K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2011, 23:56   #1
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvor lang tid tager CT (læsser massere af tanker))

Davs i dejlige K10´ere.

Jeg blev ringet op af min far for et times tid siden, min mor er lige blevet indlagt igen.
Sidst var for 5 uger siden med en alvorlig lungebetændelse, først frygtede de at det var en blodprop, så var de mange for at der var5 betændelse på balancenerven, men jeg tror enlig ikke de rigtigt fandt ud af det for konen nægtede at være syg *suk* og forlangte at blive udskrevet før lægerne sagde god for det.

Den sidste uges tid, er det så gået stærkt i den rigtige retning, og dog for når han tænker tilbage har hun ændret vaner, og har sovet mere end normalt.
Så i går aftes kalder hun på min far han skal lige komme og skære noget ud, hvilket absolut ikke er normalt INGEN skal røre hendes mad, heller ikke min far, da han kommer i køkkenet ryster hun over det hele, og han kan se hun er brand varm.
Han får hende bakset i seng, og vil ringe til lægen... ikke på vilkår, nå det måtte hun selv om, han ringer efter nabokonen (som vel er et af de få mennesker min mor vil høre bare lidt på) hvor efter han ringer efter vagtlægen som sendte en ambulance, af sted med hende.

Denne gang strittede hun ikke lige så meget imod indlæggelse som sidste gang, hun er for træt, for ellers ville hun sten sikkert protestere, sidst lavede hun ikke andet end at sige hun ville hjem, det har hun ikke sagt endnu, nu vil hun bare gerne sove.

Hun spørger selv efter om hun ikke skal CT-scannes (det skal nok lige med at hun er sygehjælper og naturligvis er indlagt på hendes egen afdeling, godt nok hører hun hjemme på en anden, men eneste forskel er så at denne her er for sukkersygepatienter og det er mor ikke, ellers er det det samme) Lægen siger nej til CT, hun skal kun i alm rynken (lungerne for at tjekke op på lungebetændelsen) og der er taget blodprøver.

Hun har blærebetændelse (nå ja det jo ikke så slemt) MEN de vil ikke fortælle hvad rynken billederne viser, nu skal hun i stedet CT-scannes i morgen kl 10.
Et tidspunkt der ikke passer ind i fars planer (de har en halv stor gård der skal passes, så han er lidt bundet) og han spørger så mig??? efter hvor lang tid det tager, hvilket jeg aner hat om, men skød på en halv times tid, men nu kom jeg i tvivl, det vil være øv for far at skulle side og vente, for ud fra mit gæt ville han rygge tingene en time frem, og så tænkte jeg det ved k10, ski da. Så derfor mit spørgsmål hvor længe plejer CT ca at vare??

Jeg er i krig med at forberede mig på at hun ikke er meget længere, hun har røget siden hun var helt ung, lige ind til for en måned siden, der ud over vejer hun ALT for lidt, på den forkerte side af 40 kg, så hun har absolut intet at stå imod med, og når lægerne så kommer med sådan en:
Alm rynken, er nok, og så ikke vil fortælle noget som helt andet end at hun skal CT-scannes (læs de vil slet ikke tale om billerne) inden er de vitterlig i tvivl (hvilket jeg tvivler på, for så ville de have sagt det) eller også skal de være HELT sikre før de kommer med dommen, hvilket er mere sandsynligt.

Hun er godt på vej til de 70 (ja hun arbejder stadig, så sendt som for 14 dage siden tog hun lige 3 timer men sådan ER hun altså, hun har aldrig passet på sig selv, og kender næsten ikke ordet nej ) og jeg som den yngste unge 33, så på det led vil det være naturligt at det snart er tiden at sige farvel for sidste gang, og et eller andet sted er det jo heldigt nok vi får besked om at vi godt kan begynde at se tingene med DE briller, det rat nok at kunne forberede sig (jeg ved godt når det så er tid, så er man ikke en prut forberedt alligevel) men på den anden side vil jeg hellere det bliver som med min svigermor, pludseligt, og så sov hun fra det, det var da nemt, og der var ingen tvivl om at hun ikke have ondt led ell, men sådan skal det vist ikke gå.

Det værste er ski ungerne, hun har 5 børnebørn på 8 8 7 5 og 3, de er altså lidt for små sys jeg, bare en 4-5 år mere, så vil de bedre kunne huske hende.
Især min søn vil reagere meget kraftigt, han kan slet ikke med døden, han kan stadig finde på at tude over hans farmor, som altså døde næsten 6 måneder før vi overhovedet viste jeg ventede mig... han ligner moren men så det jo heldigt jeg ved hvad der foregår i ham, og forstår den voldsomme reaktion, så kan jeg selv sagt bedre støtte ham

Nå men, sådan er livet jo nu en gang, om man er 80 eller 0. man bliver født, nogle lever, og så dør man, end of storry.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 00:53   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nu ikke tager sorgerne på forskud.

Hvor lang tid det tager, kommer an på, hvor meget de skal skanne.

Svaret?

Formodentlig, med det samme, ellers skub på.

Held og lykke
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 02:10   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Doo ja det jo ret væsentligt hvor meget der skal scannes Sådan kan det gå når man sidder i sine egne tanker.
Det lungerne.

Nej nej hun jo ikke død endnu men 5 år tror jeg ikke på hun holder, lige meget hvad CT´en siger... men det har jeg nu sagt længe, hun når ikke at runde 90, det sten sikkert, og 80 er meget tvivlsomt.

Sidst hun fyldte rundt valgte de at holde kæmpe fest, fordi de godt selv var klar over at det nemt kunne blive deres sidste store fest sammen, SÅ længe er der nu heller ikke til min far runder et hjørne, så de er også godt selv klar over hvor det bærre hen.

Som jeg beskrev er min mor MEGET skrøbelig og vil ikke passe på sig selv, det er der ude hvor man, jarrrmen kone for pokker, nu du jo dum i hovedet. Et godt eksembel gæt hvem der var stået op af sengen for at pakke en taske, mens man ventede på ambulancen, ikke fordi far ikke ville, han måtte ikke, hun ville selv, på trods af at hun har svært ved at holde balancen og der ved endnu svære ved at gå.

Hun vakler som en døddrukken dranker, men modtage støtte... stakkels den der tilbyder det... og ligner for øvrigt en stofmisbruger som ikke lever af andet en det og ikke har gjort det, de sidste 30 år (den beskrivelse rammer hende ret godt)

Det altså heller ikke sådan at jeg går og forbereder mine unger på at det snart er nu, men jeg forbereder mig selv på det, men jeg er jo også voksen og vi har jo altså brug for længere omstillings tid end de små, og jeg som person har brug for meget lang tid, det er en af mine skånebehov for det ik skal være helt lyv *gg*, så jeg beskytter i bund og grund mig selv (men hvor skulle du også vide det fra??)

Hvis nu, så vil jeg heller ikke sætte mig ned og sige til ungerne at hun snart dør, de skal nok spørge når de er klar til at høre det, altså mine "ting" behøver de jo ikke blive blandet ind i, mens jeg samtidig er blevet lidt mere flittig til at gemme perleplader tegninger ol de har lavet sammen med mormor, og mobilen blitser lidt oftere end for bare 1 år siden, jeg har ikke selv et eneste billed af mig sammen med min mormor, hvilket mine forældre heller ikke har... det skal mine unger altså have basta, og det jo NU det skal gøre, man ved aldrig hvornår det er for sent, forskellen er "bare" at jeg er langt mere bevist om at det en dag er for sent, hvilket jeg tror er meget naturligt, når man ser (opdager?) ens forældre blive MEGET gamle, og syge.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 04:50   #4
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
En CT scanning alene tager ca 10 min, men mon ikke de laver det der hedder en PET/CT scanning, og det tager en ½ times tid
Fordelen er at så kan de se evt. øget aktivitet i cellerne, og ved at ligge billederne oven på hinanden fra begge scanningerne og få et fuldstændig billed. En CT er scanning af et bestemt område hvor PET er af stort set hele kroppen
Jeg har lige for 3 uger siden været igennem sådan en og der gik 2 dage så var svaret der.
Håber det bedste for din mor LUM
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 07:11   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
M.h.t. at de ikke fortæller hvad der er at se på røntgenbillederne, enten kan de have vist noget der har givet en mistanke om noget og så skal bekræftes med CT, eller også var der måske slet ingenting.

Afvent CT'en og svaret på denne, så kommer svaret måske.

Jeg håber det bedste for din mor.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 08:43   #6
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Uf det er da rigtig svært for dig LUM - jeg har mistet både min mor og min far og kender rigtig godt til at stå i den uvisse situation - hvad sker der nu ? - hvordan forbereder man sig på det værste - og tør næsten ikke håbe på det bedste udfald. Jeg tror også en sådan scanning tager en halv times tid - og jeg mener der skal være en mindre konference lægerne imellem inden man får et svar !
Du får lige en hulens masse kærlige tanker og herfra
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 08:46   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tak for svar Helle.

PET er ikke nævnt, men derfor er det jo stadig en mulighed, og så passede mit gæt ret godt, men to dage, eiii altså, og så på den anden side, så vil de have nemmere ved at holde på hende, intet er så skidt at det ikke er godt for noget.

Som det ses har jeg en del tanker lige nu, det er altså helt normalt for mig og betyder ikke at jeg er ved at bryde sammen, det er simpelthen bare min måde at reagere over for den her slags ting... jeg er typen der... det værste af det værste for så kan man næsten kun blive positivt overrasket.

Tak for krammerne, de landede på en kind der kunne bruge dem.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 08:58   #8
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Tak for svar Helle.

PET er ikke nævnt, men derfor er det jo stadig en mulighed, og så passede mit gæt ret godt, men to dage, eiii altså, og så på den anden side, så vil de have nemmere ved at holde på hende, intet er så skidt at det ikke er godt for noget.

Som det ses har jeg en del tanker lige nu, det er altså helt normalt for mig og betyder ikke at jeg er ved at bryde sammen, det er simpelthen bare min måde at reagere over for den her slags ting... jeg er typen der... det værste af det værste for så kan man næsten kun blive positivt overrasket.

Tak for krammerne, de landede på en kind der kunne bruge dem.
Hvis de laver en PET så skal din mor faste i 6 timer inden pga radioaktivt stof som skal sprøjtes ind i årene.
Hvis de har mistanke om feks cancer så vil de højst tænkelig også lave en bronkoskopi, og så får i svar på det hele på samme tid.
Jeg har lige været igennem forløb på BBH og de begyndte med en rgt billed, som jeg IKKE fik svar på, derefter scanning og tilsidst kikkert undersøgelse, jeg fik svar (heldigvis godt svar) på det hele samlet.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 09:55   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Okay, super fedt at det gik godt for dig, men sikkert et ******* at veeeente, for man kan ikke lade være med at tænke over hvorfor de ikke vil sige noget.

Men ikke tosset at kende runten, og så på den anden side kan man jo så nemmere gætte hvad klokken har slået hvis de også vil have kikkert.

En sagde lige at det jo også kan være KOL, den tanke har jeg slet ikke tænkt om end det jo er mindst lige så oplagt, som andre rygerelaterede ting.

Vibbe dig har jeg krydset, så tak til dig også, som jeg skrev er det jo helt naturligt at det er ved at være den tid i de gamles liv de jo ikke ligefrem 30 længere, og vi unger er voksende, så på det led er der jo som sådan ikke noget i det andet end at det SKAL ende før eller siden, men du har fuldstændig ret, det er nærmest umuligt andet end at forsøge at forberede sig, når man får af vide at lægerne ikke vil sige noget, og samtidig kan se at livet har en ende, og den er nærmere end man enlig har lyst til den skal være.

Men samtidig er det jo umuligt at forberede sig, for der bliver jo efterladt et tomrum, man ikke kan fylde ud med noget andet, før tomrummet er kommet. Og så kan det sagtens være mig der BARE er super god til at tage det værste af det værste, inden jeg behøver tænke i de baner... men det viser tiden, og så vil det jo kun være dejligt, hvis det bare er mig *ss*

Nå lige nu har jeg tændt vente knappen, og så regner jeg med at høre fra min far omkring middagstid, i mellemtiden vil jeg forsøge at lave noget fornuftigt, der er det så lidt heldigt at jeg har noget at give mig i kast med som ikke er ganske alm hverdags trummerum, for der vil jeg få lov at spekulere mere end godt er.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 10:08   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Lum.... du tænker det værste for at være forberedt, men det hjælper faktisk ikke ret meget.

Når det sker står du med sorgen uanset hvor meget du forberedte dig.

Til gengæld spilder du en masse tid med negative hvis-nu tanker, istedet for blot at nyde nuet.

Der er et latinsk ordsprog der hedder Carpe Diem, det betyder Grib Dagen..

Og det skal du gøre...

Din mor er faktisk ikke gammel... hvis man dør før man fylder 70 bliver det beregnet som meget tidligt.. det er først når man har passeret de 80 at man begynder at overveje om man er blevet gammel.

Det er absolut en god ting at hun er så stædig, og tydeligvis har en masse vilje.. for det er den man overlever på..

Når man altså har en familie der sørger for at man kommer under behandling når man trænger, og ikke selv vil indrømme det altså... og det gør I jo..

Så jeg ville se fortrøstningsfuldt på det..

Og huske alle de avisoverskrifter der var for nyligt, hvor læger bare skrev at det ikke kunne betale sig at skanne eller behandle i journalen.... så når de vælger at scanne, så er det fordi lægerne tror det kan behandles...

Din mor har også brug for din tro... det er tit familien der holder liv i en, for det er den man kæmper for at være sammen med, og ikke vil give slip på..

Sender varme tanker i din retning.. forstår godt frygten, frygten for at miste er en meget stærk følelse, der virkeligt er svær at bearbejde..

Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principsag - hvor lang tid tager det? sandie86 Alt det andet 2 03-09-2011 08:06
Hvor lang tid tager pensions sag? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-09-2011 17:51
Hvor lang tid tager det? Nucca Spørgsmål ang fleksjob 5 21-02-2011 15:32
Hvor lang tid tager det???? Lena4700 At søge førtidspension 7 28-07-2008 22:01
hvor lang tid tager det ? wating Spørgsmål ang fleksjob 18 22-05-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension