K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2011, 13:08   #1
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvilken ydelse??

Er fyret fra flexjob pr 1. august 2010 pga arbejdsskade.

Skal jeg have ledighedsydelse under sygdom eller skal jeg have sygedagpenge?

Jeg har fået ledighedsydelse under sygdom, men havde lige en snak med løn & personalekontoret om feriekort og hun kunne slet ikke forstå at jeg ikke er på sygedagpenge

Håber der er nogen der kender svaret og vil dele det med mig

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 13:16   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Er du på ledighedsydelse nu, så bevarer du den under sygdom....

Det står der i lovgivningen:

Lov om aktiv socialpolitik: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

§ 74. Ledighedsydelse udbetales af kommunen til personer, der er berettiget til fleksjob, jf. kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Ledighedsydelse kan udbetales

1) i perioden efter visitationen, indtil den pågældende ansættes i fleksjob,

2) ved ledighed efter et fleksjob,

3) i perioder med sygdom eller barsel,


Hvis du mener, du slet ikke kan arbejde i øjeblikket og at dit helbred er blevet forværret på det sidste, er det en god idé at meddele det til jobkonsulenten osv., da de skal følge dig op og hjælpe dig under din sygdom som uarbejdsdygtig på arbejdsmarkedet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 13:23   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg gik direkte fra at være lønnet i job til ledighedsydelse fordi jeg er sygemeldt - skulle jeg ikke have haft sygedagpenge som andre, der mister job pga. for meget fravær?
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 13:34   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Jeg gik direkte fra at være lønnet i job til ledighedsydelse fordi jeg er sygemeldt - skulle jeg ikke have haft sygedagpenge som andre, der mister job pga. for meget fravær?
Ok ja så er det noget andet. Men den problemstilling har været oppe og vende et par gange herinde... Der er nogle, der gik direkte til ledighedsydelse (også selv under sygdom), når de blev opsagt. Andre gik på sygedagpenge.

Jeg selv har spurgt arbejdsmarkedsstyrelsen om dette, men har ikke fået nogen lovgivning på det eller noget ordentligt svar. Tror selv de er lidt forvirrede på det område. Det jeg selv mener er, at når det er virksomheden, der opsiger en fleksjobber uanset om man er syg eller ej, så er det ledighedsydelse.

Men det er vel arbejdspladsen som får sygedagpengene, når en fleksjobber er syg, og ikke fleksjobberen selv. Eller hvordan var det i dit tilfælde? Fik du ikke fuld løn så længe du var ansat i virksomheden, selvom du var syg? (hvor arbejdsgiver får refusion for sygedage).

I den lovgivning jeg har sat ind, bliver der også et sted henvist til, at der skal være en sygeopfølgning, § 12 b i samme lov:

§ 74a
Stk. 5. Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om sygeopfølgning i § 12 b finder tilsvarende anvendelse for modtagere af ledighedsydelse. Dog foretages den løbende vurdering efter § 12 b, stk. 2, og opfølgningen efter stk. 4 som led i det individuelle kontaktforløb efter § 73 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.6)

Men jeg synes egentlig, du må lade dem selv finde ud af det i jobcentret, for det ser åbenbart ud til, det er lidt forskelligt fra kommune til kommune. Og det er ellers forkert, at hvis de opfatter lovgivningerne forskelligt i kommunerne..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:03   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg tænker bare at hvis man er ansat under samme vilkår som på det oridinære arbejdsmarked så burde man jo have sygedagpenge når man er fyret pga. sygdom

Vil gerne høre fra nogen der har fået sygedagpenge - gerne med §'er
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 14:15   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Har netop været i kontakt med SR-bistand, som mener at jeg skulle have haft sygedagpenge i stedet for ledighedsydelse og som mener jeg skulle klage over det.

Er der andre som har været i samme situation - og har klaget

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor FANDEN ved man, hvilken ydelse man får? Fallenten87 Alt det andet 13 08-07-2013 18:15
hvilken ydelse får man på flexjob gitte kirk Spørgsmål ang fleksjob 14 21-06-2011 16:09
tilkendt flexjob, hvilken ydelse vil man få fishermanfo Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2011 00:15
hvilken ydelse når i aktivering? sane Alt det andet 5 31-10-2009 11:00
hvilken ydelse under ansøgning om fleksjob? Kvinde30 Spørgsmål ang fleksjob 12 18-04-2009 20:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension