K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2011, 21:37   #1
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
sygepengesamtale..

Jeg står og skal til samtale ang, jeg har været sygemeldt i ca 7 uger nu, og læser så meget herinde hvori komunen "vender og drejer" det til egen fordel, og (som jeg læser det) er der tit bare det at man får sagt nogle forkerte ord.

Så jeg ville høre de søde og rare mennesker der er herinde om der er noget man ikke skal sige osse selv om jeg nu mener det godt, jeg vil nødig i klemme i systemet.
Skal lige sige at jeg har været sygemeldt før i 8 mån p.g.a en skulder, men det er noget andet denne gang, jeg har været til psykolog som jeg desværre ikke kunne betale og er nu kommet til en psykiater som jeg jo ikke skal betale.

INFO om mit besøg hos psykiater her:

"Nu har jeg lige været til psykiater ang, han skulle vurderer om jeg har adhd, så langt så godt, jeg mødte op 5 min før tiden og ventet så i over en halv time før han kom, jeg sætter mig ned og han remser lidt op fra lægen, så spørger han mig om skolegang/alkohol/ og mit tidliger job, her er så det sjove...det hele tager ikke over 10 min, hvorefter han udbryder "du er sund og rask" bum og ud af døren, der går omkring 10 min før jeg fatter noget, er det normalt at det er sådan man vurderer en evt, adhd"

Jeg har dog fået en ny tid som han "glemte" da jeg var der (travl mand) da han gerne vil boer noget mere i det at jeg lider af panikangst og er jo så ikke færdig behandlet, jeg fik osse recept på noget angstdæmpende men har desværre ikke råd til de piller som er meget dyre.

Dette er hvad jeg har med til samtalen, noget der ved hvordan man skal forholder sig.
på forhånd tak.
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 10:26   #2
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Jeg kan bestemt godt forstå at du er bekymret. Men du kunne jo være en af de heldige, som får en god sagsbehandler der vil dig det godt.

Eneste råd jeg kan give er: Vær dig selv og vær ærlig.

Måske kommer der nogle bedre råd fra "de garvede"
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 11:27   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
til den samtale skal du selv have et mål
kommunen kan hjælpe dig med 3 ting
1 revalidering
2 flex
3 pension

så du skal tænke over hvor du ser dig selv om 5 år

samtale hos psykiater
desværre ikke noget særsyn

men har ikke selv erfaring med dårlige psykiater
men grunden skal nok findes i jeg har været til en meget grundig udredning hos psykolog
inden jeg kom til en psykiater og denne brugte alt hvad psykologen havde lavet
så det eneste min psykiater har gjort i hovedtræk er at erklærer sig enig hvad psykologen var kommet frem til. samt uddeling af medicin

tror det er en stor fejl og komme til en psykiater, uden af have noget dokumentation fra en psykolog eller andet som belyser ens psykiske tilstand. De er helt forskellige i deres arbejdes metoder.
men det er kun en psykiater som må stille diagnoser og uddele medicin
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 12:41   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Wasaki

Er du sygemeldt pga. fysik el. psyke el. begge dele?

Hvis du ikke er sygemeldt pga. psyke, ville jeg helt udelade, at nævne psykiater/psykolog i første omgang indtil du har været der nogle gange.

Mit råd ang. samtale m. info. omkr. pysk. til SB-mødet er flg.: "Da jeg kun har haft en meget kort indlenende samtale m. psykiater er der endnu ikke noget at melde derfra, andet end har ny tid.

Samtidig ville jeg bestemt overveje, om du mener, at en psykiater, der på baggrund af en 10 min. samtale giver dig besked om:

a:
Citat:
du er sund og rask" bum og ud af døren
b.
Citat:
jeg fik osse recept på noget angstdæmpende
Hvilket forekommer mig mærkværdigt, for hvis man er sund og rask, hvad får man så angstdæmpende medicin for?

Du skriver også flg.:
Citat:
men har desværre ikke råd til de piller som er meget dyre.
Mener du, at du har brug for angstdæmpende medicin? Altså er du angst? Har du tjekket medicin på apotek.dk, for virkning ect.?

Er der andre der kan vejlede dig ang. medicin indtil næste tid hos psykiater?

Hvis du har angst, er den så alvorlig, at du har behov for medicin?

Når man har gået sygemeldt i 8 uger foreskriver loven, at SB skal indkalde dig til en indlende samtale, dette har til formål af afgøre om du strask skal sættes i en el. anden for aktivitet (dette gøres via machtgr.indplacering), det er derfor relevant, at du har gjort dig klart, hvor syg du føler dig, hvad du kan klare af aktivering, om du har brug for fred pt. fra dette, om du ville have gavn af nogle tilbud om kursus ect. Da enne indplacering, som sagt vil vaære udslagsgørende for hvornår og for tit du vil blive enten tilbud aktivitet, og indbudt til opfølgende samtaler. Men du må jo have prøvet noget før i dette system, da du skriver du har været syg tidl.

Vigtigt: at I fælles træffer og bliver enige om plan for dit sygeforløb og ikke mindst kortvarige mål.

Du bør have en bisidder med, hvis det ikke er muligt bør du optage samtalen skjult, således at du har doukentation for hvad der blev sagt og hvilke aftaler og mål der skal arbejdes frem mod.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 20:09   #5
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Jeg er sygemeldt p.g.a panikangst, og det er ikke noget der er kommet her og nu, jeg var som ung ca 22-23 år i behandling for en angstnerose, men spang fra da jeg ikke kunne magte det, men fik det bedre og bedre efter 1 år hvor jeg muret mig inde, og har lige siden haft en fast følgesvend nemlig panikangsten, den fik så frit løb efter jeg bliv arb,løs for nu bliv jeg frataget min trykhed, og med alt det der nu er/kommer er jeg hunderæd for hvad der skal ske...

jeg ved ikke om jeg har brug for de piller, tanken om at skulle tage dem får mig det til at løbe koldt ned af ryggen, de har mange bivirkninger......og bare det gør at jeg går i panik.

Jeg har de sidste 20 år haft samme job hvor jeg gik og passet mig selv, og det kun lige ud af døren og så var jeg på job, jeg viste hvad jeg skulle lave så var rigtig meget for mig selv og det passet mig godt, da jeg lider lidt af socialfobi, så arktivring med for mange mennsker har jeg det rigtig skidt med, det klare jeg ikke...

ps, jeg har en bisidder med, da jeg går i stå når jeg sidder overfor nogle jeg ikke kender, så må jeg se hvad der kommer ud af det, jeg vil ønske jeg kunne få et job som jeg har haft tidliger og starte stille og roligt op, alt dette her har jeg fortalt min sagsbehandler på jobcenter, men han vil bare ha mig i arktivirkring og det er en af grundenden til min sygemeldning, jeg kan ikke overskure det....
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 20:34   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Wasaki

Jeg kan se du tidl. haft haft andre starttråde, jeg evner desværre ikke at samle disse tråde, ej heller at kunne bruge kraæfter på at finde rundt i dem.

Derfor bør du holde dig i samme tråd, da du vil få bedre råd via at have så mange oplysninger som muligt for svar.

Prøv at saml dine tråde og det vil give større mening, du kan evt. lave en overskrift for dit nye sprøgsmål, men så oplever du heller ikke der bliver spurgt ind til noget tu måske allerede har skrevet herinde tidl.

Meget kort: på baggrund af det du skriver sidst UDEN AT HAVE LÆST DINE ØVRIGE TRÅDE bør du søge ordentlig psykiatrisk hjælp med det samme, således at du kan få en afklaring om du er blevet korrekt medicineret af en psyk. som forøvrigt mener du er sund og rask.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 21:33   #7
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Wasaki

Jeg kan se du tidl. haft haft andre starttråde, jeg evner desværre ikke at samle disse tråde, ej heller at kunne bruge kraæfter på at finde rundt i dem.

Derfor bør du holde dig i samme tråd, da du vil få bedre råd via at have så mange oplysninger som muligt for svar.

Prøv at saml dine tråde og det vil give større mening, du kan evt. lave en overskrift for dit nye sprøgsmål, men så oplever du heller ikke der bliver spurgt ind til noget tu måske allerede har skrevet herinde tidl.

Meget kort: på baggrund af det du skriver sidst UDEN AT HAVE LÆST DINE ØVRIGE TRÅDE bør du søge ordentlig psykiatrisk hjælp med det samme, således at du kan få en afklaring om du er blevet korrekt medicineret af en psyk. som forøvrigt mener du er sund og rask.

mange hilsner

Gunvor

Mange tak prøver at finde ud af det med de tråde...

KH
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension