K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2011, 09:21   #1
faster69
På vej til at lære K10
 
faster69s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Lokation: slagelse
Indlæg: 5
Styrke: 0
faster69 er ny på vejen
min fremtid

hej alle
jeg har jæst med på sidelinjen gennem et halvt år, og hold da op.....
man skal godt nok have et godt helbred, for at være syg i danmark.

jeg vil fortælle min historie, som desværre ikke kan gøres kort, men det er jo også vigtigt, at få det hele med

august 1999, rideulykke, hesten stejler og jeg falder på ryggen, med hesten ovenpå.. får fat i den og rider den hjem, går ind til min mand og siger at jeg er træt og går i seng.... men heldigvis havde vores nabo set det hele, han kom så og fortalte min mand det. min mand fik mig på skadestuen, og de kunne ikke se noget på røngten.. jeg selv kan kun huske at jeg faldt til jorden
de næste 5-6 dage husker jeg ikke... herefter fik jeg mange problemer med min lænd, gik til fys.. det hjalp ikke.. kunne ikke støvsuge, stå og lave mad, gå i haven. osv.. fik i 2002 udbetalt en 5% mèns erstatning fra forsikringen..
i 2003 fandt jeg en super god kio, som hjalp mig tilbage til et nogenlunde liv, selvfølgelig med begrænsninger pga. ryggen. går stadig hos ham..
jeg får fornyet kampgejst på livet, og starter selvstændig maler virksomhed, det kører rigtig godt..... i august 2010 får jeg akut hold i nakken, min kio tar et røngten, og fortæller at jeg har udtalt slidgigt i nakken, så kan jeg bedre forstå, at jeg igennem et par år, følte at mit hoved var så tung at bære..
fik det meget hurtigt værrer, i dec 2010 var jeg nødt til at lukke firmaet, pga. nakke og skulder smerter, der var mange sygedage..
januar 2011 gik det helt galt, scanning af nakken viste 2 diskoprolaps, udtalt slidgigt, samt udvoksning af 2 knogler. 28 marts blev jeg op. på hamlet, men lykken blev kort.. det hjalp ca en uge, og herefter er det bare gået ned at bakke... så her står jeg nu...
idag er jeg under udredning på valdemar, og forløbig har de fundet endnu en diskoprolaps, mellem skulderbladene, slidgigt i lænden, samt modic i lænden. tak for kaffe, dertil skal jo så lægges min slidgigt i nakken....
jeg tager 15 piller hver dag pga. voldsomme smerter, men de hjælper stort set intet, idag vil jeg prøve at lade være med at tage dem, og så se hvad der sker.
mine arme snurre, prikker, bliver kolde, og er vandvittig ømme, gør ondt bare at drikke kaffe, mine ben snurre, prikker, stikker, bliver kolde / varme, de er også ømme, kan dårlig nok gå ud i haven, min lænd, er dog det værste, har aldrig oplevet noget lignende, det gør ondt uanset hvilken stilling den er i, en skala på 10, er ikke nok, mine baller volder mig også store problemer, det gør så ondt at sidde, som om at jeg sidder på søm... min nakken, det gør bare så ondt at holde mit hoved selv, og dertil kommer en næsten konstant hovedpine.
jeg er altså kun 42 år, elsker at være aktiv, har altid været i fuld vigør hele tiden, så det er svært at ikke kunne noget, jeg har dog accepteret at sådan er det lige pt.
jeg har været på sygedagpenge siden 15 febuar i år, men de har nu 2 gange sagt, at jeg skal fokusere på hvad jeg kunne se mig selv som, på arbejdsmarkedet.
det er bare så lang ude.... når jeg endnu ikke har de endelige diagnoser fra valdemar, så ved jeg jo heller ikke hvad fremtiden bringer
min dagligdag er,,, kl halv syv står jeg op, får børn op og afsted i skole og børnehave, kl 11 går jeg i seng igen pga. smerter og træthed. kl 15 står jeg op og henter i børnehave, kl 20 går jeg seng igen, ser dog lidt tv inden det er godnat. min mand er den som laver stortset alt, jeg laver ingenting, pga smeter og trærhed. fik dog ordnet vasketøj i søndags, hvilket har kostet mig 3 dage i *******..... hvad bliver min fremtid mon, det er næsten det værste, man ved det ikke.......
faster69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 09:45   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Rider du stadig?

Ridning KAN være en god træning, hvis du skåner dig selv, og tager små skridt.

Ikke overbelaste dig selv, men små, små skridt. feks kun skridtture i start, derefter øge med lidt trav, og senere galop, men prøv dig frem.
Ridningen er statisk træning, som giver godt muskler omkring rygsøjle og mave, til støtte for
denne.

Bortset fra evt træning, er det vigtigt med en god døgnrytme.
Men du skal jo afklares lægeligt, før du kan tage stilling til din fremtid.

Smertestillende er en balancegang, imellem at du ikke får overanstrengt dig selv, fordi du ikke mærker dette, og at du ikke overbelastes pga spændninger og smerter.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 09:59   #3
faster69
På vej til at lære K10
 
faster69s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Lokation: slagelse
Indlæg: 5
Styrke: 0
faster69 er ny på vejen
min fremtid

hej
lige efter ulykken fik jeg ride forbud, og solgte hesten, det var en svær beslutning, men den rigtige. set i bagspejlet.
jeg skal på valdemar igen den 15 / 7, til en neurolog, men det er kun samtale og der skal så tages stilling til, hvad der videre skal ske.
ved godt at det er lige om lidt, men det er lang tid når man har det sådan her.
faster69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 10:26   #4
faster69
På vej til at lære K10
 
faster69s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Lokation: slagelse
Indlæg: 5
Styrke: 0
faster69 er ny på vejen
udredning og virksomhedspraktik

så starter slåskampen for alvor, er jeg bange for...
jeg har modtaget en 5 sider lang rapport, fra arbejdsmedicineren bestilt af sb,
iøvrigt en god ide, men den er bare fyldt med fejl, 17 af slagsen som enten ikke er fyldestgørende forklaringer, eller også har man glemt lige at nævne noget, bla. min slidgigt, et sted er der også en direkte løgn, som jeg hurtig kan bevise på skrift. mødet som jeg var til hos pågældende, tog en lille time
og nu har jobcenteret egen arbejdsmediciner så konkluderet at det væreste man kan gøre for mig, er at lade mig værre. ok tak for det..
derfor skal jeg nu til møde på jobcenteret på torsdag, sammen med min sb og en jobkonsulent, for jeg skal i virksomhedspraktik, står der i brevet. jeg skal udfylde et skema om arbejdsevnen, og tage det med... de skriver godt nok at jeg skal et sted hen, hvor der tages hensyn til mine skånebehov, og der skal også være mulighed for at ligge ned... men jeg går jo til udredning på valdemar
og de er endnu ikke færdige med mig, så ingen ved helt hvad jeg fejler, udover det som man har fundet, og derfor ved ingen jo helt hvad mine skånebehov er / bliver ????? rapporten blev lavet for en mdr siden, så den er et datids billed, og min tilstand bliver jo værrer og værrer, for hver uge der går
kan stort set ingen ting herhjemme, så hvordan søren skulle jeg kunne noget i virksomhedspraktik ??? jeg spørger om en masse gode råd, til på torsdag.
faster69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 11:19   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når nu de kalder det en virksomhedspraktik (nogle gange kaldes det en arbejdsprøvning) så skal du være obs på formålet med praktikken, den bør være "afklaring af arbejdsevne" eller noget i den stil.

Når man er i sådan en afprøvning er det vigtigt, at man møder op hver eneste dag, så vidt man overhovedet er i stand til det, også selvom det bare er for at fortælle, at man har det så skidt, at man går hjem igen.

Det er også vigtigt, at du skriver en udførlig dagbog, f.eks. som denne:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Dagbogen er din dokumetation for hvordan tingene hænger sammen og den bør du sende til både sb og konsulent hver uge, så kan de ikke senere påstå, at have været uvidende eller, at du har gjort noget forkert.

Og det nok mest vigtige er, at du husker at sige fra når du ikke kan klare mere.
Du skal huske, at hvis du f.eks. arbejder 25 timer om ugen i afprøvningen, så risikerer du, at det er det kommunen vurderer dig på, også selvom du så reelt ikke har et liv efter arbejdstid.

Der er jo forskel på hvad man kan klare over en kortere periode, som f.eks. en 3 mdr.s virksomhedspraktik, og så på hvad man kan klare igennem flere år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 11:29   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er nemlig rigtig Vovse, virksomhedspraktik/arbejdsprøvning, skulle gerne have det formål, at udrede ens arbejdsevne, hvor meget man kan holde til.

Min sb har dog skrevet, at min praktik er rettet mod hvordan jeg fungerer på et arbejde...håber det betyder det samme
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 11:39   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Min sb har dog skrevet, at min praktik er rettet mod hvordan jeg fungerer på et arbejde...håber det betyder det samme
Det må man da håbe.

Send hende en mail hvori du spørger om dette, så får du svaret på skrift.

Gid de dog ville skrive det på et letforståeligt sprog, så der ikke var mulighed for misforståelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 12:48   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kært barn har mange navne, som man siger

men 2 ting
1
husk og skrive dagbog, hverdan det går i løbet af hele dagen og ikke kun når man er på "arbejde"
man skal også tænke lidt over at sådan et forløb er ikke lige så hårdt som at være på en rigtig arbejdsplads
2
hele forløbet skal ende med en RP og de 12 elementer
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

samt husk og få et så lavt timetal som muligt i starten
som regel cirka 15 timer om ugen, det kan man så regulere hen ad vejen
og skriv de skånebehov man selv mener der skal til
husk og få det på skrift

Vovse har skrevet det meste, men det kan ikke siges for tit
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frygter min fremtid ThebigO Alt det andet 3 11-04-2013 09:56
skånehensyn - fremtid? bruger2013 Spørgsmål ang fleksjob 1 23-02-2013 12:33
Fremtid og flexjob annech Spørgsmål ang fleksjob 4 03-10-2011 17:07
Min fremtid ? Effy Spørgsmål ang fleksjob 12 18-02-2011 12:41
fremtid thomaskr Din historie 4 06-02-2010 13:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension