K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2011, 18:16   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
mest et spørgsmål til kvinderne:-)

jeg er en pige der altid har gået meget op i mit ydre, er meget forfængelig og syntes det er rigtig svært når man ikke har råd! hvilket smitter meget af på min selvtillid!

på kontanthjælp kan man jo ikke lige gå til frisør så tit og købe nyt tøj, makeup osv. mit spørgsmål er hvad gør i for at føle jer smukke? savner i ikke at kunne det de rige damer kan (kosmetolog,frisør, behandlinger mm)

er ikke typen der syntes det er fedt at kunne spottes til at være fattig på lang afstand i joggingtøj med usoigneret hår osv. men har bare ikke råd til smart tøj:-/ hvad gør i??? finder i jer bare i det eller hvordan? til tider har jeg virkelig følt mig desperat i butikkerne, så meget at jeg nærmest fik lyst til at stjæle(ikke noget jeg gør) men arrrghh blir så desperat.

enhver kvinde vil vel bare gerne kunne føle sig smuk og klæde sig flot på....

kan dog anbefale hjemmesiden www.eyeslipsface.dk der kan man købe makeup til 12-20kr,- stk er super billigt
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 18:33   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Man siger jo, at skønhed kommer indefra.

Jeg har aldrig kunnet vænne mig til at bruge make-up, så det bliver kun brugt ved særlige lejligheder.

Hmmmm, kan ikke huske hvornår jeg sidst var ved frisør.
Efter at have oplevet et par frisører der åbenbart ikke kunne finde ud af, at lave det jeg ville have, så gik jeg hjem og gjorde det selv, og det har jeg så gjort siden.

Jeg elsker mine jeans/cowboybukser, men om sommeren kan jeg godt finde på, at tage en nederdel/kjole eller et par tynde løse bukser på.

Dertil en eller anden skjorte, t-shirt, sweatshirt eller anden top.

Joggingbukser ejer jeg ikke, synes ikke det ser særligt godt ud.

Jeg synes det vigtigste er, at tøjet er rent og pænt, ikke afbleget og hullet f.eks., og så at det klæder den der har det på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 18:45   #3
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
jeg er en pige der altid har gået meget op i mit ydre, er meget forfængelig og syntes det er rigtig svært når man ikke har råd! hvilket smitter meget af på min selvtillid!

på kontanthjælp kan man jo ikke lige gå til frisør så tit og købe nyt tøj, makeup osv. mit spørgsmål er hvad gør i for at føle jer smukke? savner i ikke at kunne det de rige damer kan (kosmetolog,frisør, behandlinger mm)

er ikke typen der syntes det er fedt at kunne spottes til at være fattig på lang afstand i joggingtøj med usoigneret hår osv. men har bare ikke råd til smart tøj:-/ hvad gør i??? finder i jer bare i det eller hvordan? til tider har jeg virkelig følt mig desperat i butikkerne, så meget at jeg nærmest fik lyst til at stjæle(ikke noget jeg gør) men arrrghh blir så desperat.

enhver kvinde vil vel bare gerne kunne føle sig smuk og klæde sig flot på....

kan dog anbefale hjemmesiden www.eyeslipsface.dk der kan man købe makeup til 12-20kr,- stk er super billigt
Ved du hvad jeg gør når jeg ikke kan købe nyt tøj?....jeg går i genbrugsbutikker.... tøjet er ikke nyt, men det er det for mig.
Jeg har altid gået meget i genbrugsbutikker, fordi man tit kan finde noget unikt tøj, når nu vi ikke har så mange penge på kontanthjælp, vil jeg hellere gå i genbrugstøj, end at købe billigt tøj i Føtex som alle andre også går i....
Mht.make up, har jeg altid gået meget op i hvordan jeg ser ud, men det synes jeg har fortaget sig en del efter jeg er blevet syg....jeg magter det simpelthen ikke.....hvis bare håret er rent og sat har jeg det godt.

Du får lige en fordi det ikke er let at ha' så få penge....og jeg kan sagtens følge dig.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 18:45   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg klipper mig selv, og sørger for mit tøj er rent....

Mad er vigtigere end forfængelighed, så der er ikke så meget at gøre ved det... har vænnet mig til ikke at kigge på tøj når jeg går forbi en butik...

Har to par sko, et par vinterstøvler og et par sandaler.... så årstiderne skifter pludseligt her..

Sidste vinter gik der så hul i bunden på den ene vinterstøvle, så håber virkeligt det hele går igennem inden næste vinter, så der er til nye støvler.. det er ikke en type der kan sættes ny sål på... de har tjent mig trofast i næsten 8 år... så de er afgjort gået til, kommer nu til at savne dem lidt.

Det er vigtigere at junior får nyt tøj, end at jeg får... han skal udsættes for kammerater i skolen hver dag.. jeg er voksen, og kan trods alt springe op og falde ned på andres mening, børn er mere sårbare.

Men der er en fordel ved alt... mine gamle gamacher er blevet in igen.... så en stor skjorte, så er jeg kørende....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:00   #5
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jeg har aldrig gået op i mit ydre.
Altså, selvfølgelig har jeg prøvet på at klæde mig nogenlunde pænt,
men jeg har altid været for nærig til at give flere hundrede kroner for et enkelt stykke tøj,
når det er muligt at sy det selv.
Er flittig kunde i STOF2000 og STOF&STIL, de har så mange lækre metervarer
og mønstre, og ved at sy selv, skaber man sin egen stil.
Der er da ikke noget mere træls, end at se en anden i samme tøj,
som man selv har på .
Har det med make up som Vovse, det er kun ved særlige lejligheder.
Hår klipper jeg også selv, er for nærig til at give en masse penge til en anden,
for noget jeg kan gøre bedre selv.
Jeg har altid vurderet andre på deres indre kvaliteter,
så alt det der udseende-forfængeligheds-ræs har jeg aldrig haft.
Selvtilliden har så godt nok heller aldrig fejlet noget ,
måske har jeg bare været heldig at være udstyret med en stærk psyke ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:07   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
jeg er en pige der altid har gået meget op i mit ydre, er meget forfængelig og syntes det er rigtig svært når man ikke har råd! hvilket smitter meget af på min selvtillid!

på kontanthjælp kan man jo ikke lige gå til frisør så tit og købe nyt tøj, makeup osv. mit spørgsmål er hvad gør i for at føle jer smukke? savner i ikke at kunne det de rige damer kan (kosmetolog,frisør, behandlinger mm)

er ikke typen der syntes det er fedt at kunne spottes til at være fattig på lang afstand i joggingtøj med usoigneret hår osv. men har bare ikke råd til smart tøj:-/ hvad gør i??? finder i jer bare i det eller hvordan? til tider har jeg virkelig følt mig desperat i butikkerne, så meget at jeg nærmest fik lyst til at stjæle(ikke noget jeg gør) men arrrghh blir så desperat.

enhver kvinde vil vel bare gerne kunne føle sig smuk og klæde sig flot på....

kan dog anbefale hjemmesiden www.eyeslipsface.dk der kan man købe makeup til 12-20kr,- stk er super billigt
http://lagersalgguide.dk/
http://www.lagersalg.nu/
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:10   #7
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
nensypigen..
På frisørskolen i kbh på Glentevej kan du blive klippet for 50 kr de har en side hvor du kan bestille tid

https://frisor.cphwest.dk/kundeBooki...19hnyjz1dpgrze

Jeg bruger ikke andre
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:16   #8
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
jeg er en pige der altid har gået meget op i mit ydre, er meget forfængelig og syntes det er rigtig svært når man ikke har råd! hvilket smitter meget af på min selvtillid!

på kontanthjælp kan man jo ikke lige gå til frisør så tit og købe nyt tøj, makeup osv. mit spørgsmål er hvad gør i for at føle jer smukke? savner i ikke at kunne det de rige damer kan (kosmetolog,frisør, behandlinger mm)

er ikke typen der syntes det er fedt at kunne spottes til at være fattig på lang afstand i joggingtøj med usoigneret hår osv. men har bare ikke råd til smart tøj:-/ hvad gør i??? finder i jer bare i det eller hvordan? til tider har jeg virkelig følt mig desperat i butikkerne, så meget at jeg nærmest fik lyst til at stjæle(ikke noget jeg gør) men arrrghh blir så desperat.

enhver kvinde vil vel bare gerne kunne føle sig smuk og klæde sig flot på....

kan dog anbefale hjemmesiden www.eyeslipsface.dk der kan man købe makeup til 12-20kr,- stk er super billigt
Ro på - du kan sagtens være lækker, selvom du ikke længere tilhører det privilegerede overflodssamfund

For det første forvandler du dig ikke pludselig til en i joggingtøj med usoigneret hår, blot fordi din indtægt er faldet. Det kræver 1) du køber joggingtøj og bevidst vælger at gå i det, 2) holder op med at sætte dit hår
Jeg er sikker på, du har et helt skab fuld af smart tøj, som sagtens kan holde flere sæsoner, og hårskum fra Føtex virker lige så fint sammen med en hårtørrer, som frisørens dyre

Hvad skal du med ny make-up? Medmindre du spartler dit ansigt, holder make-up faktisk ret længe, så igen, kan du bare bruge af dine lagre. Du behøver kun bekymre dig om at købe ny mascarra hver 2.-3. måned

Du behøver ikke gå til kosmetolog for at få ansigtspleje. Matas har nogle udmærkede masker, eller du kan lave dem selv med avocado, agurk, salt mm (google opskrifter)

Du skal have ændret din opfattelse af at dit selvværd hænger proportionalt sammen med din evne til at tage del i forbrugsræset. Det er et tomt intet

I latinamerika finder man nogle af verdens smukkeste og mest feminine kvinder - og temmelig fattige også. De er et levende bevis på at man for meget små midler kan fremstå både smukke og feminine. Fordi du lever i et forbrugssamfund, har du bare ikke lært hvordan. Det handler om virkemidler.
Det vigtigste virkemiddel er ikke tøj, hår eller make-up - det er hvordan du bevæger dig. Din selvopfattelse

Så hold du bare hovedet højt, mens du bevæger dig ud i verden i dine egne genbrugsting. Ingen vil vide, hvordan tingene er fat - medmindre du signalerer det

__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:20   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
jeg er en pige der altid har gået meget op i mit ydre, er meget forfængelig og syntes det er rigtig svært når man ikke har råd! hvilket smitter meget af på min selvtillid!

på kontanthjælp kan man jo ikke lige gå til frisør så tit og købe nyt tøj, makeup osv. mit spørgsmål er hvad gør i for at føle jer smukke? savner i ikke at kunne det de rige damer kan (kosmetolog,frisør, behandlinger mm)

er ikke typen der syntes det er fedt at kunne spottes til at være fattig på lang afstand i joggingtøj med usoigneret hår osv. men har bare ikke råd til smart tøj:-/ hvad gør i??? finder i jer bare i det eller hvordan? til tider har jeg virkelig følt mig desperat i butikkerne, så meget at jeg nærmest fik lyst til at stjæle(ikke noget jeg gør) men arrrghh blir så desperat.

enhver kvinde vil vel bare gerne kunne føle sig smuk og klæde sig flot på....

kan dog anbefale hjemmesiden www.eyeslipsface.dk der kan man købe makeup til 12-20kr,- stk er super billigt
Nensy, det er rigtigt dejligt at høre at du går op i dit ydre, det tyder på at man gerne vil sit liv og sig selv.

Jeg er dog af den "type", der "desværre", ikke har brugt make up i mange år eller ejer noget shoppe gen for mit eget vedkommende overhovedet. Dog føler jeg mig ok som jeg er.

Måske er det også fordi at du/mand ikke har pengene at man så gerne vil have, når man er ude at handle ?

Måske skulle du prøve at vende dig til at gå uden make up og prøve at føle dig smuk ad denne vej ? En af min datters veninder, var på overnatning sidste år, hun sagde at hun var helt lettet over at kunne genkende mig om morgenen, hun refferede til en anden mor som altid gik med make up "og hende kunne man jo slet ikke kende uden", sagde hun.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:22   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tassi :"Så hold du bare hovedet højt, mens du bevæger dig ud i verden i dine egne genbrugsting. Ingen vil vide, hvordan tingene er fat - medmindre du signalerer det"

Kan se det for mig .. catwalk for kontanthjælpsmodtagere..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Top 20: Her er de mest populære toppolitikere Webmaster K10 Nyheder 0 23-08-2013 15:40
Her er aftalen: Kun førtidspension til de mest syge Webmaster K10 Nyheder 0 30-06-2012 21:50
Hvilke aldersgrupper er mest formuende? halse Politik og Samfund 8 02-04-2012 14:52
Hvad vægter mest i en sag supersus Spørgsmål ang fleksjob 40 26-03-2012 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension