K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2011, 08:30   #1
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Danskerne har de skrøbeligste sind i Verden...

http://politiken.dk/indland/ECE11954.../?cmpid=ni1063

Det lyder godt, hvad Støjberg siger i slutningen:

At ingen under 40 skal kunne komme på førtidspension - men gennem behandling og coaching hjælpes til et liv.

Hvis det virkelig kommer til at forløbe sådan - er det da en ret positiv ting.

Godt at der nu er fokus på det.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 09:49   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er desværre ikke posivt!

Diagnoser har ingen alder.

De udviklingsforløb er ikke anderledes end at alt idag skal være afprøvet, incl SKAL fremtidsudsigterne netop være en varig tilstand.

Ergo vil det kun kunne gøre den syge endnu mere syg, med udsigter til den manglende afklaring og dermed forsørgelse.

Herunder er det mit postulat, at systemet påføre mange også fysisk syge psykisk sygdom, såsom dep., stress, angst mv, pga af den mistænkeliggørelse, og manglende økonomi til div udgifter.

Herunder de mange år den syge går uden afklaring.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 09:51   #3
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Enig med popiae.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 09:54   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sammenfattende handler det om, hvor mange kriser/belastninger psyken kan klare uden at der påføres skader.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 10:18   #5
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Støjberg aner ikke hvad der foregår. Har aldrig mødt en mere inkompetent person end hende. Udviklings forløb har de fleste der modtager ftp været på. Også mere end et. Så det eneste det forslag kommer til at betyde er at syge mennesker får smadret deres liv yderligere pga uvished. Hun skulle hellere kigge på forebyggende tiltag til folk i det hele taget går ned.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 10:35   #6
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Herunder er det mit postulat, at systemet påføre mange også fysisk syge psykisk sygdom, såsom dep., stress, angst mv, pga af den mistænkeliggørelse, og manglende økonomi til div udgifter.

VH Popiae
Lige mine ord. Mærkeligt at undersøgelsen ikke fortæller, hvilke psykiske sygdomme der er tale om. Netop angst, depression og stress er jo nogle af de bivirkninger, der for nogle følger med den kommunale sagsmishandling.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 11:48   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er desværre ikke posivt!

Diagnoser har ingen alder.

De udviklingsforløb er ikke anderledes end at alt idag skal være afprøvet, incl SKAL fremtidsudsigterne netop være en varig tilstand.

Ergo vil det kun kunne gøre den syge endnu mere syg, med udsigter til den manglende afklaring og dermed forsørgelse.

Herunder er det mit postulat, at systemet påføre mange også fysisk syge psykisk sygdom, såsom dep., stress, angst mv, pga af den mistænkeliggørelse, og manglende økonomi til div udgifter.

Herunder de mange år den syge går uden afklaring.

VH Popiae
Enig med popiae.

Skal en syg som er over 40 år ikke have en behandling? Hvad med dem som er over 50 eller over 60 år?
Vil tilføje, at dansk sundhedssystem er blevet til en farce uden lige.

Ventetider til undersøgelser på flere måneder og ingen behandlings muligheder mulige men først og fremmest fordi sundhedssystemet efter 2001 er gradvis faldet fra hinanden, takket være VKO's forkvaklede idéer .
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 12:03   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg kan sagtens se det positive... hold nu op med at være pissemister, i kan vel da nok se at det er godt og positivt at ALLE under 40 sådan bare lige kan blive raske af en omgang behandling og coaching... ja lige frem få et LIV!!!

Hold da op jeg er sikker på rigtig mange under 40 år er glade for den udsigt, prøv fx at tænke på samtlige terminalkræft patienter under føre... de skal bare lige, og 1 2 3 er der helbredte og raske, og lever til de kommer på den anden side af føre (på trods af at de altså kun har en livsudsigt på 3-6 måneder, og der ikke er mere behandling ud over smertelindrende og livsforlængende, og på trods af at de måske kun er 20 år)

Jeg undrer mig kun over at vi endnu ikke har set en stor del af den syge og handicappede befolkning være på gaderne i ren og skær jubel over at en simpel lovændring er i stand til at grøe dem raske, ja lige frem give dem et LIV... WÅW!!. Og jeg må da undrers over at den lov ikke er lavet noget før, for sikke mange problemer det ville have skånet rigtiug rigtig mange mennesker for, inklusiv jeg selv... så var jeg nok ikke født med et livslangt uhelbredeligt handicap, det ville da have været SUPER!

Ps: Ja jeg er en hel del ironisk.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 12:17   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Herunder er det mit postulat, at systemet påføre mange også fysisk syge psykisk sygdom, såsom dep., stress, angst mv, pga af den mistænkeliggørelse, og manglende økonomi til div udgifter.

Herunder de mange år den syge går uden afklaring.

VH Popiae
Giver dig helt ret...

Citat:
Palle Ørbæk, direktør i Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø, understreger, at nedslidende lidelser som stress og depression kan behandles:

»Derfor er det tragisk, når det fører til udstødelse. Det er vi åbenbart ikke gode nok til at håndtere«, siger han.
Danmark er nok det land i verden hvor det er sværest at komme tilbage til arbejdsmarkedet efter sygdom eller andre ting...
Hvad hjælper det at Støjberg vil doktere videre på patienterne når der er en virksomhedskultur der i stor grad dømmer folk ude der har været fraværende fra arbejdsmarkedet i kortere eller længere tid pga. et psykisk forløb...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 13:55   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Palle Ørbæk, direktør i Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø, understreger, at nedslidende lidelser som stress og depression kan behandles:

»Derfor er det tragisk, når det fører til udstødelse. Det er vi åbenbart ikke gode nok til at håndtere«, siger han.


citat fra HEXI:
Danmark er nok det land i verden hvor det er sværest at komme tilbage til arbejdsmarkedet efter sygdom eller andre ting...
Hvad hjælper det at Støjberg vil doktere videre på patienterne når der er en virksomhedskultur der i stor grad dømmer folk ude der har været fraværende fra arbejdsmarkedet i kortere eller længere tid pga. et psykisk forløb...
__________________________________________________ ______________


enig enig - jeg ville i bakspejlet hellere have haft en alvorlig FYSISK sygdom.
Så havde jeg fået empati, omsorg, hjemmehjælp osv osv osv.

Stigmatiseringen ved psykiske problemer, og ikke mindst den medfølgende udstødning, er ubeskrivelig grusom.

Og i virkeligheden det man kan ende med at dø af........
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det forunderlige sind - info for dig og dine nocturne Et godt link! 5 18-03-2012 14:50
Sind: Regeringen svigter psykiatrien andersmadsen Politik og Samfund 2 06-11-2011 20:30
SIND: Reform gælder fremadrettet logikeren Politik og Samfund 12 20-11-2010 00:21
I syv sind (langt) Gunell Alt det andet 9 07-01-2010 01:16
DA vil det samme som SIND FlemmingLeer Politik og Samfund 3 27-07-2008 22:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension