K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2011, 12:52   #1
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Integro

Hej, jeg står og skal i arbejdsprøvning igennem en anden aktør som hedder Integro,skal møde i morgen og er lidt spændt på, hvad jeg går ind til men er glad for at jeg snart kan få en afgørelse og om det hedder fleks/ftp i fremtiden.
Vil lige høre om der er andre der har nogle erfaringer med dem?
Mvh Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 13:33   #2
Wibsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
Wibsen er ny på vejen
www.dagpengeland.dk


Wibsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 13:42   #3
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Nu skal jeg jo ikke på et jobsøgningskursus, men det de gør for kommunen er at hjælpe dem med at finde arbejdsprøvnings steder så måske det er lidt anderledes (håber jeg )
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 13:47   #4
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Hvad er formålet med din arbejdsprøvning ?

Hvis der er en afklaring af din arbejdsevne, skal du huske at lytte til din krop. Du skal også kunne fungere når du kommer hjem. Har nogle skånehensyn ?
Eks tunge løft, hvile, ekstra pauser, gå turer eller andet.

Husk at kommunen altid forsøger at få en over 20 timer for så er man ikke berettigede til flexjob. Jeg selv startede langsom op iht aftale med min egen læge. Startede op med 2 timer hveranden dag. Skulle så forsøge at komme op i tid.

Som udgangspunkt skal kommunen forsøge at få dig op på fuld tid, det siger lovgivningen. Det er derfor du skal være obs på hvordan du fungere.

Husk at skrive dagbog, hvornår du møder, hvis du må gå før tid, hvilke arbejdsopgaver du udfører, evt. smerter - udtrætning - hvordan din krob bliver på virket - transport til virksomheden (jeg selv havde svært ved lang transport) mv. samt hvordan du fungere når du kommer hjem.

Der er kun dig selv som er ekspert, i hvordan din krop bliver påvirket.

Held og lykke
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 13:59   #5
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Molly-1 Se meddelelser
Hvad er formålet med din arbejdsprøvning ?

Hvis der er en afklaring af din arbejdsevne, skal du huske at lytte til din krop. Du skal også kunne fungere når du kommer hjem. Har nogle skånehensyn ?
Eks tunge løft, hvile, ekstra pauser, gå turer eller andet.

Husk at kommunen altid forsøger at få en over 20 timer for så er man ikke berettigede til flexjob. Jeg selv startede langsom op iht aftale med min egen læge. Startede op med 2 timer hveranden dag. Skulle så forsøge at komme op i tid.

Som udgangspunkt skal kommunen forsøge at få dig op på fuld tid, det siger lovgivningen. Det er derfor du skal være obs på hvordan du fungere.

Husk at skrive dagbog, hvornår du møder, hvis du må gå før tid, hvilke arbejdsopgaver du udfører, evt. smerter - udtrætning - hvordan din krob bliver på virket - transport til virksomheden (jeg selv havde svært ved lang transport) mv. samt hvordan du fungere når du kommer hjem.

Der er kun dig selv som er ekspert, i hvordan din krop bliver påvirket.

Held og lykke
Tak,Ja det er en afklaring af min arbejdsevne og ja jeg har en del skånehensyn som der skal tages højde for skal skifte imellem side,stå og gå absolut ingen tunge løft eller foroverbøjet stilling etc.
SKAL nok huske at skrive dagbog
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 20:26   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, jeg er bestemt ikke den rette at spørge ang Integro!

-men PRØV ENGANG at bruge søge funktionen herinde, øverst oppe på forsiden og skriv: Integro -så ska du se en masse der helt sikkert dukker op

Go læselyst OG ikke mindst- pas godt på dig selv.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 21:14   #7
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Tak for rådet buster.
jeg har lige et andet spørgsmål,hvis nogen kan hjælpe?
Der står jeg er henvist jf. LAB §32 stk1,nr1 jf. LAS §47 stk2
Er der nogen der ved,hvad det konkret betyder jeg fundet frem til at det skulle betyde et kort vejlednings, afklaringsforlød...Men,hvad er kort???
Mvh Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 23:43   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Lige nogle gode råd i forb. med arbejdsprøvning.

Det er vigtigt, at du møder op hver dag, så vidt du overhovedet er i stand til det.

Sig fra når du ikke kan klare mere, måske lidt før, du har ret til, at have et liv udenfor arb.tid.

Kræv, at dine skånehensyn respekteres.

Skriv en udførlig dagbog og aflever kopi af denne til både sb og konsulent/kontaktperson fra Integro hver uge.
Så kan de ikke senere påstå, at have været uvidende om tingenes tilstand.

Jeg brugte selv denne form for dagbog: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 23:56   #9
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Den dagbog jeg har benyttet har jeg fået tilsendt fra kommunen, et udemærket dokument.

Jeg har deltaget i "cafe sygemeldt" en socialrådgiver holder disse mødet, har set denne dagbog og fortalte at den til forveksling meget ligner den som hun har lavet.

Hun underviser kommunerne omkring arbejdsprøvning mm.

Er du interesseret i at få tilsendt skabelonen kan du skrive til:
STØT Sygdomsramte som er kommet i klemme's (http://www.facebook.com/media/set/?s...t/254205112546) mail adresse:
[email protected]

Så vil jeg kunne sende dig den skabelon jeg benyttede under min arbejdsprøvning.
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 06:35   #10
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Tak for alle de gode råd....Jeg har printet dagbosskema ud og er nu klar til at få det "overstået"
Mvh Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Integro - Helsingør Mani Spørgsmål ang fleksjob 8 22-05-2012 08:17
Integro: Kunsten at give hånd! buster Politik og Samfund 9 05-08-2011 00:33
Integro Aarhus og andre spørgsmål Saugmann84 Spørgsmål ang fleksjob 4 08-02-2011 02:43
Integro DRAGEN Dit og Dat 32 11-06-2007 19:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension