K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2011, 05:09   #1
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Klokken lidt over 5

Og jeg brude ligge og snork sove i min seng, men kan altså ikke sover pga. store smerter i min krop og så kom jeg til at tænke på mit møde på tirsdag med en ny sagsbehandler ( igen igen ) og på hvor lidt vedkommende måske har sat sig ind i min sag.

Sb´skriver nemlig at vi skal tale om mine jobsøgningsmuligheder og om min ægtefælles indtægt og 430 timers reglen og at jeg får hjælp efter §11.

Men for det første, så skal jeg ikke søge jobs, jeg er fritaget for den del permanent pga. min sygdom(har det på skrift)

For det andet, så har jeg ingen ægtefælle

For det tredie så får jeg altså hjælp efter § 25 stk 1 ( kontanthjælp)

For det fjerde skal jeg ud i arbejdsprøvning efter skriftlig aftale med tidligere SBér


Så hvordan syntes i jeg skal forholde mig til dette møde ?

maybeline2you, som føler sig sat tilbage til start
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 06:20   #2
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hej
sender lige et link http://www.bm.dk/Beskaeftigelsesomra...anthjaelp.aspx
så du kan se lidt på hvad din SB taler om

Håber for dig du kommer videre i dit forløb og ikke skal til at starte forfra igen

Mange Hilsner

NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 07:50   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej maybeline2you.

Jeg ville ringe SB op for, (allerbedst en mail) at høre om der ikke er sket en forveksling mel. 2 sager, således at det giver SB mulighed for at have sat sig ind i netop din sag, hvis ikke SB har gjort det endnu el. tror din sag handler om det skrevne i brevet.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 08:36   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har selv lige været til møde med en ny sagsbehandler
dog var det mig som indkaldt til møde, da jeg har afsluttet alt lægefagligt

et rigtig godt råd
skriv en A4 side om dit forløb, ikke mere
alså dine diagnoser og hvad du har været igennem indtil nu
i stik ord

min nye sagsbehandler var super glad for det
fordi hun kunne lige læse den igennem og så var hun stort set sat ind i sagen
hun havde heller ikke læst min sag i gennem, dog snakket med en af mine
tidligere sagsbehandler
så nu starter de en §18 sag, alså pension

det er som regel standardbreve kommunen benytter, så det havde jeg ikke taget så tungt

held og lykke med mødet

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-06-2011 kl. 09:06.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 08:59   #5
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Har du tjekket at dit navn står øverst på brevet
Kan godt forstå din uro, frusterende når man skal skifte og absolut ikke særlig betryggende at modtage sådan et brev, der med al tydelighed viser sb ikke har gjort sig den "ulejlighed" at kigge på din sag inden hun skriver til dig.
Nok er jeg naiv, men mener sgi det er et minimum at man sætter sig ind i sagerne først.

Pøj pøj.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 09:05   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Hej
sender lige et link http://www.bm.dk/Beskaeftigelsesomra...anthjaelp.aspx
så du kan se lidt på hvad din SB taler om

Håber for dig du kommer videre i dit forløb og ikke skal til at starte forfra igen

Mange Hilsner

NPH
den har jeg ikke set før
det er godt nok kommet andre boller på suppen, når man modtager kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 10:15   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det kan meget vel være et standardbrev du har modtaget, men det kan da også være, at den der har gjort brevene klar har siddet med flere forskellige og så har sat dit navn på et forkert.

Her i kommunen er det ikke sagsbehandlerne der sender møde-indkaldelserne ud, så det kan sagtens være en anden, der sidder med den opgave.

Mens jeg var ledig fleks'er modtog jeg møde-indkaldelser hvoraf der fremgik, at vi skulle drøfte mine muligheder for ordinær beskæftigelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 10:30   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
§ 11, er bla den undtagelse, som taler om sygdom.

prøv lige at tjekke lov.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 20:07   #9
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Hej
sender lige et link http://www.bm.dk/Beskaeftigelsesomra...anthjaelp.aspx
så du kan se lidt på hvad din SB taler om

Håber for dig du kommer videre i dit forløb og ikke skal til at starte forfra igen

Mange Hilsner

NPH
Hejsa NPH. :-) Tak for dit link .. det indeholdte desværre ikke noget, som jeg ikke havde kendskab til. .

Jeg skal ikke opfylde 450/ 225 timers reglen idet jeg er langtidssygemeldt og har været det siden 08.

vh. maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 20:15   #10
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej maybeline2you.

Jeg ville ringe SB op for, (allerbedst en mail) at høre om der ikke er sket en forveksling mel. 2 sager, således at det giver SB mulighed for at have sat sig ind i netop din sag, hvis ikke SB har gjort det endnu el. tror din sag handler om det skrevne i brevet.

Mange hilsner

Gunvor
Det overvejede jeg også, men på den anden side vil jeg ikke blive ved med at gøre deres arbejde. Hvis det var det jeg ville kunne jeg have taget udd. socialrådgiver. Jeg syntes egentlig at et minimunskrav må være, at når man indkalder folk til et møde, så må basis for mødet også være på plads.

Hvis man ikke har kunne nå det på nuværende tidspunkt, burde mødedato ikke være fastsat endnu. I mit tilfælde er der rigeligt med tid inden næste 3 mdr. samtale skal finde sted og istedet for at jappe mine sagsakter igennem eller helt undlade at læse noget på eget iniataitiv, mener jeg er mangel på respekt for den man har indkaldt og jeg er da spændt på hvordan udfaldet af sådan et møde bliver.


Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 25-06-2011 kl. 20:18. Årsag: numlock ikke sat til
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension