K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2011, 18:18   #1
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
6 ugers selvvalg uddannelse?

Jeg vil gerne finde vejledning om, om de 6 ugers selvvalgt uddannelse betyder et kursus og kun et! på max 6 uger. som hvis man har valgt et kursus på fx 2 uger, så har man kun ret til det ene?

Eller skal det forstås sådan at man har ret til flere kurser, bare den samlede længde ikke overstiger 6 uger?

Er der mon nogle af jer der har en officiel vejledning?
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 18:56   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af skov trold Se meddelelser
Jeg vil gerne finde vejledning om, om de 6 ugers selvvalgt uddannelse betyder et kursus og kun et! på max 6 uger. som hvis man har valgt et kursus på fx 2 uger, så har man kun ret til det ene?

Eller skal det forstås sådan at man har ret til flere kurser, bare den samlede længde ikke overstiger 6 uger?

Er der mon nogle af jer der har en officiel vejledning?
Jeg har ikke noget officielt. Men den samlede længde kan være på 6 uger og så kan den bestå af flere kurser.
Nå jeg siger den kan være på, og ikke Max. 6 uger, er det fordi man nogengange kan forhandle sig frem til mere, hvis det er gunstigt....
Da jeg var ledig på dagpenge, fik jeg et 6 ugers kursus på Jensen. Efterfølgende fik jeg 2 ugers jobsøgningskursus.
havde jeg gjort det omvendt havde det måske været sværere at få lov til Jensens.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 19:17   #3
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Problemet er at i nabo kommunen kan man godt vælge flere kurser på max 6 uger.

men i min kommune er det kun et kursus og vælger man fx et på 3 dg har man brugt hele sin pulje.

Det burde ikke holde, men tror jeg har lidt nemmere ved at overbevise dem, hvis jeg har noget med på tekst.

Har nemli fundet 2 relevante kurser som også er inden for beløbs grænsen på de 3500 pr uge.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 21:28   #4
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Citat:
Adgang til 6 ugers selvvalgt uddannelse

§ 1. Ledige, der er dagpengeberettigede efter lov om arbejdsløshedsforsikring, kan efter eget valg deltage i selvvalgt uddannelse i op til 6 uger med uddannelsesydelse efter kapitel 9 b i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.

Stk. 2. Uddannelsen skal foregå inden for de første 9 måneders sammenlagt ledighed for personer, der er fyldt 25 år, og inden for de første 6 måneders sammenlagt ledighed for personer, der ikke er fyldt 25 år.

Stk. 3. Personer, der anses for beskæftigede efter lov om godtgørelse ved deltagelse i erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse eller lov om statens voksenuddannelsesstøtte (SVU), har ikke ret til selvvalgt uddannelse efter denne bekendtgørelse.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=125741

Fandt lidt lovtekst, ved ikke om du kan bruge det
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 10:27   #5
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
måske. fandt i dit link et par linjer der peger ret meget på at det ikke skal tolkes som min kommune gør, men det står jo ikke helt klart.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 13:24   #6
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Cool

Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Jeg har ikke noget officielt. Men den samlede længde kan være på 6 uger og så kan den bestå af flere kurser.
Nå jeg siger den kan være på, og ikke Max. 6 uger, er det fordi man nogengange kan forhandle sig frem til mere, hvis det er gunstigt....
Da jeg var ledig på dagpenge, fik jeg et 6 ugers kursus på Jensen. Efterfølgende fik jeg 2 ugers jobsøgningskursus.
havde jeg gjort det omvendt havde det måske været sværere at få lov til Jensens.
er jobsøgningskursus ikke aktivering
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 23:29   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Skovtrold

Har du spurgt sagsbehandleren, om man kan tage de 2 kurser som samlet maks varer 6 uger...?

Jeg mener, at man måtte tage de 6 ugers selvvalgt kursus inden for 1 år, når man er blevet ledig, så jeg tænker, at når man tager 2x2 uger indenfor 1 år, så har man taget 4 ugers kursus ud af 6 uger... Læs lige § 9 i den her lov, der står (https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=126443#K5) :

§ 9. Personer, der er visiteret til fleksjob, kan inden for de første 12 måneders sammenlagt ledighed efter eget valg i op til 6 uger deltage i uddannelserne, der er nævnt i bilag 1.

Så jeg vil tro, du burde kunne ud fra ovenstående paragraf...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2011, 09:34   #8
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Jeg har haft skrevet til arbejdsmarkeds styrelse og spurgt.

Jeg har i fredags modtaget følgende mail. Måske andre kan bruge der også:


Citat:
Arbejdsmarkedsstyrelsen kan oplyse, at der ikke er noget til hinder for, at retten til 6 ugers selvvalgt uddannelse deles op på fx 2 kurser.

For yderligere information om dine muligheder, skal du henvende dig til din kommune, som skal træffe afgørelse om godkendelse af evt. konkrete kurser.

Venlig hilsen
Cathrine Tjellesen
Chefkonsulent
Arbejdsmarkedsstyrelsen, 5. kt.

jnr. 2011-0006426
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2011, 10:40   #9
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af skov trold Se meddelelser
Jeg har haft skrevet til arbejdsmarkeds styrelse og spurgt.

Jeg har i fredags modtaget følgende mail. Måske andre kan bruge der også:


Jeg havde fat i min jobkonsulent, som var helt med på at når jeg er rask meldt så får et hygeinekursus af 3 dage varighed og der efter et andet kursus som opkvalisifere mig til kantine job.

Så man kan godt dele sit kursus forløb-

Bare det ikke over skrider beløbsgrænsen på 3500,-
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2011, 15:53   #10
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Jeg havde fat i min jobkonsulent, som var helt med på at når jeg er rask meldt så får et hygeinekursus af 3 dage varighed og der efter et andet kursus som opkvalisifere mig til kantine job.

Så man kan godt dele sit kursus forløb-

Bare det ikke over skrider beløbsgrænsen på 3500,-
bare du lige er obs på at de 3500 er pr fuldtids uge, dvs 700 kr pr dag.

min kommune forsøgte nemli først at bilde min ind at de 3500 var pr kursus også selvom det varede alle 6 uger.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
6 ugers selvvalgt uddannelse §ABC Spørgsmål ang fleksjob 22 19-05-2012 18:22
6 ugers selvvalg kursus -Erfaring søges Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 19 16-04-2012 17:26
6 ugers uddannelse som fleksjobber... Multe Spørgsmål ang fleksjob 6 16-04-2010 10:37
6 ugers ret til uddannelse for flekser. Stella Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 0 16-10-2007 13:42
6 ugers selvvalgt uddannelse.. gh72 Spørgsmål ang fleksjob 7 01-08-2006 23:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension