K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2011, 12:31   #1
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Truselsbrev???

Har lige åbnet et brev fra kommunen. Og sidder og måber over indholdet....

Jeg modtager særlig støtte §34, og så står der i brevet, for at kunne fortsætte bevillingen, bedes jeg indsende dokumentation på betalte boligudgifter.....senest den 26.4.2011
Indsender jeg ikke inden for fristens udløb, vil særlig støtte bortfalde.....så vidt så godt.
Så snart dokumentationen modtages, vil der blive foretaget en revideret beregning.
Kontanthjælpen for april er TILBAGEHOLDT indtil indlevering af dok. boligudgifter.........øhhhhh hvad...kontanthjælpen har da intet med mine boligudgifter at gøre.....kan de i det hele taget tilbageholde mine penge på det grundlag?....hvor meget skal man finde sig i efterhånden.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 12:59   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bertha65 Se meddelelser
HaKontanthjælpen for april er TILBAGEHOLDT indtil indlevering af dok. boligudgifter.........øhhhhh hvad...kontanthjælpen har da intet med mine boligudgifter at gøre.....kan de i det hele taget tilbageholde mine penge på det grundlag?....hvor meget skal man finde sig i efterhånden.
Du har ret!, de må ikke tilbageholde din kontanthjælp. Klag omgående.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 13:15   #3
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Du har ret!, de må ikke tilbageholde din kontanthjælp. Klag omgående.
Jeg er klar over det, men hvor finder man den § at det må de ikke, jeg skal jo helst have en § at henvise til.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 13:32   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Muligvis har du fået nogle udbetalinger før, som ydelsescenter tog med i sine beregninger?

Læs det igennem.

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127244#K3
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 13:43   #5
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Du føler det som et trusselsbrev fordi det berører dine økonomiske forhold, og det er en helt naturlig menneskelig reaktion.

Men det er ikke en trussel, det er den arbejdsgang som er indbygget i lovgivningen, at hvis en borger ikke bidrager til f.eks. at fremkomme med yderligere dokumentation, så kan f.eks. kontakthjælp stoppens i udbetaling til borgeren.

Så afsted med dine bilag og du kan fortsætte med din ydelse.

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 13:50   #6
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Muligvis har du fået nogle udbetalinger før, som ydelsescenter tog med i sine beregninger?

Læs det igennem.

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127244#K3
Tusind tak.....jeg er berettiget til hjælpen...jeg går ud fra at de indimellem sender brev ud, for at se om man reelt er berettiget.
Men derfor behøver min SB jo ikke at true med at tilbageholde mit sidste eksistensgrundlag, efter de har taget mine sygdagpenge, jeg synes jeg kæmper nok i forvejen, både med sygdom og eksistens.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 14:00   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bertha65 Se meddelelser
Tusind tak.....jeg er berettiget til hjælpen...jeg går ud fra at de indimellem sender brev ud, for at se om man reelt er berettiget.
Men derfor behøver min SB jo ikke at true med at tilbageholde mit sidste eksistensgrundlag, efter de har taget mine sygdagpenge, jeg synes jeg kæmper nok i forvejen, både med sygdom og eksistens.
Det er et standart skrivelse som blive sent til alle. Jeg fik også sådan et brev i sin tid og har reageret præcis som dig.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 14:00   #8
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LimoGert Se meddelelser
Du føler det som et trusselsbrev fordi det berører dine økonomiske forhold, og det er en helt naturlig menneskelig reaktion.

Men det er ikke en trussel, det er den arbejdsgang som er indbygget i lovgivningen, at hvis en borger ikke bidrager til f.eks. at fremkomme med yderligere dokumentation, så kan f.eks. kontakthjælp stoppens i udbetaling til borgeren.

Så afsted med dine bilag og du kan fortsætte med din ydelse.

Mvh. Gert
Nu er det ikke dokumentation ang. kontanthjælpen hun vil ha', men mine boligudgifter, og den særlige hjælp §34 jeg får, og har intet med kontanthjælpen at gøre, så jeg tror ikke du har ret i at de må tilbageholde min kontanthjælp, men derimod §34 hjælpen hvis der er noget der skal tilbageholdes.
Og selvfølgelig føler jeg mig truet, og det bryder jeg mig ikke om.

Vh Bertha65
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 14:03   #9
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det er et standart skrivelse som blive sent til alle. Jeg fik også sådan et brev i sin tid og har reageret præcis som dig.
Ja det er det vel..... men hvor er den dog nedladende, men spørgsmålet er jo om hun må tilbageholde kontanthjælpen.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 14:14   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Der skal først en afgørelse til, som man kan klage over. Du fik ingen afgørelse.
Ydelsescenter må ikke tilbageholde kontanthjælpen og samtidigt give dig frist den 26.04.2011 til aflevering af den dokumentation, det er ulogisk. Vrøvl, ikke andet.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension