K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2011, 19:32   #1
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
§ 34 når man er førtidspensionist??

Hejsa...
Er der nogen der ved om jeg kan søge en § 34, da jeg er førtidspensionist og har fået en meget høj husleje, så det er hjælp til min husleje... særligt boligstøtte § 34... syntes jeg har hørt at den kan førtidspensionister ikke søge.. og jeg har en husleje på 6100 kr mdr, og får 1300 kr i boligstøtte, er det rigtigt?
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 20:25   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej jette2

Hm, må tilstå at jeg har ikke den store viden udi disse støtteordninger(da jeg eller mand aldrig har benyttet os af dem)

-men kan til gengæld gi dig et link til flg: https://www.borger.dk/selvbetjening/...spx?sbid=56527

-hvori du sikkert kan finde svar på dit spørgsmål.

Generelt kan siges, at der ER forskel på nye og gamle ordning af ftp og at på gamle ordning HAR du mulighed for at søge diverse hjælp af forskellig art i forhold til nye ordning, som kun har én sats, slut prut

(til gengæld kan jeg så -som er på gamle ordning- fortælle at der i den grad er en grund til at vi på gamle kan søge disse tillæg mm. Ydelsen er ca halvdelen af, hvad ydelsen er i dag)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 20:45   #3
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Hejsa...
Er der nogen der ved om jeg kan søge en § 34, da jeg er førtidspensionist og har fået en meget høj husleje, så det er hjælp til min husleje... særligt boligstøtte § 34... syntes jeg har hørt at den kan førtidspensionister ikke søge.. og jeg har en husleje på 6100 kr mdr, og får 1300 kr i boligstøtte, er det rigtigt?
jeg kender ikke noget til din specielle situation og paragraf 34, men jeg ved, at hvis du reelt ikke har råd bliver boligstøtten MINDRE. Huslejen skal nemlig 'passe rimeligt til' din indkomst, . For enlige får man boligstøtte for ca. 65 kvadrameter og for 2 for ca. 85 kvadratmeter - og det øges så jo flere man bor. Og altid max for det antal værelser der er i boligen. Altså hvis du bor alene, får du IKKE boligstøtte for 3 værelser - kun 2. Det er et underligt system generelt Men det kan måske forklare, hvorfor du ikke får så meget.

f.eks. får jeg lige nu en boligstøtte på 2400 om måneden med en indtægt på 160000 årligt (kontanthjælp). Når min søn bliver 18 og jeg dermed ikke mere får forsørgertillæg og indtægten falder til 123000 årligt vil jeg KUN få 671 i boligstøtte. Men hvis jeg derimod f.eks. har fået pension til den tid (ca. 200000) vil jeg få 2900 om måneden i mon nuværende bolig - dybt dybt godnat. Så jeg er også interesseret i at høre om paragraf 34 - ved du hvor jeg kan læse om den???

tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 09:37   #4
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
jeg kender ikke noget til din specielle situation og paragraf 34, men jeg ved, at hvis du reelt ikke har råd bliver boligstøtten MINDRE. Huslejen skal nemlig 'passe rimeligt til' din indkomst, . For enlige får man boligstøtte for ca. 65 kvadrameter og for 2 for ca. 85 kvadratmeter - og det øges så jo flere man bor. Og altid max for det antal værelser der er i boligen. Altså hvis du bor alene, får du IKKE boligstøtte for 3 værelser - kun 2. Det er et underligt system generelt Men det kan måske forklare, hvorfor du ikke får så meget.

f.eks. får jeg lige nu en boligstøtte på 2400 om måneden med en indtægt på 160000 årligt (kontanthjælp). Når min søn bliver 18 og jeg dermed ikke mere får forsørgertillæg og indtægten falder til 123000 årligt vil jeg KUN få 671 i boligstøtte. Men hvis jeg derimod f.eks. har fået pension til den tid (ca. 200000) vil jeg få 2900 om måneden i mon nuværende bolig - dybt dybt godnat. Så jeg er også interesseret i at høre om paragraf 34 - ved du hvor jeg kan læse om den???

Hej, jeg modtager også kontanthjælp, og den særlige støtte §34, som de kalder varmetillæg. Du skal henvende dig til din sagsbehandler, og sige at du ønsker at søge en §34. De siger det nemli' ikke selv...man skal selv finde ud af det.
Og vil lige tilføje, at det ikke kommer til at påvirke din boligstøtte.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension