K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2011, 08:35   #1
Rysgaard
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Rysgaard er ny på vejen
Hjælp

Har en forespørgelse, er der nogle herinde som har prøvet følgende:
Jeg fået tilkendt fuld reva i 4 år til ny uddannelse, har fået samme beløb hver mdr siden jeg startede d 26/8 2009, og er først færdig d 30/6 2013.

Så opdager jeg at kommunen har trukket 5889.26 af mit beløb, jeg får ingen penge andre steder fra, har været gift hele tiden så det er heller ikke dette.
Jeg vil bare høre om der er nogle som har en ide om hvorfor?

Samtidig vil jeg høre om der er nogle som har fået tilkendt tab af erhvervsevne og hvordan det gik?
Da jeg har et stort økonomisk tab men har ikke fået afgørelse endnu.
God dag til alle
På forhånd tak for hjælpen

Rysgaard
Rysgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 08:40   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har prøvet , at de trak min løbende ydelse fra min erstatning fra hver mdr.


kan de have fået afgørelsen før dig?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 08:45   #3
Rysgaard
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Rysgaard er ny på vejen
Der er ingen afgørelse, da man ikke kan nå en afgørelse, med hvad jeg kan holde til,
advokaten mener først den kommer når jeg er helt færdig, så man kan afgøre hvor mange timer
jeg kan holde til og hvilken arbejdstype jeg får

Sidst redigeret af Rysgaard; 27-05-2011 kl. 08:53.
Rysgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 10:05   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tab af erhvervsevne

hvilken forsikringer har du, foreksempel en fra et tidligere arbejde
samt er det løbende sygdom, eller en arbejdskade

det er meget forskelligt hvordan de udløser tab af erhvervsevne

nogen udbetaler ikke noget, før man er tilkendt pension i kommunen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 10:33   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men for at vende tilbage til hvorfor du er blevet trukket i løn, ville jeg da lige ringe til kommunen og spørger.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 11:09   #6
Rysgaard
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Rysgaard er ny på vejen
Har talt med kommunen, det var en fejl, da der var en socialrådgiver som havde meldt mig af min uddannelse ups......
Så nu er det på plads.

Men hensyn til tab af erhvervsevne, er det en sag som ligger ved arbejdsskadestyrelsen, da jeg kom ud for en alvorlig arbejdsulykke, som medførte at jeg måtte stoppe med at arbejde og komme direkte på Reva. Har ikke været i arbejdsrprøvning eller andet, fik lov til at læse med det samme på HF på grund mine begrænsninger. Derfor ville jeg bare høre om der var nogen som vidste noget med hensyn til erhverstab fra styrelsens side.
Rysgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 13:34   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
[QUOTE=Rysgaard;164678]Har talt med kommunen, det var en fejl, da der var en socialrådgiver som havde meldt mig af min uddannelse ups......
Så nu er det på plads.
/QUOTE]

Nåre det var godt, jeg skulle lige til at råbe meget højt, får det må de absolut ikke, reva-ydelse er IKKE bestemt af andre indtægter, heller ikke din partners (selv om at du skal skrive i deres tossede afkrydsningsskema om din ægtefælle har tjent mere end normalt) Det eneste som kan ændre noget er hvis man er under 25 og ens hjemmeboende barn u 18 bliver 18 eller flytter.

Og så kan de stanse ydelsen hvis man ikke opfylder ens plan, men der SKAL du parthøres og de SKAL tage stilling til §7a og SKAL vurdere om du kan fastholdes i planen via lidt ændringer, om planen helt skal laves om... en stansning er ikke noget de bare lige må.
(jeg har selv sådan en i BAN, hvor de IKKE har revurderet planen, har nægtet at tage stilling til §7a... og en hel masse andre ting lom er mindst lige så lidt lovlige)

Så en anden gang reager! Selvfølgelig kan de lave fejl *ss* men jo før du reagere jo før kan der blive rettet op, eller jo før kan du finde ud af at de har bummet den (hvis det er det de har)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension