K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2011, 06:55   #1
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Smile Ny herinde

Jeg er som sagt ny herinde, og kanon hjemmeside. Jeg har gået sygemeldt siden nov 09, pga arbejdsskade tennis og golfalbuer på begge arme, jeg går og venter på at komme i praktik, jeg skal starte med 3 timer om dagen. Og der er en del skåne hensyn, så er spændt på hvad de finder ud af.
Jeg går og afventer svar fra arbejdsskadestyrelsen ang min arbejdsskade.
Men døjer med mange smerter i hele kroppen, men ingen gigt har lægen sagt fået taget en masse blod prøver. Men forstår ikke hvorfor jeg har de smerter, døjer med at sidde for længe af gangen da jeg så har svært ved at komme op og stå og går lidt tid inden mine ben vil som jeg vil, kan heller ikke holde ud at gå for meget da jeg får mange smerter i mine ben.

Er der nogen herinde som har sammen problem som jeg har, døjer også med mange nakke og skulder smerter.Har fået at vide at jeg skal lærer at leve med de smerter, men ville gerne have sat ord på hvad der gør at jeg har de smerter.
Har været på samme arbejdsplads i ca 30 år, men blev fyret i 2009. Da jeg allerede døjede med tennis og golfalbuer.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 07:33   #2
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
hej og velkommen

man kan nu godt have gigt,selv om det ikke kan påvises i blodprøver...
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 08:06   #3
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Hej Jyttels!

Jeg er også ny her på K10

Min historie ligner på mange måder din. Jeg blev sygemeldt i sommeren 2008, med tennisalbuer i begge arme og frossen højre skulder.
Alle fortæller mig at mine skader skyldes mit arbejde, men trods det har jeg fået afslag fra ASK.

Jeg blev fyret fra mit job pr. maj 2009 og fik frataget mine sygedagpenge sommeren 2009.

Jeg har prøvet al behandling såsom fysioterapeut, zoneterapi, massage, ultralyd, akupunktur og til sidst operation i begge arme - alt dette uden effekt!

I september 2009 fik jeg konstateret brystkræft og gennemgik herefter behandlingsforløb. Jeg havde ikke overskud til at kæmpe for min fremtid på dette tidspunkt, men fik igen kontakt til kommunen i maj 2010, mhp at få afprøvet min arbejdsevne.

Jeg fik en helt fantastisk jobkonsulent og en lige så sød sb, og jeg har nu været i 2 arbejdsprøvninger, som viste 3-4 timer dgl. Jeg er indstillet til fleks og afventer pt svar fra kommunen.

Jeg har nu desværre fået en depression, men er i behandling og har det også meget bedre. Min læge opdagede det heldigvis hurtigt og fik mig i behandling.

Smerterne må jeg også leve med, alle behandlingsmuligheder er udtømte (desværre). Jeg er skrevet op til smerteklinik, men kan først komme i behandling til december

Jeg prøver at lære mig selv at jeg ikke mere kan det samme som før - det vil sige at jeg tager en lille ting af gangen - ikke noget med at pudse alle vinduer på en gang - næ, det er et eller to af gangen og så må jeg fortsætte næste dag. Det er svært, meget svært - men jeg har erkendt, langt om længe, at det er sådan det fungerer bedst for mig.

Selvfølgelig kommer jeg nogen gange til at overanstrege mig, og så får jeg stærke smerter i arme, ryg og skulder, men så må jeg tage smertestillende og holde mig i ro.

Håber du kan bruge noget af det, og held og lykke fremover.

Hilsen
Marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 12:23   #4
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Marian ja vores historie ang dårlig arme og skulder ligner hinanden meget. Kan ikke forstå at du er blevet afvist ang arbejdsskade, har du talt med din læge ang din arbejdskade? For det var min læge som anmeldte mit som en arbejdsskade som er helt tilbage i 2006 og fik 5 % i men, men har så taget det op igen i 2009 men har ikke hørt noget.

Ja det er da godt nok meget du har været igennem, men godt for dig at du har haft nogle søde og forstående sagsbehandler.Jeg har også en utrolig sød sb og hun lyttet til en og føler ikke at hun ikke tror på mine smerter, så det er dejligt at der er nogen som tror på en.
Ja jeg går til behandlinger ve fysiterapeut men føler ikke det hjælper tværtimod får jeg flere smerter bagefter og der går nogle dage hvor jeg ikke er noget værd, og har stadig mange smerter. Og ja kender godt til det med at man har en masse enrgi og så kører man bare på med en masse, og så er man bare flad for energi i flere dage og ikke noget værd. Håber at du snar får en afklaring på evt flex job.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 21:36   #5
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
@jyttels

Jo min læge siger at det er pga mit tidligere arbejde, hk siger det samme og de har kørt sagen for mig, og også anket den.
De begrunder afslaget med at lidelsen tennisalbuer ikke er anført på listen over mulige arbejdsskader (det kommer den nok heller ikke til foreløbig, for så får de godt nok travlt
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 21:42   #6
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
min mand har også gigt og det gik altså næsten 2 år med blodprøver hver anden månede før de havde samlet pudselspillet og kunne se gigten det har været en prøve en gang der har vist det i alle de år. og han har smærter som du skriver det. man kan sagtens har gigt uden det kan måles lige så nemt siom nogen gør det til vi har stor erfaring med romatoloisk afdeling i odense
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 22:09   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jyttels.

Du skriver ikke noget om flg.:

Har du fået foretaget røngten billeder af såvel arme, som nakke/øvre ryg?

Hvis ikke bør disse straks iværksættes af din læge, hvad ang. arme bør de samtidig såvel albueled som skuldre også ultralydscannes. Dette kan gøres på røngtenklinike, hvor det som regel ikke er så lan ventetid og resulat sendes til din prak. læge.

Hvis ikke dette giver tydeligt nok billede bør du videre til hospital for enten CT el. MR afhæning af dine symptomer og læges vurdering.

Og har du fået god fysioterapibehandling? Såvel behandling og øvelser, og hvis hvad var konklusionen.

Jeg kan godt se, at du har været sygemeldt siden 09, men det væsentlige er at ovenstående er ordentlig udredt, svåel i forhold til at få det bedre som at have belyst sagen ordentlig i ASK.

Mange hilsner

Gunvor

Hej igen.

Kan se du har 2 tråde herinde med næsten samme emne. Og den anden skriver du om fysioterapi.

mvh.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 22:33   #8
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Gunvor ja jeg har skrevet et par gange her i dag, er ny herinde så skal lige finde ud af det, så kan godt være det forvirer jer lidt. så i må bære over med mig. Men tak for jeres søde svar, og nu er jo mere opsat på at der skal ske noget og ikke bare snak fra min læge om at jeg skal lærer at leve med de smerter, så tak fordi i har givet mig et spark.

Sidst redigeret af jyttels; 11-05-2011 kl. 22:34. Årsag: stavefejl
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 00:20   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du har en bindevævlidelse/betændelsgigt, kan fys. gøre mere skade end gavn.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 08:43   #10
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Hej Jytte

Nu ved jeg ikke hvad du har arbejdet med. Men jeg har også en tennisalbue og kroniske nakke/skuldre smerter. Jeg har været grafiker i over 20 år. Og min sag kører på 5 år i Arbejdsskadestyrelsen.
Jeg er opereret i nakken for diskus, gjort stiv over 3 led. Er du undersøgt for om dine smerter stammer fra nakken? Altså en MR scanning....

Jeg vil lige sige at min operation ikke har taget mange af mine smerter, kun de sovende fingre. Jeg har hele tiden ondt i nakken og skuldrene og ud i højre arm/albue. Jeg har fået at vide af lægerne at det er nerveskader, og det kan man ikke gøre noget ved. Jeg tager mandolgin hver dag. Det hjælper gerne et par timer. Det jeg syntes er værst er den træthed der hele tiden overmaner mig. Smerterne tager næsten alle de kræfter man har.

På et tidspunkt fik jeg sprøjtet pølsegift (Botox) ind i den store muskel på højre skulder. Det virkede nogle gange og jeg prøvede faktisk at være smertefri i 14 dage. Det var helt fantastisk at vågne op uden smerter, og jeg kan huske jeg tænkte, hold da op, det er sådan her raske mennesker har det. Kan godt forstå at de ikke kan sætte sig ind i hvordan det er at have kroniske smerter.....! Men desværre prøvede jeg også at lægen kom til at sprøjte forkert og min arm var helt lammet og hang bare i 14 dage til 3 uger, så jeg turde ikke prøve igen.

Jeg har gået på smerteklinik i et år, det er det bedste. Og det skal du hurtigst muligt få din læge til at skrive dig op til. Ikke fordi smerteklinikken kan hjælpe dig af med smerterne, men du lærer hvordan du acceptere og lever med smerter hver dag. Det er jo ikke noget der går væk i næste måned eller måske om et år. Når først det er kronisk, skal vi leve med det resten af livet.

Jeg er fleksjobber og har 12 timer om ugen. Jeg har 2 dage med 6 timer. Dagen efter jeg har været på job, laver jeg intet. Sidder/ligger og og passer på mig selv og prøver at få kræfter igen. Det er et hårdt liv, men jeg tænker også der er jo mange som har det meget, meget værre end mig.

Kh Garage
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny herinde basse1979 Alt det andet 3 16-09-2011 17:36
Ny herinde og ? Sabina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-06-2011 12:17
ny herinde solstråle Dit og Dat 11 27-11-2010 19:49
Ny herinde... ollismuddi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 26-12-2007 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension