K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2011, 12:23   #1
aep
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
aep er ny på vejen
Exclamation Mødetider - hvem bestemmer??

Hej,

Hvem bestemmer mødetiden i fleksjob?

Pt. er visiteret til 15 timer ugentligt.
Pt. har 45 min. kørsel hver vej til/fra praktikstedet.
Kommune har bestemt mødetid kl. 11.00-14.30

Men pt er oppe fra kl. 6 hver morgen grundet 3 børn, pt beder om at møde kl. 9-12.30, men det vil kommunen ikke - må de det?

Pt. bliver bedt om at sove inden mødetid (kl. 9-10)

Skal kommunen ikke tage hensyn til Pt´s familieliv? samt der er 1½ times kørsel udover 3½ time arbejdstid pr. dag.

Har diagnose PTSD i mellem svær grad, dårlig hukommelse, meget nemt til stress og træthed, erhvervstab på 60%. Méngrad på 33%

Håber nogen kan lovgivning eller hjælpe med andet relevant stof

Sidst redigeret af aep; 15-09-2011 kl. 12:24. Årsag: Fejl.
aep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 12:28   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du er da heldig kun at have 45 mins transport hver vej. Slipper selv med halvanden time hver vej.
Kommunen har jo nok sine grunde til, at melde den angivne arbejdstid ud. Du skal jo også passe ind i praktikstedet, men tal med dem igen og fremlæg dine argumenter og hø,r hvorfor de fastholder det tidspunkt, de angiver.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 12:31   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Mødetiden er da en sag mellem dig og det sted hvor du skal være, hvad er grunden til du først skal møde så sent? Er der ikke noget at lave tidligere på dagen, åbner de først kl. 11, eller hvad er årsagen.
jeg har ikke før hørt om at kommunen bestemmer mødetider, med mindre at åbningstiden kun er i det tidsrum.
Kan man sove på forskud, jeg kan da ikke?
Hele min dag ville være ødelagt hvis jeg først kunne møde på den tid af dagen, der ville jeg allerede være helt bombet.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 12:40   #4
aep
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
aep er ny på vejen
Angry Re:

Både ja og nej, det arbejde som jeg skal læres op i, ligger nogle gange eftermiddag, men andre gange ikke.

Kommunen ville ikke give mig nogen som helst begrundelse for jeg SKAL møde på dette ukristelige tidspunkt.

Jobkonsulenten mente at jeg havde massere tid til at sove både før og efter arbejde, bortset fra at jeg skal have den store dreng med hjem direkte efter job pga køretid til hans skole (1 time). Og vi har kun én bil. Jeg har rigeligt tid, mener hun.
Jeg er bare TOTAL bombet, når jeg nu er oppe kl. 6 hver evig eneste morgen. Og kan ikke lade min ægtefælle stå alene med 3 børn.
aep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 12:44   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Velkommen til k10 ..

Mødetiden kan også være en del af dine skånehensyn.. det skal så fremgå af dine papirer på kommunen..

Kommunen har jo ikke noget med de faglige ting.. såsom løn mødertider osv .. det er din fagfore. der skal forhandle det.. så gib fat i dem..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 13:24   #6
aep
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
aep er ny på vejen
Har lige tjekket op - ingen steder fremgår det at jeg skal møde på nogle bestemte tidspunkter, hverken sent eller tidligt. Står kun at jeg nemt sover 3-4 timer efter endt arbejdsdag.

Blot en del pauser, ingen stressende opgaver, eller tunge løft. Brug for struktureret og forudsigelig hver dag.
aep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 13:27   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tingene er jo ikke sorte og hvide. Det er ganske rigtigt arbejde til fuld overenskomstmæssig aflønning med skånehensyn og det er netop kommunen, der skal påse, at disse skånehensyn er tilgodeset. Derfor drøft det med kommunen i første omgang og hør begrundelsen. Måske er netop placeringen af arbejdstiden et "skånehensyn" - det kan jo kun de involverede parter afgøre.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 13:32   #8
aep
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
aep er ny på vejen
Kommunen vil ikke lytte.... De siger blot, at sådan er det bare.
Selvom JEG fortæller at jeg vil fungere langt bedre, mere energi, bedre for arbejdspladsen osv, hvis jeg kunne bede om lov til at møde tidligere f.eks. kl 9. Men næh nej, så blev jeg straks spurgt om jeg ikke gad arbejdet, og straks blev der gjort en fjer til 7 høns.. Suk..

Vil rigtig gerne jobbet, kan bare yde noget mere under de korrekte omstændigheder.
aep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 21:24   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Har du spurgt skriftligt?

Ofte kommer der andre boller på suppen, når man holder kontakten med kommunen på skrift.

Hvis det var mig, så ville jeg skrive spørgsmålet på et stykke papir (sammen med navn og cpr.nr.), stile det til sagsbehandleren, aflevere det ved skranken i jobcenteret, bede om kvittering på at de har modtaget det.

Hvis du så får samme svar på skrift, som du har fået mundtligt kan du klage til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bizar sag, hvem bestemmer? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 16 15-02-2020 12:05
Hvem bestemmer johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 14 04-05-2013 23:22
Hvem bestemmer mand Alt det andet 4 24-02-2012 09:44
Hvem bestemmer løn? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 10 22-01-2009 09:07
hvem bestemmer ? fru hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 45 08-12-2008 00:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension