K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2011, 12:19   #1
langthjem
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Lokation: brønderslev
Alder: 46
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
langthjem er ny på vejen
For god til pension men for dårlig til flexjob

hej jeg er en mand på 32 år der for 2 år siden kørte galt i lastbil og fik et piskesmæld og har som jeg alle sammen været i klemme i systemet siden. men nu har jeg været i arbejdsprøvning og den viste at jeg kun var i stand til at arbejde ca 12 timer om ugen og det mener kommunen er for lidt til et flex job, men for meget til jeg kan få en pension. Så i går fik jeg besked på at jeg skulle prøve en ny arbejdsprøvning hvor jeg skulle tvinge mig selv op på over 15 timer om ugen for ellers røg jeg bare ud af systemet, jeg har kome og to børn og bor på en lille gård og vi kan på ingen måde klare os for kontanthjælp hvis jeg enda kan få det når jeg har et hus og bil og er gift ? er der nogle der ved om det overhovedet er lovligt den måde de presser folk på ? ( man skal være meget rask og stærk for at være syg i danmark)
langthjem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 12:33   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej det er ikke lovligt at de presser folk på den måde men ikke desmindre heller ikke et særsyn...

Det allerførste du skal gøre er at du skal skrive til den der har sagt det til dig med at du er for syg til fleks og for rask til pension og at du skal igennem en arbejdsprøvning mere for at presse dig selv op på 15 timer ..

Du skal bede vedkommen om at give dig det på skrift og med lov henvisninger.
du kan også skrive til vedkommen at der ikke er noget der hedder for syg til fleks og for rask til pension og at du også vil have at vedkommen mener det på skrift ..

vedlæg evt dette link https://docs.google.com/viewer?url=h...ome=true&pli=1

hvis du er gift har bil hus og kone der arbejder så er der desværre nok ikke nogen stor mulighed om nogen for at du kan få kontant hjælp
  Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 13:37   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det må være ymer-paragraffen der skal bruges her, den hedder A-38.

Hvis du søger her på K10 på "A-38" eller "ymer" så burde der komme noget frem.

Søg evt. også på "helsingørdommen".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 14:32   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg er nu altså gift, har hus og bil men godt nok en mand på førtids.. og jeg får kontanthjælp..
så det afhænger af om ægtefællen har en høj indtægt eller en lav.. der har været skrevet om en sats på 18-21.000 om måneden.. men det må du kunne tjekke på google..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 20:40   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af langthjem Se meddelelser
hej jeg er en mand på 32 år der for 2 år siden kørte galt i lastbil og fik et piskesmæld og har som jeg alle sammen været i klemme i systemet siden. men nu har jeg været i arbejdsprøvning og den viste at jeg kun var i stand til at arbejde ca 12 timer om ugen og det mener kommunen er for lidt til et flex job, men for meget til jeg kan få en pension. Så i går fik jeg besked på at jeg skulle prøve en ny arbejdsprøvning hvor jeg skulle tvinge mig selv op på over 15 timer om ugen for ellers røg jeg bare ud af systemet, jeg har kome og to børn og bor på en lille gård og vi kan på ingen måde klare os for kontanthjælp hvis jeg enda kan få det når jeg har et hus og bil og er gift ? er der nogle der ved om det overhovedet er lovligt den måde de presser folk på ? ( man skal være meget rask og stærk for at være syg i danmark)
Hvis kommunen mener, du er for dårlig til fleksjob, skal du have førtidspension. Det har Inger Støjberg nemlig selv sagt:
"Førtidspension er afgrænset i forhold til fleksjob, og der skal derfor tilkendes førtidspension, hvis kommunen vurderer, at borgeren ikke kan arbejde i et
fleksjob."
Måske dette kan få kommunen op af stolen
http://www.ft.dk/samling/20101/almde...556/948069.pdf
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 22:03   #6
langthjem
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Lokation: brønderslev
Alder: 46
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
langthjem er ny på vejen
tak for det link det var rart at læse
langthjem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 22:44   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Sørg for at få det på skrift, at kommunen mener du ikke kan varetage et fleksjob på så få timer. Når du har fået det, sender du lige en kopi at Støjbergs brev til dem. Det kan blive rigtig sjovt at se, hvordan de så reagerer. Måske de nok alligevel kan tilkende dig det fleksjob
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 09:17   #8
langthjem
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Lokation: brønderslev
Alder: 46
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
langthjem er ny på vejen
jeg har printet det ud og så fandt jeg også det om Helsingør sagen. De to sager har jeg mailet til min advokat i går så hun laver et lille brev til kommunen for mig nu. Så må jeg jo bare håbe det hjælper
langthjem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 09:56   #9
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af langthjem Se meddelelser
jeg har printet det ud og så fandt jeg også det om Helsingør sagen. De to sager har jeg mailet til min advokat i går så hun laver et lille brev til kommunen for mig nu. Så må jeg jo bare håbe det hjælper
Held og lykke med det!
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:06   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af langthjem Se meddelelser
jeg har printet det ud og så fandt jeg også det om Helsingør sagen. De to sager har jeg mailet til min advokat i går så hun laver et lille brev til kommunen for mig nu. Så må jeg jo bare håbe det hjælper
Jeg håber ikke det koster alt for dyrt med den advokat, for det der kan du lige så godt gøre selv, evt. med lidt hjælp herinde fra.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob/pension hplhansen Spørgsmål ang fleksjob 6 20-09-2013 12:56
For go til pension men for dårlig til fleks? Stuen Spørgsmål ang fleksjob 1 16-03-2013 14:25
Flexjob-pension Jens Jensen Spørgsmål ang fleksjob 2 19-07-2011 18:05
Flexjob/pension phhmw Spørgsmål ang fleksjob 0 11-04-2008 21:02
Hvor dårlig skal man være for at kunne få et Flexjob ? Ulla Spørgsmål ang fleksjob 6 26-01-2008 00:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension