K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2011, 19:07   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Storbritannien afskaffer førtidspension

http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-12954116

Nu har Storbritannien gjort alvor af det. De har simpelthen afskaffet førtidspension for alle andre end multihandicappede.

Istedet bliver alle førtidspensionister i Storbritannien nu overflyttet til jobsøgningskurser, og dette møder hård kritik:

Citat:

"This test is a very blunt medical questionnaire where you sit across the room from somebody you've never met before," he said.

"It just doesn't take into consideration things like fluctuating impairments, or things like ME [chronic fatigue syndrome] where you might not be able to do things over a sustained period of time."

This was supported by an independent review of the system in November calling for a "more fair and effective" process.
Det er desværre også hvad der venter i Danmark :'(

Jeg HAR fundet min køkkenkniv frem. Og jeg HAR undersøgt og besluttet mig præcis for hvor og hvordan jeg vil skære, når turen kommer til mig!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 19:13   #2
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Clifford Rise, from near Caernarfon in Gwynedd, has been on incapacity benefit for seven years.

"The first interview I had with the medical services was only a couple of months after I'd been diagnosed by the psychiatrist in Bangor as severely depressed and with obsessive compulsive disorder.

The interview lasted 20 minutes. I had nine points instead of the 10 that I needed. I fought for six months without getting any money to get an appeal.

The second interview lasted an hour-and-a-half and was a lot fairer. They gave me enough points.

I wouldn't mind going through it again if it was done fairly.

It would be impossible for me to find any employment again.

I wish I could, but I'm afraid there's too much pressure being put on the doctors to get people off the incapacity benefit onto Jobseekers', which would be definitely less money. There's no way I could manage on that - £95 is not much for myself and the wife. You can't live on that."
Føj for .......
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 19:42   #3
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Håber bare det er den rigtige du vælger at skære i og det ikke er dig selv.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 20:03   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Synes du skulle til at pakke dine selvmordstrusler LANGT væk!! Jeg ved godt, du er syg og letpåvirkelig af hvad der foregår på området om førtidspensioner. Men det er bare ved at være rigtig svært at læse dine evige trusler på området. Specielt efter at have været til en rigtig svær begravelse efter et selvmord forleden dag, så er det sq ikke lykken at læse endnu en af dine selvmordstrusler. Få dig nu noget hjælp ved personalet på dit bosted! Det er ikke fair overfor psykisk sårbare mennesker herinde at skulle være vidner til dine trusler...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 20:07   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Logikeren, du har jo fået tilkendt din pension, så slap af. Ingen vil tage den fra dig.
I UK allerede for 10 år siden, alle arbejdsløse skulle have en mobil på sig og var ofte ringet af en sagsbehandler midt om natten. Man kunne ikke sige nej tak til et jobtilbud, hvis der kom et.

Denmark er på vej at afskaffe førtidspension og mange andre ting, men dem som allerede fik bevilget sin FP kan slappe af.

Sidst redigeret af Karo; 10-04-2011 kl. 20:14.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 20:18   #6
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Karo. Det har du da ret i. Men det ændre ikke på at Claus Hjort Frederiksen og Ingen Støjberg gerne ville gøre livet surt for syge og svage mennesker på FP og osv.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 20:48   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Efter min mening så kun førtidspensionister med et tidsbegrænset førtidspension har noget at bekymre sig for.
Og alt hjortens og støjsenders snak skal signalere at stramninger er på vej.

Jeg tror gerne at om 10 år FP blive en saga blot i DK, men regeringen vil servere det hele gradvis bla. med at begynde at stresse allerede nu alle dem som fremover vil forsøge sig med at ansøge om førtidspension.
Dem som er allerede på FP skal også stresses.
Allerede i dag dem som er raske og i arbejde kikker jo ned på os andre, de unyttige spiseæder.
Det er en perfid taktik, men den virker desværre.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 23:06   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg er nok lidt på tværs i aften men helt ærligt,når man tager pengene fra de arbedsløse så finder de arbejde siger de...

Hvorfor så ikke gøre det samme med de syge og handicapet,de kunne måske lige frem blive raske og hele igen

logikeren der er ingen grund til at du finder kniven frem,dig vil det ikke knive for,du har fået -så du er sikkerde frem over...forstå det nu,livet er for kort til unødige bekrymninger..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 23:42   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
jeg er nok lidt på tværs i aften men helt ærligt,når man tager pengene fra de arbedsløse så finder de arbejde siger de...

Hvorfor så ikke gøre det samme med de syge og handicapet,de kunne måske lige frem blive raske og hele igen
http://bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pressem...dspension.aspx

Hvis en førtidspensionist vil sige ja til et tilbud på flexjob, ja så kan det godt være, at han vil vinke farvel til FP for altid.
Man skal tænke sig om.

http://www.handicap.dk/politik/tvaer...ens-udspil-til

Godnat og sov godt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 08:54   #10
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Har nok en hang til at støtte mafola i hendes udtalelse.

Jeg vil så gerne hjælpe, alle, og det er så nedslidende at man ikke kan hjælpe dig logikeren!

Du har personale om kring dig, der er uddannet til at hjælpe dig - de både kan og vil og er der - altid.

Vær sød at bruge dem i stedet for os.

Jeg siger ikke dette for at være nedgørende ell lignende, men fordi jeg har det svært ved at læse dine trusler og ikke kunne gøre noget der effektivt ville kunne være dig til hjælp

Mafola tak for dit stik ord - har længe tænkt over hvordan dette indlæg kunne startes. - Tak
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den nye regering afskaffer starthjælpen Webmaster K10 Nyheder 0 02-10-2011 13:20
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Løkke afskaffer kommunerne zuza Politik og Samfund 3 12-04-2008 13:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension