K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2011, 14:43   #1
Mumrikken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mumrikken er ny på vejen
Fleksvisiteret - fra asken til ilden

Da jeg fik tilkendt fleks lige før jul var jeg enormt lettet. Jeg var endda så heldig at blive visiteret, før de forlængede sygedagpenge løb ud. Jeg lider af angst og der skal ingenting til for at gøre mig syg af bekymringer, så tiden op til afgørelsen var streng at komme igennem. Arbejdsprøvningen havde i den grad slidt på systemet, selvom alle skånekrav blev opfyldt og det var et helt ok sted at være. Uden min kærestes støtte og psykologtimer ved siden af prøvningen, var jeg gået helt ned. Nå, afgørelsen kom, jeg var glad, men... hvad så?

Jeg havde ventet, og, må jeg indrømme, frygtet, et aktiveringsforløb, hvor jeg skulle sidde hver dag foran en pc og skrive på cv og søge jobs. Efter de sidste mange måneder trængte jeg bare til fred og ro, men nuvel, sådan er spillereglerne altså. Men der er dælme blevet strammet op fra kommunens side, efter den nye refusionsordning. Så jeg blev med det samme kastet ud i et intenst forløb. Nogle uger på "skolebænken" hos et konsulentfirma; derefter praktik og derefter er det i princippet meningen, at jeg og de øvrige deltagere skal have fået et rigtigt fleksjob. Hvor realistisk dette er... tja.

Det har været hårdt at skulle sidde i kursuslokale med holdundervisning. Det har været enormt hårdt konstant at blive slået oveni hovedet (næppe hensigten, men sådan føles det) af konsulenterne med, at nu kommer den her nye lovgivning for fleks og pension jo snart, så uha, vi skal skynde os at få det der fleksjob. Også selvom intet er vedtaget endnu og ingen ved, om det bliver med den nuværende regering - der florerer jo som bekendt valgrygter. Men det har vi altså fået at vide, på næsten daglig basis. Stressende!

Udsigten til at blive sendt ud i kontinuerligt nye praktikophold, hvis fleksjobbet glipper er heller ikke noget som højner sindstilstanden. (Det var kampen for at fastholde et job som sendte mig i gulvet for små to år siden.) Men jeg håber, at jeg har kræfter til det og trøster mig med, at fleksvisitationen faktisk kom i hus; så må de kommende måneder vise.. hvad der sker.
Mumrikken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange fleksvisiteret er på kontanthjælp Hejdien Politik og Samfund 14 12-11-2007 18:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension