K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2011, 22:06   #1
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
kiropraktr

Er der nogen der har erfaring med sådan en.

valgte at kontakte en kiroprakter med mine rygsmerter efter et knæk i ryggen for snart 3 md. siden.
Jeg var der nede i onsdags min ryg er temlig skæv mere end det skæve tårn i Pisa, samtidig er ryggen osse slidt.

Nederst på rygsøjlen sidder der et ben som ligner et omvendt V fra det stykke og ca 10 cm opad svejer søjlen meget kraftigt til venstre og går så svagt tilbage til højre på resten af søjlen.

Jeg har så fået "banket" det meste af den på plads, men som hun sagde at hun nok ikke kunne få den helt på plads der der er meget slid.

Men problemet er jeg har mega ondt bagefter og resten af dagen.
Var der nede i dag osse ,hun sagde at det så fint ud, men stadig meget ondt bagefter.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 03:00   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Sushjer.

Hvsi det er første gang du er til kiropraktor (og forhåbentlig en du har fået anbefalet af en/nogle, som værende god), så vil du opleve nogle eftervirkninger 1 par dage eft. Går det ud over dette, er det ikke ok.

Alle kiropraktorer har en lang uddannelse, men nogle kan ligesom "se" m. fingerne, som jeg kalder det. Kombineret m. en skånsom afvejning af, hvor hurtigt man skal gå frem er en god kombination.

Hvis du på nogen måde har nerver i klemme i din rygrad, bør du ikke tå hos en kiropraktor.

Hvis du synes, at denne form for behandling for for voldsom for dig, så har du mulighed for at finde en osteopat, som der er ved at blive flere af herhjemme. Det er som regel en fysioterapeut, som har videre uddannet sig til osteopat, hvilket faktisk en er god kombination, idet de så har både den muskelmæssige og den mere knogle i kombination. Kort fortalt kan, man sige at osteopat er en blidere form for kiropraktik, og de måske ser muskler og knogler i en helhed. Der er desværre ikke ekstra tilskud til disse oesteopater, som til kiropraktor, hvorfor de er lidt dyrrere at gå til. Du får selvfølgelig tilskud som det var fyseoterapi.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 05:47   #3
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
var selv til kiropraktor for 1. gang i går, fordi jeg har fået meget ondt i lænden og ikke kan vende mig i sengen udn at give mig til at græde.
Valgte at tage resultatet af min sidste MR scanning med ned til ham, så han kunne se hvad der var galt andre steder i min ryg, så han ikke risikerede at trykke på noget forkert. (Han kom så med en rigtig god teori om hvorfor jeg har så svært ved at gå)

Men han sagde inden at jeg gik, at jeg nok ikke ville være særlig glad for ham resten af dagen og imorgen, for jeg ville få flere smerter her i starten. Han trykkede dog ikke på selve rygsøjlen, men mere massage af det omkringliggende.

Men smerter og ubehag er normalt lige efter behandlingen.

Håber den hjælper dig
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 10:50   #4
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Tak for svarene.
Jeg var der nede 2 gang i går og jeg har stadig smerter, kompineret med dem jeg osse har i maven.

men jeg fik jo et knæk i ryggen for snart 3 måneder siden, det gjorde jeg osse for 20 år siden,selv min datter kan huske det, den gang fik jeg 13 blokader med binyrebakhomon, men det hjalp den gang.
Jeg havde jo gerne set at min "nye" læge havde sendt mig til en sådan en som laver det,da han ikke selv kan.
Min gamle læge ville ikke give mig blokader da han ment at det kunne forvære mine mavesmerter.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 16:53   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har både gået til kiropraktor, fysioterapeut og alternative behandlere....

Jeg har i de sidste mange år gået til en osteopat. Han er den eneste jeg har fundet i mit område, som har kunnet hjælpe på mine rygsmerter, nakkesmerter osv... Kan klart anbefale osteopat. Jeg har ofte haft nerver i klemme i højre side ved lårene, hvor det kan stråle ud i benet. Også ondt i ballerne. Skævheder. Nakkesmerter pga. spændinger... FAlt dette løsner han op for mig 1 gang om måneden. Det hjælper meget. Førhen gik jeg langt mere til fysioterapeut, måske 1 gang ugentligt. Nu er det kun 1 gang om måneden - til en osteopat.

Måske du kan google dig frem til, om der findes en osteopat i dit område.

Her lidt om osteopat: http://www.danskeosteopater.dk/index...=17&1306594269
Man kan måske sige at en osteopat kan være en blanding af en kiropraktor og en fysioterapeut.

Ville blot fortælle mine erfaringer.

Nu ved jeg ikke, hvordan dit "knæk" har været. Håber dog du har fået taget et røntgen i ryggen, så man kan se, om der er nogen skader som f.eks. discoprolaps. Det er jo ikke rart at gå rundt med det uden at vide det. Man kan også have begyndende discoprolaps.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 19:56   #6
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Kiroprakteren har taget 2 røngent billedr første gang, før hun begynte behandlingen, derfro jeg kan beskrive min ryg som det "skæve tårn i Pisa" *G*

Jeg har bukke mig ned for at tage vasketøj i en kurv,det samme for mange år siden, men med en skuffe nederst i køkkenet.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 20:50   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

ang. røngten, hvor Curls skriver flg.:
Citat:
Håber dog du har fået taget et røntgen i ryggen, så man kan se, om der er nogen skader som f.eks. discoprolaps. Det er jo ikke rart at gå rundt med det uden at vide det.
Så kan man kun se bløddele ved MR-scanning, så hvis der på nogen måde kan være chance for nereveklemning, så er det en sådan der skal til.

Men jeg går ud fra at kiropraktor har spurgt til netop smertestrålng til ekstremiter og evt. snurren el. følelsesforstyrrelse her. Således at denne ikke behandler, hvis der er mulighed for dette.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 22:23   #8
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Hun spurgte om stråling ud i arme og ben, men det har jeg ikke.

Men har sgu stadig ondt i ryggen.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 22:27   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej igen.

ang. røngten, hvor Curls skriver flg.: Så kan man kun se bløddele ved MR-scanning, så hvis der på nogen måde kan være chance for nereveklemning, så er det en sådan der skal til.

Men jeg går ud fra at kiropraktor har spurgt til netop smertestrålng til ekstremiter og evt. snurren el. følelsesforstyrrelse her. Således at denne ikke behandler, hvis der er mulighed for dette.
Hej Gunvor, du har helt sikkert ret. Jeg tænker slet ikke på, hvad forskellen er. Jeg har prøvet begge dele nemlig. Husker at jeg efter en MR-scanning på sygehuset fik konstateret en brækket ryg. Røntgen fik jeg også foretaget senere på en klinik via lægen. Mon ikke det er en MR-scanning via lægen (henvisning) sushjer bør have taget? Jeg tror også selv, jeg personligt meget hellere ville få en vurdering fra en speciallæge fremfor en kiropraktor.

Ved nerver i klemme vil jeg dog tro, at hvis man kan forklare symptomerne, så vil en kiropraktor eller fysioterapeut hurtigt kunne konstatere, at der er noget i klemme.... Og prøve på at løsne det op.

Jeg fandt lige frem til en side, der nævner forskellen på de to typer, altså hvad der kan ses ved disse:
http://www.rgk.kk.dk/Forl%C3%B8b%20o...-skanning.aspx

Sushjer: Håber du kan tage noget smertestillende piller, det kan få musklerne til at slappe lidt af.... (hvis du ikke allerede har taget noget) Evt. prøve at lægge noget varme på det sted, du har ondt...

Sidst redigeret af curls; 28-05-2011 kl. 22:35.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 13:45   #10
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
skal ned til hende i morgen.

Jo jeg har ibumetin,men min mave er ikke så glad for dem mere, tror altså osse det er årsagen til mavesmerterne.

Men jeg har en ide om at smerterne kommer fordi hun har arbejdet med min ryg, det vil jeg spørge hende om i morgen, for det her er nu ikke til at holde ud.

Men mon ikke hun havde sagt til hvid det ikke var noget hun ikke kunne klare, det vil jeg da for mode.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension