K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2011, 20:24   #1
strømer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2011
Lokation: guldborgsund
Alder: 70
Indlæg: 4
Styrke: 0
strømer er ny på vejen
Talking Man må undre sig. !!!!!

Ja, ofte må man bide sig i læben, for at mærke om man er vågen eller ej.
Jeg har gennem 31 år været ansat som politibetjent, og stopper nu efter en arbejdsskade den 1. maj 2011 med en tilskadekomstpension, efter en arbejdskade jeg pådrog mig i 1998. Har siden 2001 været i flexjob i politiet, med 24 timer om ugenl, men er nu gået ned med " flaget " efter adskillige års psykist terror fra min øverste chef.
Grundet dette har jeg selvfølgelig været hele systemet igennem hos kommunen. Sagen er også meldt til arbejdsskadestyrelsen, men de afvist.
Sagen anket. Kommunen og en psykiater, har skønnet min arbejdsevne var varigt nedsat og uden " blinken" tilkendt mig en førtidspension, uagtet dette ikke har min interesse.
Har gjort kommunen bekendt med, at jeg blot ønsker at få kappet livslinen til dansk politi, og gerne ønsker at fortsætte med mit flexjob, så jeg kan komme videre i livet.
Har selv kontaktet et opholdssted, hvor jeg nu er startet som vikar.
Har skrevet til kommunen og klaget over at jeg skulle tvinges til at have førtidspension, når jeg ikke ønkser dette, men gerne vil arbejde i mit flexjob, som også opholdsstedet syntes var en god ide.
Har nu fået besked på, at jeg skal ikke kan undsige mig min førtidspension, men at de har sendt sagen videre.
Sig mig en gang, er der noget galt i dette land. Giv dog pensionen til nogen der vil have den, og lad mig arbejde i et flexjob.
Kan nogen se fornuften i dette, andet end det er " kassetænkning " og kan man virkelig tvinge folk til førtidspension. !!!!!! Lad mig få nogle input.
Tak.
strømer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 20:40   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære strømer

Velkommen til k10.

Ja, det lyder utroligt, at man tildeler en førtidspension til en borger,
der hellere vil have en fleksjobbevilling.

Men der er jo ikke noget i vejen for, at du kan arbejde ved siden af pensionen.

Det må være muligt for dig at yde nogle timer dér, hvor du er ønsket.

Giv endelig besked om hvorvidt kommunen ændrer deres beslutning.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 20:42   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af strømer Se meddelelser
Ja, ofte må man bide sig i læben, for at mærke om man er vågen eller ej.

Jeg har gennem 31 år været ansat som politibetjent, og stopper nu efter en arbejdsskade den 1. maj 2011 med en tilskadekomstpension, efter en arbejdskade jeg pådrog mig i 1998.

Har siden 2001 været i flexjob i politiet, med 24 timer om ugen, men er nu gået ned med " flaget " efter adskillige års psykist terror fra min øverste chef.

Grundet dette har jeg selvfølgelig været hele systemet igennem hos kommunen.

Sagen er også meldt til arbejdsskadestyrelsen, men de afvist.

Sagen anket.

Kommunen og en psykiater, har skønnet min arbejdsevne var varigt nedsat og uden " blinken" tilkendt mig en førtidspension, uagtet dette ikke har min interesse.

Har gjort kommunen bekendt med, at jeg blot ønsker at få kappet livslinen til dansk politi, og gerne ønsker at fortsætte med mit flexjob, så jeg kan komme videre i livet.


Har selv kontaktet et opholdssted, hvor jeg nu er startet som vikar.

Har skrevet til kommunen og klaget over at jeg skulle tvinges til at have førtidspension, når jeg ikke ønkser dette, men gerne vil arbejde i mit flexjob, som også opholdsstedet syntes var en god ide.

Har nu fået besked på, at jeg skal ikke kan undsige mig min førtidspension, men at de har sendt sagen videre.

Sig mig en gang, er der noget galt i dette land. Giv dog pensionen til nogen der vil have den, og lad mig arbejde i et flexjob.

Kan nogen se fornuften i dette, andet end det er " kassetænkning " og kan man virkelig tvinge folk til førtidspension. !!!!!! Lad mig få nogle input.

Tak.
Hej Strømer,

Jeg har quotet og lavet nogle linieskift på dit indlæg så alle kan følge med, det er svært at overskue når det står i en smører

Altså der må jo have været en grund til, at de fratager dig dit fleksjob og tilkender dig pension i stedet !!

Var du sygemeldt i forbindelse med den psykiske terror og blev der herved lavet helbredsmæssige rapporter på dig ?

Disse kan jo have været medvirkende til at din sagsbehandler har taget det skridt hun gjorde ved at søge pension til dig. Dog forstår jeg ikke at det har kunnet ske uden din medvirken ??

Du skulle vel anerkende ressourceprofilen/godkende indstillingen ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 21:00   #4
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
blot til info kender jeg også en som blev tvungen på førtidspension - klagede efterfølgende, men fik IKKE medhold. Og er derfor på førtidspension i dag :-) I dag arbejder han så 15 timer om ugen - bliver modregnet i FP - men det er sikkert billigere end fleksjob!

Den omvendte verden må man sige :-)
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 21:06   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg har faktisk så sent som i går talt med en, der fik en hjerneblødning, oplevede at dø, blive genoplivet. Vågnede op med halvsidig lammelse, og efter udskrivning fra hospital brugte et år på et genoptræningscenter.
Da han endelig kom hjem til familien igen, forsøgte man også at tvinge en pension ned over hovedet på ham (dette var dog lige inden kommunereformen, skal siges)

Han måtte kæmpe hårdt for ikke at få førtidspensionen. Fortalte om, hvordan han fysisk forlod møder i protest, simpelthen fordi han nægtede at snakke med dem yderligere, før de var parate til at lytte til ham
Jeg var vantro over at høre historien. Det står i skarp kontrast til mine, og andres oplevelser med systemet

Hans 'held' var at hans gamle arbejdsplads ønskede at beholde ham i fleksjob, og til sidst lykkedes det ham at få det gennemtrumfet

Derefter fulgte hjælp på hjælp - eller tilbud og hjælp, burde jeg sige

Der var ikke grænser for, hvor meget kommunen ønskede at hjælpe. Han fortalte om, hvordan han nærmest kom til at betragte sagsbehandler som en irriterende tlfsælger (igen - det var før kommunesammenlægning - jeg er ikke så sikker på, man vil opleve dette i dag). Nogle gange afviste han deres hjælp (bla hjælp til husleje, så de ikke skulle gå fra hus og hjem i denne svære situation). Andre gange takkede han ja, som feks at få betalt taxakørsel til sit arbejde, da han ikke var i stand til at tage bussen pgra hans lammelse

(jeg sad med åben mund og polypper, da han fortalte)

Nå, men min pointe med dette er at fortælle at han i dag er tilbage til et normalt liv. Et helt normalt liv. Trods alle odds fik han sin førlighed tilbage, og lever i dag kun med mindre mén. Arbejder fuldtids på helt normale vilkår. Ingen fleks til ham mere

At han er kommet tilbage til det selvstændige liv er ene og alene hans egen (dum)stædighed, og meget stærke tro på at det SKULLE lykkes for ham
Omvendt ville det heller aldrig være sket uden den massive støtte, kommunen gav ham

Men det krævede en hård kamp at få systemet til at acceptere at de ikke bare kunne tvinge ham på førtidspension

Akkurat som dig, Strømer, havde han også den holdning at førtidspension er for de folk, som virkelig har brug for den. Og at han nok vidste bedst om han skulle have fp eller ej
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 21:09   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, du skal ikke undre dig......

Kære Strømer.

Det er et simpelt regnestykke!

Jeg har tidligere gjort opmærksom på det bizarre i en sådan sag.

Læs og FORSTÅ regnestykket i nedstående link!

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9316 hvor jeg var bisidder for en hjerneskadet der i samarbejde med sin arbejdsgiver ønskede et FLEXJOB men hvor kommunen udskød genoptræningen mod lovgivningen således at han IKKE kunne blive så frisk så et FLEXJOB var muligt. Undre du dig stadig?

http://politiken.dk/indland/ECE75346...genoptraening/

Hvis du havde været en ordblind, syg, handicappet og uden uddannelse, ældre medborger uden fine forsikringer..... og være ufaglært medarbejder i et fysisk krævende arbejde........ så havde din sagsbehandler/socialformidler/socialrådgiver modtaget en hel anden ordre fra embedscheferne.

Så var du blevet hagler ind i og gennem adskillige arbejdsprøvninger og så mange undersøgelser som overhovedet muigt, trods du søgte PENSION og IKKE vurderede at du kunne klare et FLEXJOB. Således at du på sigt ville havne på KONTANTHJÆLP...... men hvis du var gift med partner i arbejde med normal indkomst ville det sige 0 kr skriver NUL kr.

Omvendt ønsker du IKKE pension men har en SÆRDELES god PENSIONSORDNING som kommunen selvfølgelig ønsker betaler festen. Hvis du fik dine ønsker opfyldt med et FLEXJOB ville det blive rigtigt dyrt for din kommune.

Derfor TVINGER din kommune dig til PENSION og hvor du IKKE modtager nær så meget fra kommunen, som hvis du havde fået FLEXJOB.

Såre enkelt! Lav dit eget økonomiske regnestykke så ser du resultatet.

Vis denne tråd til din forening! men det kan være de godt ved det?

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 20-02-2011 kl. 21:49.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 21:12   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tassi: Dahm, vi andre har kæmpet i årevis, det har kostet mig hundrede tusinde vis af kroner, hvor er meningen med systemet ??

Phhmv: Jeg tror (eller ved ) altså ikke at kommunen checker ens pensions ordning eller om man modtager boligsikring, børne ydelser eller lign. dette krydstjek findes ikke.

Så der kan jeg ikke finde logikken i Strømer indlæg udover at han var "offentligt" ansat og ville "hjælpe" ham på bedste måde, misforståelser eller ej.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 21:23   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du må ikke være naiv....

Kære Enteneller

Det offentlige har kendskab til ALT. Skulle de ikke lovformligt have den viden skal man jo ikke være ingeniør for at kunne regne ud, hvem der har gode pensionsforhold.

Ellers går man bare over hos SKAT eller Forsvaret som ved hvilken bil du har, farven, om askebægeret er fyldt, hvilken motortype etc.

Det offentlige ved ALT.

Hilsen Peter

Strømer nævnede han var ansat i Politiet.

PS. Nævn mig bare 1 tilfælde hvor en dårlig økonomisk stillet borger, uden forsikringer, bliver TVUNGET til pension med begrundelsen at det er for at HJÆLPE denne.

Sidst redigeret af phhmw; 20-02-2011 kl. 21:28.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 21:24   #9
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Det er jo helt den omvendte verden!? Ja, jeg er sgu mundlam!
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 22:24   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Ja, phhmw, jeg kan godt se pointen.

Ved at give strømer førtidspension, hvor det sikkert er muligt for strømer at få
en udbetaling af Tab Af Erhvervsevne fra sit pensionsselskab,
kan kommunen nedsætte hans pension p.g.a. TAE.

Omvendt, hvis strømer bevilliges fleksjob,
skal kommunen yde refusion til arbejdsgiver.
Hvis strømer senere bliver ledig, skal der IKKE ske nedsættelse af en evt. ledighedsydelse,
p.g.a. strømer's TAE, der er jo kommet ny bekendtgørelse pr. 15. november 2010.

De ER sgu fiffige !!!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu undre de sig pludselig? Indiansummer Politik og Samfund 1 16-08-2012 11:13
Jeg undre mig ... Yasmin Alt det andet 1 09-02-2009 18:38
borgmester i Holbæk undre sig Huldra Dit og Dat 3 06-01-2009 12:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension