K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2011, 21:55   #1
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Ensom, hvor går man hen ??

Jeg har været væk fra K10 i 2 år, hele mit liv var noget rod, mistede flere kære, røg ud og ind af psykiatisk, har været så smerteplaget at jeg ikke har været ret meget udenfor en dør og er nu så ensom at jeg næsten ikke kan holde det ud mere, nogle dage opdager jeg at jeg slet ikke har talt med et levende menneske men kun set tv og hørt min egen stemme når jeg har talt til mig selv for at høre om det stadig virkede.,

Pga mine sygdomme, bla social forbi og angst kan jeg nogle dage end ikke gå ned og handle og i det mindste sig "tak" til kasseassistenten så jeg den dag får sagt mindst ét ord til et andet menneske, jeg mister/ har allerede mistet mine sociale kompentancer og er ved at blive helt idiot af at være så alene.,

Jeg har 2 voksne børn som tager sig meget af mig, men jeg lyver for dem og siger jeg har det godt og skal *sådan og sådan* fordi de ikke skal leve deres liv for mig, de har børn, fuldtidsjob og kærester at passe, jeg skal ikke være en klods om benet på dem, men jeg taler med dem 2-3 gange om ugen og ser dem en gang om ugen ca. jeg har et meget nært forhold til dem og er meget tæt på mine børnebørn, men jeg vil ikke være den der skal "tages af" så jeg holder mig i baggrunden og sørger for ikke at være til besvær.

Sidste år fik jeg tilkendt førtidspension og hele min verden faldt sammen, nu var jeg for alvor ingenting værd men bare "parkeret" og havde ingen fremtid, er ingen gevinst for samfundet mere men bare en der skal offentlig forsørges, jeg vidste godt det ville ende sådan fordi jeg har meget få kræfter og ikke kan arbejde mere, men at det ville ødelægge mig sådan at få den endelig dom, det anede jeg ikke.......

Lige nu ved jeg ikke hvordan jeg kommer videre, jeg er ensom i København, hvordan kan man være det? Hele mit netværk var bundet op omkring mit job og mit ægteskab og da jeg mistede begge dele for hhv 6 og 8 år siden har jeg været rædsomt alene.

Jeg savner en veninde, en god ven, en kæreste måske endda men hvor går man hen og får sådanne ? Jeg trænger til at komme ud og tale med rigtigt levende mennesker der ikke er mine børn og børnebørn (selvom jeg elsker dem højt) savner voksne menneskers selskab, nogen at gå en tur i biografen med, bare nogen at drikke en kop kaffe med og få en dejlig latter sammen med.....

Ensomheden er nedbrydende, den dræber livsglæde og initiativ, jeg er bange for min mentale sundhed simpelthen.,
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 22:09   #2
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Desværre bor jeg i den hel anden ende af DK ..
Men jeg kunne forestille mig at støtte kontakt person fra psykiatrien evt var en mulighed.

En som kunne blive " den kontakt til omverdenen" ...den som du kunne læsse af på når der er for mange tanker som trænger sig på.

Jeg har sådan en og selvom det tog meeeget lang tid før jeg fik tillid til hende ( jeg stoler ikke på nogen som helst ) er jeg utrolig glad for at hun kommer . Uden hende bar jeg sikkert helt nede hele tiden..

Håber du finder "døren til livet" igen..
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 23:01   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Nusli

Jo, man kan sagtens være ensom i København.

Det er en rigtig god idé med en støtte-kontaktperson. Når I har lært hinanden at kende kan hun følges med dig til fx. et værested for sindslidende hvor I kan drikke en kop kaffe og måske begynde at deltage lidt i aktiviteterne. På den måde har du en solid støtte med dig så det ikke er så uoverskueligt. Kontakt socialforvaltningen!

Kender du Fountain House?
Det er et værested hvor man kan træne fx. sine sociale færdigheder ved at indgå i små arbejdsgrupper - fx. kantinen - men der er (så vidt jeg ved) også plads til at man kun kommer og drikker en kop kaffe og køber billig frokost i kantinen og går hjem igen.
Du skal ringe og spørge dem om det er aktuelt for dig i din situation.
http://www.fountain-house.dk/default.asp?id=252

Idrætsforeningen Kæmperne har en masse forskelligt sport på programmet - lige fra at man kan komme i det lille-bitte "fitnesscenter" og sætte sig på motionscyklen og gå hjem igen til at man kan gå til bowling. Og man kan også komme og købe frokost i deres café.
http://www.ifk98.dk/om_os.6

Og her er en liste over diverse væresteder for sindslidende i København:
http://www.kk.dk/Borger/DetSocialeOm...eresteder.aspx
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ensom og forladt Tullee Alt det andet 14 25-11-2011 12:14
Ung og ensom?? Tullepigen90 De Unge 3 19-01-2011 10:34
Ensom kamp Hanna Spørgsmål ang fleksjob 9 27-05-2010 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension