K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2011, 16:46   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Hvad virker mod nedtrykthed?

Er der nogen der har nogle gode råd mod nedtrykthed?

Det har stået på i lang tid nu, uden nogen påviselig årsag.

Jeg har tanker om døden. Det ene øjeblik vil jeg begå selvmord, det næste øjeblik er jeg skrækslagen for at dø.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:00   #2
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Du har forhåbentligt været forbi lægen med dine tanker?!? Hvis ikke, så kom øjeblikkeligt afsted!! Kunne godt lyde som en depression og det går ikke bare væk af sig selv....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:00   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det lyder jo som en depression..

Så i dit sted ville jeg gå til lægen, han kan skrive medicin ud...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:03   #4
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
jahhh

jeg kender alt for godt til det, trods antidepressiv medicin i lange baner..

jeg har stor effekt af at komme ud i haven, i skoven - til stranden evt.. men jeg er osse et rigtig natur menneske..

jeg kender en som købte sådan en lyslampe som hun skulle sidde ved i nogen timer hver dag, og jeg har hørt at de skulle virke, ligesom solens stråler gør en gladere.. men jeg ved ikke om det virker.. :-)

og så har dyr somregel en god effekt på humøret.. hvis man kan li dem..

så i teorien burde det som gør dig glad hjælpe dig til et bedre humør, men hvis man har det humør du beskriver burde der altså være noget der ligger bag..
den slags humør kommer oftes af en grund, det kan være du bare ikke er klar over det..
jeg har været depressiv så længe jeg kan huske, er 25 i år, men har fået nogen mærkelige former for angst, faktisk for at dø.. uden jeg forstod hvorfor.. jeg fik så i samarbejde med en speciallægeerklæring klarlagt hvorfor.. det viser sig at jeg har været så langt nede, at min psykiske stand ikke har kunnet tilbageholde de minder jeg har og derfor har jeg udviklet PTSD af svær grad som nu vil skulle behandles væk.. det er derfor jeg mener at der er en grund til du har det som du har det, men måske ikke selv ved hvorfor..

håber mit svar kan guide dig lidt... :-)
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:03   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Er der nogen der har nogle gode råd mod nedtrykthed?

Det har stået på i lang tid nu, uden nogen påviselig årsag.

Jeg har tanker om døden. Det ene øjeblik vil jeg begå selvmord, det næste øjeblik er jeg skrækslagen for at dø.
Du vil ikke dø, det ved du godt...
http://www.krop-fysik.dk/Default.asp...&ProductID=215
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:19   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej logikeren.

Ja, det ér længe de selvmordstanker har tynget dig. Kan godt huske, at du har skrevet om dem før.

Heldigvis lyder det som om, at du har fået det lidt bedre, da du nu virkelig ønsker at gøre en aktiv indsats for at få det bedre.

Det er svært, det møg.

Hvordan gik det da du i januar (?) fik taget fat i personalet på bostedet?
Kom du til en psykolog?
Fik du medicin?
Hvad får du af medicin/psykologhjælp nu?
Tager de sig af dig nu; husker at spørge hvordan du har det?

Mit bedste råd mod nedtrykthed er motion.
Problemet er bare, at når man er nedtrykt så kan det være HELT VILDT svært at overskue..
Kan personalet på bostedet hjælpe dig med at komme igang med motion?
Måske bare gå en rask tur hver dag...

Der ud over vil jeg råde dig til at få tjekket om du har nok d-vitamin i kroppen.
Det kan tjekkes med en blodprøve.

Du skal sørge for at få nok at spise og drikke i løbet af dagen (sund kost og masser af vand), fordi et stabilt blodsukker forebygger dyk i sindstilstanden.

Du skal få sol. Kan du ikke overskue at være ude kan du sætte dig ved et åbent vindue og læse i en bog.
Jeg er så heldig at der er sol i mit soveværelse på 4. sal om eftermiddagen, så når jeg ikke kan overskue at gå så meget ud her om sommeren, så kan jeg bare åbne vinduerne på vid gab og så solbade i sengen

Ved godt de ting måske kan lyde fjollede, men jeg er selv psykisk syg, og jeg tror IKKE på, at medicin er den eneste løsning.
Medicin er en god støtte, og ja, jeg tager selv medicin dagligt og skal nok gøre det de næste hundrede år, men jeg VIL forebygge så godt jeg kan på alle mulige andre måder.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:26   #7
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Tak for jeres svar. Ja, jeg tror også det er depression, men jeg har ikke gavn af antidepressiver, har været på dem i 14 år og over højeste dosis endda, og alligevel har jeg haft forværring af min tilstand.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:39   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Tak for jeres svar. Ja, jeg tror også det er depression, men jeg har ikke gavn af antidepressiver, har været på dem i 14 år og over højeste dosis endda, og alligevel har jeg haft forværring af min tilstand.

Hvad kan personalet på bostedet tilbyde dig af støtte, og hvad får du af behandling?

Har du talt med din behandler om at forsøge at trappe ned/ud af medicinen?

Jeg kan ikke lade være med at tænke, om medicinen er med til at holde dig fast i det forsænkede stemningsleje.

Jeg har fundet ud af, at medicin ikke kun er for det gode:

Jeg fik Efexor i flere år mod depression og Seroquel for at lægge låg på agressive og hurtigtkørende udbrud... Jeg svingede alligevel op og ned fra nedtrykt til overgearet.
Så fik jeg ny psykiater der læste min journal. Hun mente jeg var bipolar, og skyndte sig at sætte mig ned i Efexor så jeg kom ud af dem... Fordi Efexor trikker stemningssvingninger når man er bipolar.
Efter jeg holdt op med at tage Efexor (det tog mere end ½ år at trappe ud) er jeg blevet meget mere stabil.
Jeg syntes simpelthen at det er FRYGTELIGT at jeg i 5 år fik medicin som formodentlig gjorde min tilstand værre

Må lige tilføje, at jeg godt ved, at det at jeg havde dårlig resultater af en slags medicin ikke er ensbetydende med at andre har det.
Vil bare gøre opmærksom på, at piller ikke altid er en god ting - jeg syntes psykiaterne er lidt for hurtige med receptblokken, og lidt for langsomme til at søge alternativer som kost og motion og terapi.

Husk: Aldrig ændre i medicin uden psykiaterens vejledning.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:52   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Tak for jeres svar. Ja, jeg tror også det er depression, men jeg har ikke gavn af antidepressiver, har været på dem i 14 år og over højeste dosis endda, og alligevel har jeg haft forværring af min tilstand.
Det er ikke depression, det er som du har selv vurderet nedtrykthed. Du kan ikke forandre verden og det må du arbejde med for at forstår. At forstår verden er lige som at forstår døden.
Først når man lærer at forstår døden og acceptere den, kan man falde til ro.
At være frustreret over den verden vi liver i, er mere end naturligt for et ung menneske som dig.
Prøv at værdsætte det at du er i livet, det er en stor ting at være oprigtigt takkenemelig for det man har.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 20:48   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For en del år siden kæmpede jeg med en depression, jeg prøvede flere forskellige slags medicin, både lykkepiller og nogle af de ældre midler mod depression, men jeg mærkede mest til bivirkningerne, så lægen og jeg blev enige om, at jeg nok klarede mig bedre uden.

Jeg begyndte så at tage nogle B-vitaminer fra en helsekost-butik, fiskeolie og kæmpe natlys-olie.

Når man har en depression plejer der at være problemer med signalstofferne i hjernen og blandingen af fiskeolie og kæmpe natlys får signalstofferne til at glide lettere.

Min depression forsvandt ikke med et snuptag, men den blev lidt nemmere at leve med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsens telefoner virker Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 02-10-2013 21:10
Aktiv arbejdsmarkedspolitik virker bla-bla Politik og Samfund 0 01-04-2010 08:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension