K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2011, 14:26   #1
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Afslutning fra arbejdsmarkedscenter

Hej alle

Jeg har for et par dage siden modtaget 'afslutningen' fra arbejdsmarkedscentret. Den er for såvidt ok, men der er dog et lille område hvor jeg er lidt i tvivl, idet de skriver noget forkert. De skriver i korte træk:

"...... og 6 dage gået hjem før tid pga smerter"

Dette er ikke sandt - jeg var der overhovedet ikke en eneste dag fuldt ud - men de skriver også

"....kan der ikke herfra peget på yderligere aktivering/revalidering, der i væsentlig grad kan forbedre arbejdsevnen - dette vil bero på en lægelig vurdering"

Det som er mit spørgsmål er, skriver de de 6 dage for at have et 'ordentlig' grundlag at vurdere på (65 % fremmøde), eller?? Skal jeg have det rettet til det korrekte, eller er det uden betydning?

tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 15:00   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hej :-)

Du skal selvfølgelig skrive en mail til dem hvori du korrigerer nævnte fejl -
husk at mail's kan kvitteres for :-))

Rigtig go weekend
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 15:08   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, jeg har selv for 2 uger siden modtaget en afklaring på et forløb og de havde også opgivet forkert fremmøde, jeg gjorde opmærksom på dette i et brev og fik kvittering for dette, det er lidt svært på en mail, og alligevel måtte der et personligt møde til før end det blev rettet. Jeg synes det har en betydning at gøre opmærksom på det...

Sidst redigeret af Susanne2412; 18-02-2011 kl. 19:36.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 15:22   #4
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej tigerbia!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Jeg har for et par dage siden modtaget 'afslutningen' fra arbejdsmarkedscentret. Den er for såvidt ok, men der er dog et lille område hvor jeg er lidt i tvivl, idet de skriver noget forkert. De skriver i korte træk:

"...... og 6 dage gået hjem før tid pga smerter"

Dette er ikke sandt - jeg var der overhovedet ikke en eneste dag fuldt ud - men de skriver også

"....kan der ikke herfra peget på yderligere aktivering/revalidering, der i væsentlig grad kan forbedre arbejdsevnen - dette vil bero på en lægelig vurdering"

Det som er mit spørgsmål er, skriver de de 6 dage for at have et 'ordentlig' grundlag at vurdere på (65 % fremmøde), eller?? Skal jeg have det rettet til det korrekte, eller er det uden betydning?
Jeg synes afsluttende vurdering fra arbejdsmarkedscenter lyder god for din sag - til lykke med det - fejl i rapport er en petitesse uden konsekvens for afsluttende konklusion - det vigtige er slutkonklusion - og den er ok for dig:

"kan der ikke herfra peget på yderligere aktivering/revalidering, der i væsentlig grad kan forbedre arbejdsevnen - dette vil bero på en lægelig vurdering."

Og den lyder som sagt god for din sag!

For fuldstændighedens skyld kan du lægge en ultrakort supplerende beskrivelse af - oplevet svært at gennemføre arbejdsprøvning på grund af smerter - men jeg vurderer ikke det behøves - jeg vurderer, arbejdsmarkedscentrets beskrivelse og vurdering af din arbejdsprøvning er fyldestgørende for din sag.

Videre må vurdering af mulighed for forbedring af funktionsevne afhænge af lægefaglig vurdering af om behandlingsmuligheder er udtømte eller ikke, siger arbejdsmarkedscenteret.

Der har været en debat på K10 i september 2010 om, hvad der skal til for at komme i nærheden af førtidspension/fleksjob, som du måske kan bruge som rettesnor i din sag videre:


http://www.k10.dk/showthread.php?p=125366#post125366 :


"For at komme i nærheden af førtidspension/fleksjob skal:


1) sygdommen være stationær

2) behandlingsmulighederne være udtømte

3) funktionsevnen være beskrevet (betydeligt og varigt nedsat)

4) arbejdsevnen være reduceret til det ubetydelige eller næsten ubetydelige


Ad pkt. 1: Det væsentlige her er formodentlig, at der ikke er en statistisk chance af en vis størrelse for at sygdommen bedres.

Ad pkt 2: Her er tale om anerkendte og relevante behandlinger

Ad pkt 3: Det er lægen der skal beskrive funktionsevnen

Ad pkt 4: Det er her arbejdsprøvningen kommer ind i billedet "


M.h.t. pkt. 4 i din sag: Arbejdsmarkedscenter kan ikke pege på mulighed for forbedring af din arbejdsevne, de anbefaler videre at lytte til dine læger om behandlingsmuligheder for dine diagnoser lægefaligt vurderes udtømte.


Held og lykke videre i proces i din sag.

Sidst redigeret af Katharina; 18-02-2011 kl. 16:42.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 16:23   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nogenlunde samme stå der i min 2 år gamle arbejdsprøvning
er ikke afklaret på nogen punkter endnu af kommunen
så det afhænger af hvad læger skriver i forhold til flex eller pension
er afklaret på mit fysiske og nu kører kommunen så på det psykiske
fordi jeg endnu ikke er afsluttet
utroligt nok jeg ikke har fået en depression af dette system
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 17:13   #6
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
ja - MTVRV1 - det kræver styrke at være 'svag' i dette system

Men jeg har så også opdaget, at når du viser styrke, ved de ikke rigtig hvad de skal gøre. F.eks. foreslog jeg selv en ny arbejdsprøvning og de blev helt forvirrede og kunne slet ikke se hvor det skulle være, og mente, at det jeg forslog bare ville gøre mine symptomer værre så nu er det deres beslutning, mod min vilje :-))))
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 18:30   #7
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
hej igen

jeg faldt over denne sætning i anden tråd

"Én god nyhed er der dog: i forbindelse med min §74 ansøgning var der et kvikt hoved inde i Ydelsescenter, som fandt ud af, at jeg var berettiget til ledighedsydelse pga. at jeg havde været i revalidering, så jeg fik ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft for al den tid jeg havde været uden indtægt og har således nu en fast månedlig indtægt. Gud velsigne den sagsbehandler som fandt fejlen!"

Nu bliver jeg bare lidt opmærksom, fordi jobcentret både har afslået ny arbejdsprøvning og revalidering i min sag - kan det være fordi de vil spare penge? De kan ikke se formålet med det siger de - men jeg fornemmer jo også at de bare forhaler nu, og på den anden side, har jeg svært ved at se at jeg skal få førtidspension når jeg sammenligner med alle dem herinde som har det meget værre end mig, og som ikke får det.

Kan nogen give mig et hint om mine rettigheder her?

stort til alle
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 18:41   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad har de så tænkt sig
hvis de ikke mener du kan klare en revalidering
så er der kun flex eller pension tilbage
der skal man som regel også i arbejdsprøvning
er det fordi du venter på noget behandling
kommunen gør heller ikke noget i min sag
pågrund af min psykiske tilstand skal være stationær først
derfor kan de hverken tage stilling til pension flex eller andet

jeg mener kun man kan få ledighedsydelse, hvis man er tilkendt fleksjob
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 18:49   #9
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
jamen jeg ved ikke hvad der sker - SB sagde hun ville tale med lægekonsulent og hendes chef, og de syntes jeg skulle træne nogle måneder for at se om de så blev bedre med smerterne??? har haft dem hele livet og har trænet jævnligt??? så jeg ved det ikke, men faktisk har jeg det sådan, at hvis jeg kan klare et fleksjob er det det jeg helst vil, og det er også det jeg signalerer - men når de så ikke vil hverken det ene eller andet, er det jeg bliver forvirret - og får på fornemmelsen at de forhaler

og jeg har jo været i arbejdsprøvning hvor de vurderede min evne til at være under 30% - så jeg er bare møj forvirret
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 21:37   #10
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Hej tigerbia.

Nedenstående sætning er fra min trådhttp://www.k10.dk/showthread.php?t=9256&page=8

Jeg kan yderligere fortælle, at jeg var tilkendt fleksjob inden jeg kom på revalidering og derfor var det en fejl at lade mig overgå til kontanthjælp efter endt revalidering.
Nu ved jeg ikke om du er tilkendt fleksjob, men hvis du er det så gælder ovenstående efter en evt. revalidering.

herfra
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
hej igen

jeg faldt over denne sætning i anden tråd

"Én god nyhed er der dog: i forbindelse med min §74 ansøgning var der et kvikt hoved inde i Ydelsescenter, som fandt ud af, at jeg var berettiget til ledighedsydelse pga. at jeg havde været i revalidering, så jeg fik ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft for al den tid jeg havde været uden indtægt og har således nu en fast månedlig indtægt. Gud velsigne den sagsbehandler som fandt fejlen!"

Nu bliver jeg bare lidt opmærksom, fordi jobcentret både har afslået ny arbejdsprøvning og revalidering i min sag - kan det være fordi de vil spare penge? De kan ikke se formålet med det siger de - men jeg fornemmer jo også at de bare forhaler nu, og på den anden side, har jeg svært ved at se at jeg skal få førtidspension når jeg sammenligner med alle dem herinde som har det meget værre end mig, og som ikke får det.

Kan nogen give mig et hint om mine rettigheder her?

stort til alle
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min sag om flex nærmer sig en afslutning supersus Spørgsmål ang fleksjob 8 02-02-2012 18:56
Nogen der har været på arbejdsmarkedscenter Syd Århus? nilla Alt det andet 0 27-05-2010 10:59
Afslutning på forløb gittedl Din historie 11 20-11-2009 20:30
Arbejdsmarkedscenter(langt ord, smiler) Xeva Spørgsmål ang fleksjob 3 02-10-2007 11:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension