K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2011, 10:44   #1
amacing
Ved at vænne sig til K10
 
amacings avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Lokation: Jammerbugt Kommune
Alder: 46
Indlæg: 22
Styrke: 14
amacing er ny på vejen
Må kommunen godt bare raskmelde mig?

Et lille forsigtigt spørgsmål til jer dejlige kloge hoveder herinde...

Sagen er den, at jeg er sygemeldt med et kraftigt piskesmæld siden oktober 2007. og har mere eller mindre været sygemeldt siden, dog afbrudt af 1 års barsel samt 5 mdr's arbejde som jeg ikke kunne holde til. Desuden har jeg to dårlige skuldre.

Diverse læger m.m. kan ikke gøre mere for mig og jeg har en psykiatrisk vudering fra kommunen, hvor der står, at mine smerter er reelle nok og ikke bare noget jeg bilder mig ind! Der er skrevet i diverse papire, at der skal tages hensyn til hårdt fysisk belastende arbejde og det er kommunen indforstået med.

Nu vil kommunen så sende mig i arbejdsprøvning - så langt, så godt! Det vil jeg gerne - om ikke andet, så for at komme en nærmere afklaring på min sag.
Min sb sagde på det sidste møde, at hun havde haft min sag oppe og vende med hendes kollegaer og de var kommet til den konklusion, at når jeg var færdig med de 13 ugers arbejdsprøvning, ja så var jeg raskmeldt og overgik derfor til a kassen.

Py ha, det var lidt en kamel at sluge, synes jeg. Kan slet ikke se, hvordan jeg skal kunne ende med at klare 37 timer, selvom jeg jo nok bliver startet op på 15-20 timer.

Men må kommunen godt tage den beslutning og næsten allerede raskmelde mig nu? Og hvordan står jeg, hvis jeg slet ikke kan klare den arbejdsprøvning jeg snart skal ud i? Melder jeg mig bare så syg igen? Eller...? Gode råd modtages med kyshånd!

amacing er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 10:53   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den er godt nok grov
for mig at se, så kan det være lige meget med en arbejdsprøvning, hvis de vil raskmelde dig efterføglende uanset konklusionen. Har desværre ikke rigtig nogle gode råd
håber andre har bedre overskud, til at vurdere din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 11:06   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Enig med MTVRV1!

Enten er SB + kolleger tabt af en vogn eller du har helt misforstået - der er ingen logik i deres udmeldning og dit referat af det hændte tyder ikke på raskmelding og fuld arbejdsdygtighed.

Sørg allerførst for at få aktindsigt, så du ved, hvad dine akter rent faktisk siger samt hvad der eventuelt mangles.
Der er skema til aktindsigt på K10's Forside.

Fat mod og bliv hængende i din tråd, flere svar kommer til :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 11:37   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Kan de ikke have sagt, at hvis arbejdsprøvningen går godt vil de raskmelde dig?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 14:14   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
En arbejdsprøvning er jo præcis blot en prøve!

Man kan IKKE drage konklusioner før end arbejdsprøvningen er overstået. Og de må IKKE bare 'rakemelde' dig inden de overhoved VED hvad du kan klare, den går sgu ikke og er ulovlig! Så er arbejdsprøvningen jo ligegyldig hvis de allerede kender udfaldet. Ofte kan borgeren SLET IKKE klare arbejdsprøvningen med det timetal kommunen har lagt for dagen, men så bliver man jo sat ned i tid osv.

Når din arbejdsprøvning er slut, så skriver de mennesker der er på stedet en proggressionsrapport til kommunen hvor i de beskriver din arbejdsevne, din stabilitet, dine barrierer og måske dine stærke sider.
Først DER kan kommunen vurderer om du kan raskmeldes og indgå på lige fod med andre almene arbejdssøgende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 14:33   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af amacing Se meddelelser
Nu vil kommunen så sende mig i arbejdsprøvning - så langt, så godt! Det vil jeg gerne - om ikke andet, så for at komme en nærmere afklaring på min sag.
Hvis de ikke automatisk giver dig noget papir, hvoraf det fremgår hvad formålet med arbejdsprøvningen er, så bed om, at få en skriftlig redegørelse for formålet med arbejdsprøvningen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 15:08   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg ville ikke finde mig i det, det sten sikkert.

Jeg ville forfatte et referat af det møde, hvor jeg får det skrevet på en måde så jeg får af/be kræftet den udtalelse... måske du har misforstået noget?? men hvis ikke så ville jeg helt klart klage., den der er SÅ vigtig for di fremtid, i det du jo ligesom ikke er rask, og derfor ikke hører til i a-kassen, du står jo ikke til rådighed for et alm 37 timers job uden skånehensyn. mandag morgen om 13 uger.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 18:04   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af amacing Se meddelelser
Et lille forsigtigt spørgsmål til jer dejlige kloge hoveder herinde...

Sagen er den, at jeg er sygemeldt med et kraftigt piskesmæld siden oktober 2007. og har mere eller mindre været sygemeldt siden, dog afbrudt af 1 års barsel samt 5 mdr's arbejde som jeg ikke kunne holde til. Desuden har jeg to dårlige skuldre.

Diverse læger m.m. kan ikke gøre mere for mig og jeg har en psykiatrisk vudering fra kommunen, hvor der står, at mine smerter er reelle nok og ikke bare noget jeg bilder mig ind! Der er skrevet i diverse papire, at der skal tages hensyn til hårdt fysisk belastende arbejde og det er kommunen indforstået med.

Nu vil kommunen så sende mig i arbejdsprøvning - så langt, så godt! Det vil jeg gerne - om ikke andet, så for at komme en nærmere afklaring på min sag.
Min sb sagde på det sidste møde, at hun havde haft min sag oppe og vende med hendes kollegaer og de var kommet til den konklusion, at når jeg var færdig med de 13 ugers arbejdsprøvning, ja så var jeg raskmeldt og overgik derfor til a kassen.

Py ha, det var lidt en kamel at sluge, synes jeg. Kan slet ikke se, hvordan jeg skal kunne ende med at klare 37 timer, selvom jeg jo nok bliver startet op på 15-20 timer.

Men må kommunen godt tage den beslutning og næsten allerede raskmelde mig nu? Og hvordan står jeg, hvis jeg slet ikke kan klare den arbejdsprøvning jeg snart skal ud i? Melder jeg mig bare så syg igen? Eller...? Gode råd modtages med kyshånd!

Hej amacing,

Jeg sad lige og planlagde en masse jeg ville skrive til dig omkring sdp. loven og om du har læst denne, men det formoder jeg du har ?

Alt andet lige så skal du vel "kun" skrive til din sagsbehandler "at de 13 ugers arbejdsprøvning du nu skal i, næppe skulle kunne gøre dig rask, som hun mere eller mindre sagde", bed hende om en forklaring på hvad hun mente hermed. !!

De kan ikke "bare" raskmelde dig efter en arbejdsprøvning, du skal partshøres, dvs. du får lov til at gøre indsigelser mod hvad de mener osv. Meeeeeeenn du skal jo lige i arbejdsprøvning først.

Mht. den arbejdsprøvning, så er det vigtigt at du sætter dig ind i hvordan den forløber, hvordan du vil have det og ikke have det. Dernæst skal du kun yde det du kan i forhold til at have et godt liv. Held og lykke, og så lad være med at tage dig af kommunens trusler, de tror så meget og ved så lidt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 19:59   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af amacing Se meddelelser
Nu vil kommunen så sende mig i arbejdsprøvning - så langt, så godt! Det vil jeg gerne - om ikke andet, så for at komme en nærmere afklaring på min sag.
Når du starter i den arb.prøvning, og evt. 14 dage før, så husk at skrive en udførlig dagbog over både arb.tid og fritid, brug gerne en smerteskala, dagbogen er din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Der ligger vist også noget under "nyttige links".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2011, 22:29   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af amacing Se meddelelser
Et lille forsigtigt spørgsmål til jer dejlige kloge hoveder herinde...

Sagen er den, at jeg er sygemeldt med et kraftigt piskesmæld siden oktober 2007. og har mere eller mindre været sygemeldt siden, dog afbrudt af 1 års barsel samt 5 mdr's arbejde som jeg ikke kunne holde til. Desuden har jeg to dårlige skuldre.

Diverse læger m.m. kan ikke gøre mere for mig og jeg har en psykiatrisk vudering fra kommunen, hvor der står, at mine smerter er reelle nok og ikke bare noget jeg bilder mig ind! Der er skrevet i diverse papire, at der skal tages hensyn til hårdt fysisk belastende arbejde og det er kommunen indforstået med.

Nu vil kommunen så sende mig i arbejdsprøvning - så langt, så godt! Det vil jeg gerne - om ikke andet, så for at komme en nærmere afklaring på min sag.
Min sb sagde på det sidste møde, at hun havde haft min sag oppe og vende med hendes kollegaer og de var kommet til den konklusion, at når jeg var færdig med de 13 ugers arbejdsprøvning, ja så var jeg raskmeldt og overgik derfor til a kassen.

Py ha, det var lidt en kamel at sluge, synes jeg. Kan slet ikke se, hvordan jeg skal kunne ende med at klare 37 timer, selvom jeg jo nok bliver startet op på 15-20 timer.

Men må kommunen godt tage den beslutning og næsten allerede raskmelde mig nu? Og hvordan står jeg, hvis jeg slet ikke kan klare den arbejdsprøvning jeg snart skal ud i? Melder jeg mig bare så syg igen? Eller...? Gode råd modtages med kyshånd!

Det kan de slet ikke..

Hvis jeg var dig så ville jeg med det samme skrive til sagsbehandler og henvise til samtalen og skrive noget ala

Citat:
Ved samtalen den og den dato forstod jeg det sådan på dig at du ville sende mig i arbejdsprøvning i 13 uger og derefter raskmelde mig til a-kasse og jeg skal derfor have bekræftet at dette er rigtigt forstået .

Grunden til dette er at jeg undre mig over at jeg har været sygemeldt siden (dato og år ) og at man så nu mener man kan raskmelde mig efter endt arbejdsprøvning , jeg havde på forståelsen at en arbejdsprøvning netop var for at finde ud af hvad jeg kunne og ikke kunne ?

I div papir læge papir fremgår det at (skriv hvad læger skriver ) og hvis ikke det er sådan at jeg er fuld arbejdsdygtig så¨kan jeg så vidt jeg ved ikke få dagpenge ..

Jeg ved heller ikke hvordan i på forhånd kan sige jeg er raskmeldt efter arbejdsprøvning da ingen jo reelt ved hvad den arbejdsprøvning vil vise , så derfor vil jeg gerne have på skrift hvorvidt i agter at raskmelde mig som jeg fik på forståelsen eller om der er tale om en misforståelse


MVH

Navn cpr adresse
Sådan ville jeg gøre det for der er ingen grund til at gå og spekulere over det og jeg tvivler stærkt på at de vil bekræfte at de allerede inden arbejdsprøvningen har besluttet sig for en raskmelding
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen bare trække penge ?? Jette91 Alt det andet 24 13-02-2014 00:02
Kommunen har planer om at raskmelde mig imorgen Marjen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 06-01-2011 11:54
Bare hjælp en eller anden med et godt råd Tigul Dit og Dat 11 03-01-2010 11:46
Når bare Ritt sidder godt Stella Politik og Samfund 6 23-02-2008 22:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension