K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2011, 18:44   #1
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Dygtig psykiater søges på Sjælland - please!

Hej K10ere

Jeg har ængstelig personlighedsstruktur og periodevise depressioner.

Min nuværende psykiater, som jeg har haft et års tid, har desværre ikke været til megen hjælp, hverken helbredsmæssigt eller "papirmæssigt".

Kan I anbefale mig en god psykiater her på Sjælland? Helst en som gerne giver samtaleterapi - dog ikke kognitiv terapi, da det ikke rigtig virker for mig!

Og som forstår at skrive til kommunen, så det ikke kan misforstås! I ved hvor vigtigt DET er!!!
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 21:13   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Alice Madsen http://www.sundhedsfagbogen.dk/Searc...erggade&phone=

Hun har reddet mig.
Så min journal, var uenig i diagnosen emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse og gik igang med diagnostisk udredning.
Kom frem til at jeg er bipolar.
Sagde at jeg straks skulle igang med ændring af min medicin.
Havde fået Venlafaxin i 4 år - det er kendt for at forværre stemningssvingninger ved bipolare lidelser
Har fået det meget bedre efter jeg skiftede medicin.
Så TAK til hende!

Vi taler om de problemer jeg oplever i hverdagen... Men om det kan kaldes terapi ved jeg nu ikke.

Hun er rigtig dygtig til at forklare både om medicin og min lidelse når jeg har spørgsmål til hvorfor jeg føler/gør/oplever det jeg gør. Så jeg forstår mekanismerne ved begge - og dermed bedre er i stand til at forholde mig til mine problemer.

Den status hun har sendt til kommunen afspejler virkeligheden.
Og det må jo siges at være det sådan nogle skal...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 22:18   #3
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Nu ved jeg godt, det er lidt et sidespring fra, hvad du efterlyser. Men jeg har samme lidelser som du og har haft utrolig god glæde af et mindfulness forløb. Jeg profiterer heller ikke vildt af kognitiv terapi, jeg har mere gavn af at være opmærksom på mekanismerne og har lært nogle metoder til at få dem til at fylde mindre. Havde bare lige lyst til at dele det, hvis det evt kunne være gavnligt for dig. Dog kræver det en dygtig terapeut, der formår at samle op på det, der kommer frem undervejs..
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 16:18   #4
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Udfordring

Udfordringen er også at det ikke er nok at finde en god psyk man skal også have en tid
Så vidt jeg ved har de alle en *******s lang ventetid og ikke nok med det mange af dem har så mange kunder at de end ikke gider tage tlf eller besvare mail når at man kæmper for at få en tid
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 18:27   #5
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Tak for svarene :-)

Alice Madsen er hermed på min liste. Tænk at have en psykiater der faktisk er i stand til at stille diagnoser. Det kan min nuværende psyk ikke!

Jeg hører meget gerne om andre gode psykiatere!

Jeg skal tale med min læge i morgen, og så kunne det jo være godt, hvis jeg havde nogle bud på en ny psykiater.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 18:36   #6
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Hallo

Hallo er du opmærksom på at man ikke bare kan vælge en som at man tror/ved er god, de har alle lange ventelister mange af dem tager ej heller nye patienter ind
Hvis at du tror at det er en bod og du bare kan vælge bliver du meget skuffet
Jeg tror også at det er noget pjat når at du siger at din psykiater ikke kan stille diagnoser
Ingen bliver speciallæge i psykiatri uden at kunne stille en diagnose
Det handler måske om at du ikke kan lide ham eller mere præcis den diagnose han har givet dig
og hvis at det forholder sig sådan kommer papirerne til kommunen selvfølgelig heller ikke til at være gode i forhold til det mål du har med din kontakt til kommunen
Uden at kunne være sikker på noget som helst gætter jeg på at periodevise depressioner og ængstelig personlighedsstruktur næppe kan udløse fp sandsynligvis heller ikke flexjob
Hvis fp eller flexjob er dit mål med kontakten til kommunen kan jeg godt forstå at du mener at han ikke kan stille diagnoser eller skrive de rigtige papirer

Sidst redigeret af viggo; 13-07-2011 kl. 18:56.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 18:36   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
ikke nok med det mange af dem har så mange kunder at de end ikke gider tage tlf eller besvare mail når at man kæmper for at få en tid
Jeg tror det er dig der har været uheldig.

Men ja, mange har lang ventetid.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 19:00   #8
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Rigtig mange

Rigtig mange har lang ventetid måske især de gode
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 19:14   #9
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Tak Viggo, jeg ved ganske glimrende at der er lange ventetider hos psykiatere!!! Og det er min egen psykiaters ord, at det er udenfor hans kompetence at finde en diagnose!!! Jeg troede ligesom dig at psykiatere var dem der stillede diagnoserne, men det gælder altså ikke for ham jeg går hos. Han behandlede mig blot for det som egen praktiserende læge havde henvist mig for, nemlig depression.

Diagnosen, ængstelig personligsstruktur, har jeg lige fået efter en vurdering af en psykiater valgt af kommunen!!!

"Egen" psykiater har ikke stillet disse diagnoser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 19:43   #10
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
egen læge

Hvis han kun behandlede dig for den diagnose din læge henviste dig med
er det nok fordi at han ikke kunne finde andet Når at han siger at det er uden for hans kompetance at finde en diagnose er det helt sikkert fordi at han ikke har kunnet finde nogen sygdom inden for psykiatrien (måske fejler du noget inden for et andet område)
Alle psykiatere og kun dem har kompetancen til at finde lidelser inden for deres område (også ham du ikke kan lide)
men det forudsætter at der er noget at finde (det mener du måske at der er og det mener han ikke)
Den anden psykiater har givet dig diagnosen ængstelig personlighedsstruktur Jeg tvivler stærkt på at det overhovedet er en diagnose
Det er noget vi er rigtig mange der har , på dansk mener jeg at det bare betyder at vi er nervøst anlagt
Selv om at det lyder væmmeligt tror jeg at det i bund og grund handler om at du føler oplever noget sygdom der er svær at påvise måske fordi at den ikke er der, eller måske er du for dårlig til at beskrive hvad at der er i vejen
Når at der ikke kan påvises de lidelser du har eller du ikke kan beskrive det så lægerne forstår at der er sygdom er det selvfølgelig også umuligt at få de (rigtige) papirer til kommunen Når du skriver at du vil have en der skriver de rigtige papirer så har du også et mål Måske skulle du overveje/ tænke på at du måske ikke har det der skal til for at nå dit mål Hvad fejler du som at det ikke er lykkedes dem at påvise?

Sidst redigeret af viggo; 13-07-2011 kl. 20:10.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiater - Sjælland ? TBQ Alt det andet 3 12-03-2013 23:09
Dygtig huslæge søges nala Dit og Dat 11 29-08-2012 14:25
dygtig advokat til pensionsager søges Antton Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-07-2012 10:29
Dygtig advokat til arbejdsskadesag søges pcer Alt det andet 20 28-09-2011 22:11
Anbefaling af psykiater med viden om ADHD Sjælland Bitsch Alt det andet 13 12-09-2011 16:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension