K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2011, 23:23   #1
muslingemus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
muslingemus er ny på vejen
Question Det er så hårdt at holde modet oppe...

Hejsa.

Jeg er ny herinde, men har læst med snart et år.

Har pådraget mig piskesmæld i marts 2010. Har inden ulykken arbejdet som dagplejer men må sande, at jeg ikke kan klare det mere og er nu afskediget.

Jeg har langt om længe fået trumfet en virksomhedspraktik igennem... MEN hvad skal den egentlig føre til??? Med dette mener jeg, de tre sagsbehandlere jeg har været til samtaler hos såvel som socialrådgiver fra fagforeningen mener, at revalidering er HELT umuligt at få trumfet igennem.

Jeg har overvejet gennem min sagbehandler at søge aktindsigt, dernæst bede om et møde med henblik på revalidering. Efterfølgende vil jeg eventielt anke et afslag og sende borgmesteren en mail om hvordan det står til i "hans samfund". MEN er det vejen frem?

Jeg er rimelig afklaret iforhold til piskesmældet. Røngten af nakken, MR scanning, neurolog konsultation og intensivt behandlings samt genoptræningsforløb hos en fysioterateut. Desuden har jeg jævnligt været hos egen læge. Ressourceprofil har jeg fornyeligt modtaget papirer omkring og har arbejdet med den hjemme og mailet min sagsbehandler.

Jeg er frustreret over at bo i eget hus med mand og to små børn velvidende at kommunen i nærmeste fremtid stopper mine sygedagpenge inden jeg er afklaret...

Ydermere undre det mig, at jeg ifølge min sagsbehandler kan modtage sygedagpenge indtil 30/6-2011. Jeg har været sygemeldt siden 10/3- 2010, dog var jeg raskmeldt 9 uger i sommers. Hun siger, at det er et system som regner det ud og derfor kan det være svært at finde hoved hale i- Ved snart ikke hvad jeg skal tro!?!

Hjææælp...


Tak, hvis du læste med såål laaangt.


Hilsen Susanne
muslingemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 23:56   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Er du sikker på en revalidering er det rigtige?? Altså du skal jo være sikker på at du kan varetage et helt alm job under normale vilkår efter endt revalidering.
Dog kan man revaliders til fleks, men så skal du være sikker på at det er indskrevet i jobplanen, ellers hedder det altså alm job.

Der til skal du vide at hvis du ikke kan gennemføre hedder det KHJ, kun hvis du bliver langtiddsyg på noget der ikke er regi nu OG du har optjent retten til syge dagpenge, kan du overgå til den ydelse.

Et andet problem med reva er at der IKKE må tages højde for evt økonomi, dvs det hjælper ikke et hak at du nævner jeres økonomi, fordi det altså bare ikke er kommunens problem at I har sat jer så hårdt i det at du ikke vil kunne klare dig på en SU.
Dvs er din kommunen imod revalidering og der er bare den mindste chance for at du kan få ekstra SU støtte (dem med nedsat mulighed for selv at tjene lidt ved siden af) så får du altså besked på at tage din udd på SU evt med SU lån.

Nu er det sådan at man kan revalideres i en virksomhed (virksomhedspraktik/oplæring) men det er om muligt endnu sværre at få, end reva til en ny udd, fordi der ikke er nogen gevinst for kommunen, i det de jo kan sende dig af sted for langt mindre (en KHJ)
Oven i er antallet af tildelte revalideringer halvveret mange genge i løåbet af de sidste 10 år, det er virkelig gået STÆRKT ned af bakken, så det ER altså meget meget svært at få.

Er en revalidering over hovedet realistisk for dig?

Den med at skrive til din borgmester, skal du ikke regne med at få meget ud af, de fleste er ravendes lige glade, måske det vil blive betraktet som en klage, og der ved bare sendt tilbage til din sagsbehandler, og så er du lige langt.

Nu har du ikke skrevet hvilken kommunen du er fra, men selvfølghelig kan du komme fra en af de få hvor borgmesteren gider tage fat i den type, i så fald, vil borgmester alligevel ikke kunne gå ind og sige at du skal have revalidering, men højest sende et brev tilbage om at der vil blive set på din sag en ekstra gang, hvor vedkommende måske har banket SB lidt oven i hovedet med en omgang: "tag dig sammen"

MEN det vil kunne skade din sag... dit samarbejde med din sagsbehandler. Den SB´er jeg har nu, kan i hverfald ikke lide det, og lader det gå ud over sine borgere. Ikke at din SB´er lige sådan, men mere du skal være forberedt på at en hver form for iniatativ du kommer med ind af hoveddøren, kan skade din sag (du skal liste det ind af bagdøren, så det er SB/kommune der kan bryste sig af at tro det var deres ide)

Spørgsmålet er om det ikke vil være bedre for din sag lige pt. at se om der er mulighed for forlængelse af dine sygedagpenge, uden jeg er inde den del, så mener jeg der er en § til din fordel. Men du skal se, det er der helt sikkert andre der kommer med *ss*

Jeg tror ikke jeg er den eneste der tænker som jeg, altså at en forlængelse lige nu, er mere optimal, fordi, du på den måde stadig har muligheden for at blive revalideret, når der foreligger noget mere klart efter din praktik.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 01:27   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det vigstigste er at få afklaret hvor stor eller lille din arbejdsevne er.

Har du noget specifik i tankerne mhp fremtidige arbejde, og er du sikker på at du magter dette på fuld tid?

Nogle gange føler man sig mere rask, når man går hjemme, end tilfældet realt er.

Du skal altså være ret sikke mht revalidering, da du ellers havner på kontanthjælp, hvis du ikke gennemføre.

jeg ville, i dit sted, forsøge en bred afklaring af arbejdsevnen. Hvis du har et specifik arbejde i tankerne, så prøv af, om du kan klare dette med dit helbred, under afklaringen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 11:56   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af muslingemus Se meddelelser
Jeg har overvejet gennem min sagbehandler at søge aktindsigt,
Hvis du går ind i "Nyttige Links", som findes øverst på siden her, kan du finde en formular, som du kan benytte når du beder om aktindsigt.

Og uanset hvad du afleverer på kommunen, så aflever det ved skranken og bed om, at få en kvittering på, at de har modtaget det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 13:35   #5
muslingemus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
muslingemus er ny på vejen
re

Tak for jeres svar.

Jeg hører under Horsens kommune. For lige at slå fast, det er efter socialrådgivernes udsagn ikke specifikt mig, der ikke er berettiget til revalidering- Det er en umulighed for alle i kommunen. Ved godt der på landsplan har været drastisk fald iforhold til at få tilkendt revalidering og, at der i samme periode er påvist stigende antal folk på fleks og førtidspension.

Jeg afventer svar med hensyn til praktiksted. Min 1. prioritet er af blive prøvet af som socialrådgiver. Virksomhedskonsulenten var til samtalen meget positiv og forhører sig hos 3 kommuner i mit nærområde. Skal starte op med 3 timer dagligt med en ugentlig fridag onsdag- Så helt perfekt.

Det er selvfølgelig mere en regel end en undtagelse at afbrudt revalideringforløb "udløser" kontanthjælp. Dog har jeg en veninde, der er tilknyttet en anden kommune, som er gået fra revalidering til sygedagpenge. Kommunen vil nu hjælpe hende videre via endnu et revalideringsforløb.

Jeg har undersøgt egne muligheder for at tage en uddannelse på SU + SU lån. Handicaptillæg har jeg ladet mig fortælle er en umulighed at få tilkendt ved piskesmæld, da SU-styrelsen ikke anser det for en varig skade- Søger bestemt alligevel når den tid kommer.

Er klar over, at det ikke er kommunes ansvar, at jeg bor i stort hus og har to børn at forsøge, men det er stadig frustrende. Vi købte i sin tid ikke hus udfra at kunne klare det økonomisk med én indtægt.

Mine tanker omkring uddannelse er, at læse til socialrådgiver på fjernstudie, så jeg har mulighed for at fortsætte behandling/genoptræning. Desuden det, at jeg blandt andet for at ligge ned og læse m.m.

Egen læge og lægekonsulenten tilknyttet jobcentret mener ikke jeg kan arbejde som dagplejer længere. Egen læge har skrevet, at omskoling må påregnes. Lægekonsulenten har skrevet til min sagsbehandler, at jeg ikke længere kan have et nakkebelastende arbejde.

Måske skal jeg slå koldt vand i blodet og se tiden an... Forsøger at gøre alt hvad der kan gavne mig selv i sidste ende, selvom jeg i bund og grund ikke forventer den fornødne hjælp til at komme videre i livet.
muslingemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 13:37   #6
muslingemus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
muslingemus er ny på vejen
Tak vovse - Det kigger jeg lige nærmere på...
muslingemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 14:47   #7
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Hej Susanne

Jeg kender til følger efter piskesmæld...er ved at være 4 år om et par mdr.
og uden afklaring og med rigtig meget modstand.

Nu kender jeg ikke dine gener men en virksomhedspraktik kan godt være med til at afklare om hvordan du har det, hvor aktiv du kan være ad gangen, behov for pauser etc, om du kan indlære nyt, om du kan have flere bolde i luften (det skal man jo som socialrådgiver) etc - så selvom revalidering kan være svært er det altså ikke umuligt at få tilkendt og man skal da ikke udelukke det på forhånd.

Jeg har selv efter 4 mdr virksomhedpraktik været tilkendt virksomhedsrevalidering
(og det er jo de samme betingelser som revalidering) - det er så blevet afbrudt fordi jeg fik tilbagefald og det går for langsomt
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 23:02   #8
muslingemus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
muslingemus er ny på vejen
Zolskin: Kan regne ud du har været meget igennem, præcis det eg frygter... Orker ikke mere modgang, vil så gerne at alt flasker sig men er også nødt til at være realistisk.

Jeg har en del gener, som jeg fornyeligt er begyndt at dulme med en efter sigende rimelig høj dosis fortamol - Pillerne hjælper mig meget, de giver mig overskud til næsten at være den jeg var inden ulykken. :-)

Jeg lader ikke min sagsbehandler vide hvor pessimistisk jeg i bund og grund er. Jeg kæmper for revalidering, selvom jeg på forhånd ved at det en umulig kamp.
muslingemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad stiller jeg op , når modet ikke er der. :-( heiditogjoey Alt det andet 8 06-02-2013 06:40
Så kokser den oppe i hovdet på S og SF Hejdien Politik og Samfund 21 07-06-2010 08:06
oppe på dupperne nu.. peter c Spørgsmål ang fleksjob 5 19-12-2009 21:14
At søge job - svært ved at holde modet oppe kkkk Alt det andet 4 23-10-2009 14:01
Hjort; mist ikke modet ! Thelma Politik og Samfund 10 14-02-2009 20:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension