for at modtage tilskud fra Staten for at blive boende...

Undskyld mig, enten er det fordi lønnen er for lav(det vil jeg helst tro!) eller også så er det fordi lovgivningen er "forkert" hm....
(véd det godt, er mere end fatsvag )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere søger om handicapbil - og flere får afslag beha Din historie 0 04-07-2011 10:51
Flere søger om handicapbil, men samtidig får flere afslag Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-07-2011 12:00
Boligstøtte? Tullepigen90 Dit og Dat 1 06-02-2011 19:52
Flere og flere klager over kommunen Webmaster K10 Nyheder 0 12-08-2009 07:00
Boligstøtte Kimse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 11-05-2009 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension