K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2011, 13:42   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Reumatolog Nordjylland

Er der nogen af jer, der har erfaring med Palle Holck, speciallæge i reumatologi?

Jeg er endelig kommet så langt, at min læge erkender, at jeg har et massivt symptombillede, og hun vil henvise mig til en reumatolog, der er ganske små udsving i mine blodprøver, så hun tror ikke det er gigt, men jeg tænker selv helt klart fibromyalgi.
Hun vil skrive henvisningen efter påske, og jeg har så mulighed for selv at nævne det, hvis jeg ønsker en anden end Palle - men er der andre i Nordjylland - eller er der nogen, der kan anbefales i denne sammenhæng - også udenfor Nordjylland evt.
Jeg kan ikke via google finde Palles navn i forbindelse med noget med fibromyalgi, derfor tænker jeg på, om han mon også er en af dem, der ikke anerkender sygdommen reelt.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 15:03   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Du skal læse dette link : http://avisen.dk/laeger-er-koebt-og-betalt_68257.aspx

Bed om at få Martin Bak, Regionshospital Randers
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 10:31   #3
Randita
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
Randita er ny på vejen
Nu er det godt nok et stykke tid siden du skrev indlægget, og jeg kunne godt tænke mig at høre om hvad der videre er sket. Var du hos Palle?

Jeg var der et par gange sidste år - og må sige, at selv om han var meget sød og lyttede, så var jeg meget forbavset over hans måde at undersøge mig på - den var meget overfladisk. Mange måneder efter fik jeg hans epikrise at se - og der står bl.a at jeg blev ultralydscannet - og medmindre han kan ultralydscanne med hænderne, ja, så ved jeg ikke hvornår det skulle være sket.
Jeg havde min mand med 2.gang - og han har mildest talt rystet over at nogen kunne tjene en dagsløn ved at arbejde sådan.

Begge gange var han meget forsinket og havde flere "kunder", der blev trætte af at vente og ikke få nogen besked.

Jeg kan ikke anbefale ham, men alle kan jo have en dårlig dag.... eller to.

Jeg fik senere en tid hos Glenn Gorm Rasmussen - det var en ganske anden og mere grundig undersøgelse, som jeg kunne forholde mig til.
Randita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 10:42   #4
Randita
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
Randita er ny på vejen
et ps

Du spurgte, om han er en af dem, der ikke anerkender sygdommen reelt.

Jeg har en mistanke.
Det, som han vist forestillede sig var test af ømme tenderpoints, var lette sommerfugle strøg op langs ryggen.
Glenn trykkede lidt til, ikke meget men var dog inde at mærke efter- og var opmærksom på min reaktion.

men igen - alle kan have en dårlig dag, så jeg skal ikke dømme udfra min erfaring.
Randita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 11:04   #5
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Palle er det ham der er inde på boulevarden?
Jeg var derinde sidste år. Jeg fik taget en helt bunke blodprøver ( 18 stk) Og man fandt ud af at jeg havde D-vitamin mangel. (lå på 21) Siden har jeg taget ekstra D-vitamin og er nu nået helt op på 54 som stadig er for lavt. Men skal først have tallet op over 80 før de vil undersøge yderligere...
Det var nemlig også her en meget overfladisk behandling. Og over en1½ times ventetid...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 11:22   #6
Randita
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
Randita er ny på vejen
ja, det er ham på Boulevarden

Håber det lykkes at få gjort noget ved D-vitamin mangelen. Nogen har problemer med at optage det, og skal have injektioner. Er det reumatologen, som tjekker det hos dig eller din læge?

Sorry - at det er lidt ved siden af emnet, håber det er ok Nucca
Randita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 12:02   #7
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Helt fint at gå lidt ved siden af emnet - det passer jo fint ind :-)

Jeg var hos Palle og fik konstateret fib. Jeg havde en lidt blandet oplevelse med det. Han undersøgte nogle tenderpoints første gang og resten anden gang. Han var som sådan grundig, men kun med undersøgelsen, ikke med information. Ved andet besøg afsluttede han mig og sagde, at min symptomer stemte overens med fib., men at man jo ikke kan gøre noget ved det, så det må jeg bare lære at leve med. Ikke nogle informationer eller noget som helst, så jeg følte mig lidt fortabt.
Går dog på smertecenter nu, hvor jeg synes der bliver taget noget bedre hånd om en, selvom de heller ikke helt ved, om de tror på fib. eller ej. De tror dog på, at jeg har slemme smerter, og det er det vigtigste i denne sammenhæng.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 12:11   #8
Randita
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
Randita er ny på vejen
Så han tilbød dig ikke noget medicin?

Dejligt, at du er kommet på smertecenter nu.
Jeg er helt enig med dig i, at det vigtigste er at møde nogen, som har kendskab til det at have smerter - så kan diagnosen sådan set være ligegyldig.
Det er slemt (kan ikke finde et dækkende ord) at møde behandlere, der ikke forholder sig til, at det betyder noget at have ondt hver dag.
Randita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 12:16   #9
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Nix, ingen medicin. Fik noget smertestillende via egen læge, men det hjalp mig ikke ret meget, jeg havde store udsving, men det var nu ikke noget han ville tage stilling til.

Nu er jeg så i gang med kamp mod kommunen igen. Fik afslag på fleksjob inden fib.diagnose, men nu prøver jeg igen, men jeg har nu mine bange anelser. Jeg trænger bare så meget til at "få mit eget liv igen", det er nu fire år siden jeg startede i systemet, og har været på selvforsørgelse siden juni 2010 - dog med en 20 timers stilling, som jeg nu er fyret fra, fordi jeg heller ikke kunne klare det. Jeg ville gerne gøre noget for ikke at ende på kontanthjælp, og jeg var også usikker på, om jeg kunne få det, så derfor tog jeg en 20 timers stiling, mens jeg ventede på BAN. BAN kunne ikke se noget galt i min sag på trods af, at slidgigt, mb. scheuermann med mange smerter og et par andre diagnoser var blevet ændret til "ung kvinde med astma og overvægt"... så jeg er da spændt på, hvad der skal ske denne gang.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 13:42   #10
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Hej Nucca,
Var hos Palle Holck i sommer pga. en stor skoliose, slidgigt og rygsmerter. Jeg blev sendt til skanning, og fik bagefter en overfladisk undersøgelse. Hans rapport var også fejlagtig,
da han påstod at fysioterapi ville give "betydelig fremgang" - jeg har trænet fys siden jeg
var 19 i Guds navn!!
Knus, 0401AMvB
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykolog nordjylland tije Dit og Dat 2 28-10-2012 16:01
smertecenter i nordjylland blme Alt det andet 1 26-10-2012 23:56
Dygtig psykolog i Nordjylland! Pedro Dit og Dat 3 14-02-2012 18:05
socialsager ophobes i nordjylland! buster Politik og Samfund 0 07-12-2009 13:17
Nordjylland kalder anja Dit og Dat 60 09-03-2009 02:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension