K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2011, 05:58   #1
queet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2011
Lokation: haslev
Alder: 51
Indlæg: 8
Styrke: 0
queet er ny på vejen
min historie kort fortalt

hej jeg er ny på siden, jeg vil fortælle om mit problem som nok ligner mange af i andres problemer..

jeg er en kvinde på 37 år gammel bor sammen med min kærste og min søn, samt min kærste´s datter hver anden weekend..

min historie starter i april mdr 2006 hvor jeg flytter sammen med min kærste ide jeg skal flytte kommune skal jeg vente på at de har et pasningstilbud til min dreng, og jeg er så på sygedagpenge samt jeg er blevet fyret fra mit job som tilsynsføre ( begrundelse omstrutreing) og i det jeg ikke er medlem af en a-kasse røg jeg på kontanthjælp da sygedagpengene ophørte..

jeg havede i maj 2006 fået konstateret urinsyre gigt, og kommunen ville derfor have mig i arbejdsprøvning, men det kunne de ikke ide at jeg ikke kunne få passet min dreng, jeg gik så fra juni 06 og hel frem til april 07 hjemme på kontanthjælp og i det tidstrum var jeg indlagt 5 gange på sygehuset og var blevet opr alle 5 gange ide at jeg har/ havde en tarm der var groet fast til æggestokken(er født med det) i april mdr får jeg så fjernet æggestokken, og der er ved at blive lavet en handleplan for hvad jeg skal i afklarning med, men jeg når fra april til juli mdr at have 4 forskellige sagsbehandler som hvergang skal starte sagen op igen og høre om ens problemer..

så i starten af august mdr 07 får jeg af vide at jeg skal på reva i faxe den 1 september og have min afklarning, hvilket jeg er utrolig glad for, men den 21/8 sker der det at min og min kærste er ude og køre i vores vetranbil ( beach buggy) og er på vej til træf i næstved, men ved næstved sygehus vender vi om da der en ting der er faldet af, og vi ville ikke lige rande ind i politiet.. men da vi kommer til kryset ved bilka, og vi skal dreje er der en bil foran os der skal ned mod bilka og han bremser og venter på en cykellist og vi køre max 35 km og bremser også ned, og i det at vi holder stille banker en ung mand op i røven på os, med et resultat at jeg ligger som et V i bilen med ben ud af ruden, og mit sæde er revet løs, og jeg kan ikke huske hvordan jeg er kommet ud af bilen , men det næste jeg husker er at jeg er ved at pande den unge mand en på kasse, og lige inden jeg gør det bliver jeg stoppet af en kvinde, der viser sig at være sygeplejske og hun havde set det hele og jeg skulle bare ned på jorden og ligge med det samme, og efter jeg har ligget lidt kan jeg mærke at mit hovede gør nas, og mit bækken gør også meget ondt.
der bliver tilkaldt en ambulance samt politi, jeg blliver røngten fotograferet, det viser sig så at mit bækken er slået 1 cm skævt.. men ellers ikke nogen ander skader, jeg vælger at tage hjem fra sygehuset da jeg ville komme til at ligge på en gang så heller ens eget hjem, dagen efter er jeg ved lægen og bliver henvist til fys og min nakke havede taget skade 3 steder( slemt piskesmæld) men hun ville ikke røre mit bækken det skal en kiro se på, og jeg kontakter så sådan en , han tager et billed af bækken og kun bækken, og mener at det kan han vride på plads, jeg går så til kiro 3 gange om ugen i næsten 2 mdr og det bliver værre og værre med smerter.. jeg stopper så der oppe, og min læge henviser mig så til en remutolog, jens mortensen og han vælger at jeg lige skal have taget et helt røngten billed af min krop, da jeg får svar ved ham fortæller ham mig jeg har fået en diskus mellem 2 og 4 lændehvivl, og at kiropraktoren ikke skulle have knækket mig, da jeg har en s formet rygsøgle på den forkerte måde og havede han undersøgt mig rigtig havede han vist at jeg ikke skulle knækkes.
men nu her 4 år efter er det først nu kommunen sender mig i afklarning efter at arbejdeskadestyrelsen ikke kan vudere min sag færdig jeg har fået 20% men men erhvers even kan de ikke vudere før kommunen har lavet en afklarening, jeg er så i afklarning 2 timer x 3 dagen om ugen i røde kors butik, hvilken er dejlig, men de dage jeg har været afsted sover jeg ikke om natten på grund af store smerter i arm,hovede,ryg...

har i dag så haft besøg af sagsbehandleren som mener at mit liv ikke er optimalt, da jeg ikke kan funger sammen med famillen når jeg har været afsted på job, og jeg har de sidste 3 mdr ført dagbog over hvad jeg har lavet og hvornår jeg har smerter.. jeg føler lidt afmagt da jeg ingen gang kan gøre rent i mit eget hjem, det gør manden.. jeg har endda nogen gange de grimme tanker, fordii jeg ikke kan være noget for famillien...
det jeg nu vil håbe er at der snart er en afklarning om hvad der skal ske, da det ikke er til at holde ud at gå sådan her...synts jeg er kørt psykisk ned.. og ved godt der er lys forenden af tunnlen men den er svær at se
queet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 07:47   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Fy da føj for en omgang du har været igennem.

Men det ser da i det mindste ud til, at din sag kører ordentligt, og at din sagsbehandler forstår din situation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 08:07   #3
queet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2011
Lokation: haslev
Alder: 51
Indlæg: 8
Styrke: 0
queet er ny på vejen
ja men det er også efter 3,5 år og jeg ved ikke hvor mange sagsbehandler der har været inde over
queet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 11:28   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Velkommen til queet

Jeg tror, du skal lade være med at fokusere på de 3,5 år. Forskellige omstændigheder i dit liv har gjort at din 'sag' er blevet forsinket igen og igen, og hvor surt det end er, kan det ikke ændres

Tværtimod skal du prøve at glæde dig over at du nu har en sagsbehandler, som SER dig. Som kan se, din situation ikke er holdbar. Ift min erfaring, er det stort, når sådan noget kommer fra en sagsbehandler

Systemet arbejder trægt, og der findes ikke nogen afklaring for dig lige rundt om hjørnet, men prøv at tænk på tiden nu, som den tid, hvor der vil arbejdes på at finde en løsning. Der sker noget nu. Du syltes ikke. Du skal bare holde ud, og leve det til ende

Et godt råd; Selvom det virker til at du har en god sagsbehandler, er det altid en god ide at sætte sig ind i sin egen sag, og få overblik over de mest vigtige procedurer og paragraffer. Blot for at være sikker på at du undgår yderligere unødvendig forsinkelse
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 09:22   #5
queet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2011
Lokation: haslev
Alder: 51
Indlæg: 8
Styrke: 0
queet er ny på vejen
tak tassi,

jeg har været inde og læse meget af de i andre har skrevet , og nogen af jer har skrevet meget om en pagraf 17 og jeg kan ikke finde den pagraf, kan være jeg ikke har kikket rigtig igemmen SS, men hvad er en pagraf 17
queet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 11:48   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af queet Se meddelelser
tak tassi,

jeg har været inde og læse meget af de i andre har skrevet , og nogen af jer har skrevet meget om en pagraf 17 og jeg kan ikke finde den pagraf, kan være jeg ikke har kikket rigtig igemmen SS, men hvad er en pagraf 17
Øverst på siden kan du finde et "punkt", der hedder "Nyttige Links", hvis du klikker på det finder du en masse interessante links til oplysninger, bl.a. pensionsloven:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569

Scroll/rul ned til §17, så kan du læse om den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 20:08   #7
queet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2011
Lokation: haslev
Alder: 51
Indlæg: 8
Styrke: 0
queet er ny på vejen
tark for svareet
queet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 12:44   #8
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Queet

Det er godt at undersøge mulighederne, så du kender dem alle. Dog vil det være godt at huske på at det ikke kan betale sig at søge en §17 før din sag er velbeskrevet og alle behandlingsmuligheder udtømte. Din arbejdsprøvning skal være færdig, og der skal foreligge en vurdering. Og du skal have lægelige udsagn, som fastslår at din tilstand er stationær, og at ingen behandlingsmuligheder vil kunne øge dit funktionsniveau
Først når dette er på plads, kan du begynde at overveje §17

Din opgave nu er derfor at få overblik over din egen sag, og sørge for at presse på, så alle udtalelser ligger på plads
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 09:14   #9
queet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2011
Lokation: haslev
Alder: 51
Indlæg: 8
Styrke: 0
queet er ny på vejen
tak tassi

der ligger en læge vuderning på at det er statsonær, og min afklarninge er ved at blive gjort færdig, regner med at om 3 ugers tid er der svar fra job konculent, og hvad der skal ske
queet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 11:17   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der hvor du er i din sag nu og de ting din sagsbehandler udtaler kunne jo godt få en til at tænke en førtidspension , så hvis jeg var dig så ville jeg vente og se hvad slut konklusionen bliver og hvad der står i en opdateret ressourceprofil ..

Ingen grund til at kaste for mange bolde op i luften på en gang, så tænk i første omgang §18 og se om ikke kommunen selv indstiller dig til en pension og først derefter tænke § 17

Hvis en sag køre som den skal så vil jeg til hver en tid anbefale en § 18 da der er større chancer for at få en pension efter denne.. en § 7 kan være en rigtig god ide at søge hvis man skal have sparket gang i sin sag og det sker da også at man bliver tilkendt pension efter denne...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min livshistorie kort fortalt: Staten ødelagde alt logikeren Politik og Samfund 8 21-07-2011 10:12
min historie om pension i kort udgave MizzHope De Unge 10 24-09-2010 11:18
For at gøre en lang historie kort...eller lang... chico Din historie 5 12-02-2010 10:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension