K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2011, 13:49   #1
susssana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
susssana er ny på vejen
RP

Jeg er i et afklarings forløb. Hvornår må man se sin RP? Skal man selv spørge om man må se den? Kan man sige nej tak til en operation?
susssana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 14:12   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af susssana Se meddelelser
Jeg er i et afklarings forløb. Hvornår må man se sin RP? Skal man selv spørge om man må se den?

Ofte bliver rp'en først skrevet når borgeren er nået så langt, at der skal træffes en afgørelse, f.eks. fleks eller fp.
Før en rp kan bruges skal den til partshøring hos borgeren.

Du kan til hver en tid anmode om aktindsigt, så du kan se hvad der ligger i din sag.
Formular til dette findes under Nyttige Links.


Kan man sige nej tak til en operation?
For at man kan blive tilkendt fleks elle fp skal alle behandlingsmuligheder være udtømte.
Men hvis en behandling er eksperimentel må man gerne sige nej til den.

Hvis du skriver lidt mere konkret hvad det er du evt. skal opereres for, så er det muligvis nemmere at rådgive.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 15:25   #3
susssana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
susssana er ny på vejen
Det er angående en stivgørende operation.
Har Spondylolisthesis + kissing spines.
susssana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 16:33   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af susssana Se meddelelser
Det er angående en stivgørende operation.
Har Spondylolisthesis + kissing spines.
Vil det sige, at du har en fremadglidning af en lændehvirvel?

I så fald ku' jeg godt tænke mig at vide hvor længe du har haft det, hvordan det har udviklet sig og hvad lægerne (neurokirurg) mener om en operation.

Jeg aner ikke hvad "kissing spines" er, men jeg har selv en fremadglidning af en lændehvirvel (arkolyse med spondylolistese).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 17:00   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej susssana.

Ang. RP og øvrige akter kan du altid bede om aktindsigt, det er fornuftigt at gøre det skriftligt, der ligger en lige klar til at kopiere under fanen oversøt nyttige links. Aflever altid skriftlig medbringende egen kopi, som du får datostempel og underskrift på for modtagelsen. Derpå har de 10 dg. til at sende den, hvis dette ikke kan overholdes pga. et ele. andet, så skal de svare på dette indenfor samme frist.

Ang. rygoperationer og det at sige nej tak. Hvis det er sygehusvæsenet kan man jo altid sige nej, tak. Men jeg ville i hvert fald få talt m. en neourokirurg om forskning på området i forhold til 2 eft. min mening meget vigtige parametre: % for bedring af forholdene, såvel smerter som funktion og ikke mindst % for risiko for entop den slags operationer. Og smatidig få en dialog pro og contra inden beslutning tages.

Dette kan så bruges i dine overvejelser omkr. hvis du tænker på kommune i forhold, hvis de skulle mene at du bør opereres og du ikke mener der er risikoerne værd pt. Idet kommune ikke kan påtvinge dig en operation med en for stor risisko og samtidig en ringe udbytte.

Håber ovenstående hjalp lidt på vej.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 17:17   #6
susssana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
susssana er ny på vejen
Ja, det er en fremad glidning af lænde hvivlern.
Kissing spine er ligesom baastrup's syndrome. hvor torntappene går imod hinanden.

Jeg er vidst født med det. Jeg har altid været meget aktiv og dyrket en masse sport og har haft fysisk arbejde. Men har måtte stoppe med fodbold og golf.

Har haft ondt i perioder, men for 2 år siden, vågnede jeg ved at jeg hverken kunne bøje eller stække mig uden at få pokkers ondt. Og det sidste år har jeg haft ondt når jeg går eller står for meget.

neurokirurg forslog træning i første omgang, det har også hjulpet lidt. Nu er jeg startet i job prøvning 3 timer om dagen og nu får mere ondt igen. Så min læge har sendt vidre igen. Jeg er virkelig bange for en operation.
susssana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 21:53   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Grunden til, at jeg spørger til dit forløb vedr. fremadglidning af lændehvirvel er, at jeg fra min egen kontakt til spec.læger har fået indtryk af, at man taler om henholdsvis et kort og langt forløb.

For mit vedkommende talte de om, at jeg havde "et langt forløb", altså der var gået mange år fra jeg først mærkede til mine rygproblemer og indtil det var så slemt, at de mente en op kunne komme på tale, indtil da havde de ikke ment, at fremadglidningen var slem nok til en op.

Jeg har også hypermobile led, hvilket vist også talte imod en op.

I de gamle debatter på netdoktor, altså før siden blev lavet om, læste jeg nogle beretninger fra mennesker med spondylolistese, der havde fået lavet en dese-operation (stivgørende op) og det jeg (selvfølgelig) bed mærke i var, at nogen endte ud med noget der var meget værre end det de havde før.

Der blev både berettet om knækkede og løse skruer, med re-operationer til følge, som ikke gjorde det hele bedre.

Jeg var på Glostrup sygehus hvor jeg talte med en neurokirurg (Carsten Juul Nielsen), han skrev, at han ikke mente, at jeg ville få glæde af en dese-operation.

Da åndede jeg lettet op, en kamp mindre.

Og kommunen har aldrig nævnt det med ét ord.

Hvis du ikke allerede har røntgenbeskrivelserne vedr. din ryg kan jeg anbefale dig at få dem, så vil du kunne følge udviklingen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 22:54   #8
susssana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
susssana er ny på vejen
Tak for svar :-) Det er jeg rigtig glad for. Prøver at finde lidt ro, synes det er meget svært, når man ikke rigtig får noget af vide. Så det er godt man har sådan et sted man kan spørge.
susssana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 18:28   #9
susssana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
susssana er ny på vejen
Hej.
I forbindelse med en scanning af mit knæ, var dianosen, Osteomalacia adulta malabsorptionis. Er der nogen der ved nøjagtig hved det er. Har prøvet at søge lidt på det, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget konkret på dansk.
susssana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 10:24   #10
susssana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
susssana er ny på vejen
Øv,det gik ellers lige så godt. Har haft et godt samarbejde med kommunen har aldrig følt mig presset. Men har også gjort alt had de har bet om. Jeg er lige blevet færdig på REVA det har været rigtig godt for mig at være der og få sat lidt ord på hvad jeg kan og ikke kan. Det har været svært for mig at lytte til min krop og sige fra. Jeg kunne desværre ikke være igang mere end 3 timer uden at få for ondt i min ryg og krop. I går skulle jeg så til læge og få en specefic lægeerklæring, tror jeg det hedder. Min læge insisteret meget kraftig på at jeg skulle sige ja til stivgørende ryg operation. Det var det eneste mulighed mente hun. Jeg tager ikke rigtig noget medicin da jeg har svært ved tåle det i maven. Jeg gav udtryk for at jeg ikke tør det og var meget bange for det. Men hun blev ved. Til sidst sagde jeg bare ja, selvom jeg var helt ude af den. Nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre, jeg er bare så ked af det. Jeg vil ikke ha den operation, og det har jeg hele tiden ikke ville. Min sagsbehandler ved det også, og det har ikke været noget problem. Men det er det nok nu.
susssana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension