K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2011, 11:03   #1
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Arbejdsprøvning time antal...

Hej har fulgt med på sidelinien her, men har nu brug for lidt hjælp, så håber at nogle af jer klog kompetente mennesker vil gi' mig et råd med på vejen :-)

Har gået sygemeldt siden aug 09. Fik en arbejdsskade i 2005, blev først opereret for det i 2008 (skulderen). Har fået slidgigt i nakke, lænd, har kroniske smerter og bliver samtidig behandlet for depression.

Prøvede at starte op i mit job i starten af 2010 (10-15 t/u) men det gik ikke.

Har så været i arbejdsprøvning fra januar til nu, men har kun en uge været oppe på 15 timer...ellers mellem 10 - 12 t/u.
Efter jeg startede i arbejdsprøvning er jeg startet op på smertestillende igen ( inden tog jeg kun håndkøbsmedicin, da jeg i sommeren 2010 valgte at stoppe med alt medicin fordi jeg blev dårlig af det). Nu er jeg på plaster 15 mg Norspan som skiftes 1 x ugentlig og Palexia depot 50 mg 2 x daglig + pamol, ipren.

Men må nok stoppe med Norspan igen pga bivirkninger.
Er tilknyttet smertecenter, hvor lægen siger at det jeg trænger til er ro...pension.

Lederen på arbejdspladsen har meddelt sagsbehandler og jobkonsulent at hun ikke vil lægge navn til, at modtage folk der har det så skidt, i arbejdsprøvning, da hun jo kan se jeg får det værre og værre...hun siger også pension.

Jeg har ikke selv haft ønske om pension og har svært ved at acceptere tingene og det smerterne gør ved mit liv. Men må også være realistisk nu og se, at uden nattesøvn og mere eller mindre konstante smerter, så er jeg nødt til at være realistisk og acceptere tingene som de er lige nu.

Meeen så er det jeg får at vide, at før pension kan komme på tale, så skal man gennemføre en arbejdsprøvning hvor man er på 37 t/u i 6 til 8 uger, for at bedømme hvor mange effektive timer man har. Skal så selv skrive ned hvor meget man hviler og pauser i løbet af dagen...for mig lyder det som vanvid

Er der nogen her der kan fortælle mig hvor det står skrevet sort på hvidt?

Håber det jeg har skrevet gi'r mening, det kniber med koncentrationen

På forhånd tak og god weekend.

Trunten.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 11:12   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Meeen så er det jeg får at vide, at før pension kan komme på tale, så skal man gennemføre en arbejdsprøvning hvor man er på 37 t/u i 6 til 8 uger, for at bedømme hvor mange effektive timer man har. Skal så selv skrive ned hvor meget man hviler og pauser i løbet af dagen...for mig lyder det som vanvid

hvem har sagt det, for ja det er vanvid og totalt useriøst, samt ingen lovgning kan bakke den påstand op.
hvis man skal komme op på 37 timer i en periode, så vil ingen kunne få pension
var selv i arbejdsprøvning og startede på 15 timer og til sidst 5 timer om ugen
er selv på vej til pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 11:19   #3
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Løgn og latin..

Du skal ikke op på noget som helst...

Du skal arbejde det du kan klare (uden at øge dit medicinforbrug) hverken mere eller mindre..

Bliver vred og ked af det når man hører sådan noget.

Det eneste du risikerer ved at presse dig selv så hårdt.. er en kraftig forværring og at blive smidt ud af systemet..

Bare min mening.. og til dig.

1000
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 11:20   #4
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Tak MTVRV1 ja lyder også totalt vanvittigt for mig, kan slet ikke se jeg har mulighed for at nå op på dette timeantal heller ikke selvom jeg er passiv største delen af tiden.

Det siger min sagsbehandler.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 11:24   #5
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Tak doggerbanke66...ja har virkelig givet alt jeg har, men synes heller ikke det er rimeligt man skal ha' stærk smertestillende for at klare så få timer. Jeg er jo total færdig når jeg kommer hjem.
Må hellere lige ta' en snak med min sagsbehandler, hun er en god en af slagsen...så hun må kunne finde det til mig hvor det står.

Knus til dig også :-)
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 23:00   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når du er i arb.prøvning bør du skrive dagbog, da den er din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 07:30   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trunten Se meddelelser
Hej har fulgt med på sidelinien her, men har nu brug for lidt hjælp, så håber at nogle af jer klog kompetente mennesker vil gi' mig et råd med på vejen :-)

måske er jeg ikke sååå kompetent.

Har gået sygemeldt siden aug 09. Fik en arbejdsskade i 2005, blev først opereret for det i 2008 (skulderen). Har fået slidgigt i nakke, lænd, har kroniske smerter og bliver samtidig behandlet for depression.

Prøvede at starte op i mit job i starten af 2010 (10-15 t/u) men det gik ikke.

Har prøvet lidt af det samme.

Har så været i arbejdsprøvning fra januar til nu, men har kun en uge været oppe på 15 timer...ellers mellem 10 - 12 t/u.
Efter jeg startede i arbejdsprøvning er jeg startet op på smertestillende igen ( inden tog jeg kun håndkøbsmedicin, da jeg i sommeren 2010 valgte at stoppe med alt medicin fordi jeg blev dårlig af det). Nu er jeg på plaster 15 mg Norspan som skiftes 1 x ugentlig og Palexia depot 50 mg 2 x daglig + pamol, ipren.

Prøv at dobbel tjæk med lægen om din deprations millisin går sammen med de smertestildene-nogle gange kan de ot slags forstærke bivirkningerne..

Men må nok stoppe med Norspan igen pga bivirkninger.
Er tilknyttet smertecenter, hvor lægen siger at det jeg trænger til er ro...pension.

Desvære er der ingen garenti for en pension fordi en læge syntes det ville være best,for så havde vi været mange flere der havde fårt det..

Lederen på arbejdspladsen har meddelt sagsbehandler og jobkonsulent at hun ikke vil lægge navn til, at modtage folk der har det så skidt, i arbejdsprøvning, da hun jo kan se jeg får det værre og værre...hun siger også pension.

Selv tror jeg at den slags mishandling,gør at det er svørt at finde praktik og job til dem på få timer.selv liner jeg noget der er løgen efter en time,på grund af snerterne,og afbrute natte søven,så føler bestemt med dig.
Jeg har ikke selv haft ønske om pension og har svært ved at acceptere tingene og det smerterne gør ved mit liv. Men må også være realistisk nu og se, at uden nattesøvn og mere eller mindre konstante smerter, så er jeg nødt til at være realistisk og acceptere tingene som de er lige nu.

Ja, det kan være en hård nød at knæke,men har man fårst gjort det så kan der også være nogle bonus sider,for hvis men ikke selv tror på undskyld mig men ellendighederne så det svært at få systemet til at forstå det ..

Meeen så er det jeg får at vide, at før pension kan komme på tale, så skal man gennemføre en arbejdsprøvning hvor man er på 37 t/u i 6 til 8 uger, for at bedømme hvor mange effektive timer man har. Skal så selv skrive ned hvor meget man hviler og pauser i løbet af dagen...for mig lyder det som vanvid

Er der nogen her der kan fortælle mig hvor det står skrevet sort på hvidt?

Håber det jeg har skrevet gi'r mening, det kniber med koncentrationen

På forhånd tak og god weekend.

Trunten.
Jeg har skrevet nogle svar ind immellem i dit indlæg ,trode det blev en anden fave det jeg skrev.
Jo det gav mening og som udgangs pumt er det altid 37 timer i arbejdsprøvning men man skriver jo en resurse profil inden ,og ud fra hvad du kommer med aftaler man nogle timer at starte på og så er målet 37 timer,men det vil arbejdsprøvningen så vise hvad du kan komme op på.det et jo det den skal bruges til ..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 09:16   #8
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Tak Vovse og c.l.e.o. Ja har også skrevet dagbog, har printet skema ud her. Men nok ikke helt så spicifikt som det du henviser til.

Mit medicin er tjekket om det fungerer sammen, det skulle det gøre...bare mig det ikke fungerer med

Ja kan godt se logikken i man skal så højt op i timetal som muligt, kan bare ikke se hvordan jeg kommer helt op på 37 timer...og det skal den fik jeg at vide, før man har noget at vurdere ud fra.

Men må bede om at få det sort på hvidt, for mig lyder det helt tosset, har givet alt hvad jeg har og mere til...men der er stadig langt til 37

Men må ha' en snak med min sb, hun er en god en af slagsen, så hun må kunne finde det frem til mig.

til jer.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 11:05   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trunten Se meddelelser
Tak Vovse og c.l.e.o. Ja har også skrevet dagbog, har printet skema ud her. Men nok ikke helt så spicifikt som det du henviser til.
Det behøver ikke nødvendigvis, at være detaljeret, men det er vigtigt, at dagbogen omhandler både arbejdstid og fritid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørgsmål on flex time antal jensen4 Spørgsmål ang fleksjob 12 25-04-2012 14:53
Lærer: Overtid 1 time, men afspadsering 1/2 time - er det rimeligt? Kanogvil! Spørgsmål ang fleksjob 36 15-02-2012 10:33
Arbejdsprøvning- antal timer. ette74 Alt det andet 15 26-11-2011 11:27
flekjob bevilling uden time antal anitas Spørgsmål ang fleksjob 3 27-03-2011 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension