K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2011, 21:57   #1
Annc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Annc er ny på vejen
Børns fritidsaktiviteter

Jeg har både googlet og søgt lidt rundt herinde, da jeg har hørt man kan søge om tilskud til børnenes fritidsaktiviteter når pengene ikke er til det mere, men jeg kan ikke rigtig finde noget om det.

Jeg har en kronisk sygdom, er sygemeldt og får ikke en nikkel pga varighedsbegrændsningen og fordi vi er gift, så vi lever af min mands løn alle 5.

Har også hørt om legater man kan søge både til en selv og til børnene, men jeg kan bruge timer på at lede uden at finde noget jeg kan bruge. Er der nogle der ved noget om disse ting

Mange håbefulde hilsner fra AnnC
Annc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 22:20   #2
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Da min datter var mindre og jeg var på kontanthjælp, fik vi en tur til legoland en gang om året med alt betalt, af Frelsens Hær. Det var simpelthen guld værd, da jeg overhovedet ikke havde råd til sådan en tur. Måske har de stadig noget lignende?

Jeg ved Mødrehjælpen også arrangere noget ind imellem, så prøv også at kontakte dem. Med hensyn til legater administrere kommunen som regel et par stykker, men ellers er der sider på nettet, hvor man selv kan søge efter relevante legater. Jeg fik selv et et år til jul, men kan selvfølgelig ikke huske hvad siden hedder...

Din lokale folkekirke er også en mulighed der er værd at prøve. Dels laver de ofte arrangementer for børn, og dels kan der også sommetider være legater at søge der også.

Jeg håber du finder noget du kan bruge.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 09:41   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
hvis du har fem så der måske nogle af dem der selv kan tjene lidt penge selv,til deres fritids aktiviteter,men ved jo ikke hvor gamle de er

At gå til spejter er næsten gratis.

Hvis i på den ene løn ligger på det der liner indtægten på bistand til familien,er der måske nulighed at søge til aktiviteter til dem,særlig skal i jo skrive når i søger hvorfor jeres børn har et særligt behov for at gå til en fritids aktivtet.

det særlige kunne være at de hver i sær måske her et særligt behov ,på grund af deres udvikling,eller deres trivelse iforhold til at have en syg forældre.

Mener det er børne og ungdoms afd,der skal stiles en ansøgning til men er ikke helt sikker på det-der skal jo vedsendes indtægt og udgifter.

ellers kan man søge legater også udover fonde,man kan låne bogen med fonde på bibloteket,og så er det bare om at læse igemmen hvem der giver til hvad og hvem,det koster lidt tid .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 09:59   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej, annc -SUK hvor kan jeg bare genkende problematikken!

Det er bare mere end trist ikke at kunne give børnene bare lidt af en normal hverdag samt ferie som alle andre børn!

Vi stod også i samme situation, og det igennem 10 år sååå..børnene kunne da glemme alt om deres ønsker om ferie, både sommer og vinter, for det første...
(gjorde det lige ondt langt ind i sjælen, når de efter første skole dag kom hjem og fortalte at deres kammerater havde været på ferie, ofte eksotiske steder )
Noget helt andet var så, at vi ej heller fysisk var i stand til at bevæge os, ret langt fra den hjemlige "rønne" af...suk!

og JA der findes rigtig mange smukke steder herhjemme, heldigvis, meeeen det er sjældent at noget af det er gratis og det vil jo aldrig blive det samme med en grøftekant som med et hotel m pool og hva har vi her -i børnenes øjne, ihvertfald -suk.

Noget ganske andet er så hverdagen ang diverse sociale udfoldelser i selskab m andre, hmmm...

Der vil jeg anbefale dig, at henvende dig til din kommunes børn og unge afd eller måske hedder den Familieafd og få en samtale m en medarbejder.

Forklar hvordan situationen er, på den hjemlige front og at det ville være godt om jeres børn kunne deltage i de sociale aktiviteter sammen med deres kammerater...

MEN tro mig, du er pinedød nødt til OGSÅ at skrive et lille skriv, til de ansvarlige i afd også for min erfaring er, at ALT man søger/snakker med dem om skal være på skrift, for at blive taget seriøst!

Derudover har du jo også muligheden for at alliere dig m klasselæreren eller måske sundhedsplejersken på skolen, hvis altså i har en sådan tilknyttet?

Ang legater, tjaa, der ville jeg prøve at bruge søgefeltet herinde øverst oppe på forsiden af k10 og skrive fx: legater
-jo flere ord du putter i feltet jo større er chancen for at du får flere tråde herinde.

Véd at spørgsmålet jævnligt er oppe at vende.

Held og lykke med det hele
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension & børns indtægt? ladytass Alt det andet 3 30-08-2013 16:04
børns medicin tije Alt det andet 8 13-08-2012 17:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension