K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2011, 06:32   #1
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
min angst forværres af afklaringsforløb

hej alle. Jeg lider som tidligere nævnt af panikangst, og har gjordt det i 16 år. Jeg er nu endt ud i kontanthjælp, da min sygedagpenge stoppede efter 1 år. Dvs at jeg er selvforsørgende, da min mand og jeg har formue over de 10000 kr. Nu skal jeg sså starte i et jobkompagni i et afklaringsforløb, men det første møde dernede måtte jeg aflyse pga min angst. Andet møde tog jeg en veninde med, og det hjalp på min angst. Idag skal jeg så sådan rigtig starte dernede, og jeg vågnede op kl 5 med masser af angst, og har haft det lige siden pga jeg skal derned idag. Jeg er virkelig skidt igen pga angsten. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op, for jeg kan slet ikke overskue det pres med afklaringsforløb. Har i forvejen meget svært ved at komme udenfor mit hjem, så det her er meget grænseoverskridende for mig. Kan kommunen da slet ikke gøre andet? Det kan vel ikke passe jeg kun skal blive dårligere med min angst?
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 06:54   #2
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Hej Maggie, Jeg ved hvordan du har det, jeg mister også mine sdp om en måned og kan slet overskue en arbejdsprøvning. jeg har haft angst i 20 år.
Du må bare accepterer at du ikke kan og at det er ok. Kan du ikke få en udtalelse fra din læge omkring at det simpelthen forværre din angst at skulle arbejdsprøves?
Det er så unfair at sparke til folk som ligger ned.

Husk nu at hvis du ikke kan, ja SÅ KAN DU IKKE, du skal ikke sætte dit helbred over styr grundet en dum arbejdsprøvning
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 07:08   #3
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
Nej men det er lidt et pres, for jeg skulle jo starte idag, men vil heller ikke at det blir rykket hele tiden, da jeg jo er selvforsørgende, og vi har ikke råd til at vi skal klare os selv mere end de her 8 uger som det afklaringsforløb tager. Hvad sker der hvis jeg allerede nu må sige fra at jeg ikke kan gennemfører det afklaring?
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 07:14   #4
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg havde det også dårligt mht. min arbejdsprøvning (har bla. socialangst), og fik det bare dårligere og dårligere under forløbet.

Min medicin blev sat op, og jeg kom på decideret beroligende (vanedannende), for overhovedet at kunne komme ud af døren. Men jeg forsøgte virkelig at møde op - også selvom jeg gik hjem igen efter måske 10 min. For så har man vist velvilje, og det kan være bedre end slet ikke at møde op.

Jeg ønskede i hvert fald slet ikke, at perioden blev forlænget. Og "heldigvis" kunne alle se, hvordan det bare blev værre, så både min sagsbehandler og den socialfaglige vejleder var enige om, at stoppe afklaringen 14 dage før tid, da de ikke længere ville være med til, at jeg bla. skulle på så meget medicin for at komme igennem det.

I kan evt. læse hele min dagbog her: http://www.k10.dk/blog.php?u=4849 (den er lagt ind i 3 dele).
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 07:17   #5
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
men hvad synes du jeg skal gøre??? jeg har det så dårligt allerede nu ved at skulle afsted idag. Og jeg tænker bare 8 uger er godt nok lang tid, når man har det som nu.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 07:21   #6
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg ville møde op, hvis det overhovedet er muligt. Jo før får du det overstået.
Ellers risikerer du bare, at perioden bliver forlænget.

Så mød op, og evt. gå hjem igen hurtigt, når du ikke magter mere.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 09:59   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja nu er det jo lidt sent, men kommunen kan faktisk godt arbejdsprøve dig i dit eget hjem (hvis de vil, hvilket jo altså ikke er sikkert)

Og så kunne en hjemmehosser være en god ide at foreslå din SB´er at du får, for når du er tryg ved vedkommende kan denne bruges til at hjælpe dig med at komme af sted til arbejdsprøvningen.

Så går det i vasken for dig, så prøv at tage de par ting med til din SB´er.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 08:57   #8
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
Så er jeg startet i afklaringsforløbet. Skal være der man-ons-fredag og i 3 timer. Jeg var der mandag og onsdag i sidste uge, men lige siden torsdag morgen har jeg haft det rigtig træls med min angst. Så igen idag måtte jeg melde fra dernede. Har bare så dårlig samvittighed over jeg ikke kan være stabil især her i starten. Og kan bare mærke angsten er blevet værre igen nu, fordi jeg har det pres på mine skuldre med det afklaringsforløb de næste 8 uger. Og 3 dage om ugen. Puha, jeg ved det ikke lyder af meget, men for folk med angst er det voldsomt blot at skulle ud af døren. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal stille op. Tænk hvis det blir ved at være som nu, og jeg ikke kommer afsted særligt meget pga den angst. grrrrrrrrrrrrr.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 10:39   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
lider selv af angst
først fik jeg en diagnose på panik angst, men har noget af Generaliseret angst
kroppen er i alarmberedskab, hele tiden
synes det er lidt underligt det er panik angst, da du stort set er angst hele tiden
mit panik angst kommer hvis jeg stå blandt for mange mennesker
må helst ikke stå i kø, så kommer det med det samme
får du slet ikke noget medicin for det?

det er bedre du møder op hverdag, så de kan se dig
ellers kan kommunen ikke vurdere dig og du kommer til at sidde fast i systemet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 12:58   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maggie Se meddelelser
Så er jeg startet i afklaringsforløbet. Skal være der man-ons-fredag og i 3 timer. Jeg var der mandag og onsdag i sidste uge, men lige siden torsdag morgen har jeg haft det rigtig træls med min angst. Så igen idag måtte jeg melde fra dernede. Har bare så dårlig samvittighed over jeg ikke kan være stabil især her i starten. Og kan bare mærke angsten er blevet værre igen nu, fordi jeg har det pres på mine skuldre med det afklaringsforløb de næste 8 uger. Og 3 dage om ugen. Puha, jeg ved det ikke lyder af meget, men for folk med angst er det voldsomt blot at skulle ud af døren. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal stille op. Tænk hvis det blir ved at være som nu, og jeg ikke kommer afsted særligt meget pga den angst. grrrrrrrrrrrrr.
Hej Maggie,

Ja 3 timer er rigtigt lang tid for dig lyder det til. Det ville det også være for mig ingen tvivl om det. Du er startet for hårdt ud tror jeg. 3 timer, 3 dage om ugen lyder i alm. mennesker øre som lidt af et drømme job, men det er det jo desværre ikke for sådan nogle som os.

Jeg var bl.a et sted hvor jeg tænkte 2 timer om dagen 10 - 12, med de pauser jeg havde brug for. Pauser kunne jeg bruge hvert kvarter og jeg sled mig igennem de 2 timer, det holdt hårdt. Jeg tænkte bare hele tiden på, at det er jo ingenting, men det bliver det jo ikke bedre af, du tænker og høre sikkert det samme !!??

Du er nødt til at passe godt på dig selv lige nu. Du har også en masse hængende over hovedet. Økonomi, afklaring, hus, regninger, mand og deslige og det fylder og tynger utroligt. Dog syntes jeg også at det er mange timer at du er startet op med pr. dag. Kunne du ikke tale med din sagsbehandler om at skære det lidt ned og så se på hvordan det går henad vejen, når du vender dig lidt til det hele?

Jeg ved at du tænker tid og penge og ikke mindst at du har det rigtigt dårligt, men du er altså nødt til at tage een ting adgangen, så ikke hele korthuset vælter.

Kom bare tilbage, hvis der er mere der tynger. 3 timer for mig er min. 1½ time for meget. Hvad med pauser og skåne behov. ? Er der styr på din afprøvning, bliver du fulgt op og hjulpet, eller styrer du det selv. Jeg håber ikke på det sidste, for det holder ikke, ved jeg af erfaring desværre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 30-05-2011 kl. 13:07.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flytte kommune i afklaringsforløb jomfruen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 01-03-2013 07:42
Sygefravær i afklaringsforløb... Siv Alt det andet 3 29-09-2011 23:22
Vejlednings-afklaringsforløb ? Nana M Alt det andet 0 18-06-2011 20:00
afklaringsforløb Cocio De Unge 5 03-12-2008 22:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension