K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2011, 20:11   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Post kryds fingre de næste 3 måneder

På mandag står den ENDNU en gang på en ny arbejdsprøvning

Denne gang på et pakkeri, hvor de har speciale i afklaringer, så det er jo dejligt

Min sagsbehandler sagde da vi aftalte jeg skulle der hen, at hun stilede efter at det skulle være den sidste arbejdsprøvning.. Hvis jeg vel og mærke er ihærdig med IKKE at sygemelde mig pga min skade...! det er vigtigt at jeg dukker op, selvom jeg har det af pommern til

Men hvis jeg undgår sygefraværd pga mit piskesmæld, så burde denne arbejdsprøvning "kun" tage 3 mdr. Og så mener min sagsbehandler at mine papire er fyldige nok, til at hun kan påbegynde arbejdet med papirene til flex..

Men der er stadig det stor "hvis" - som går ud på, om jeg overhovedet kan komme op på flex niveau

Min sidste arbejdsprøvning (i bilka) der kunne jeg kun klare 8 timer ugentligt og arbejdsprøvningen inden da kunne jeg klare 16 timer ugentligt (forskellen på de to arbejdsprøvninger, er højst sansynligt at jeg imellem dem har været på coping forløb på tværfagligt smertcenter i aalborg)...


Så nu håber jeg at denne arbejds prøvning bliver den sidste...!

Jeg skal udføre så præcist som muligt, og MANGE gange dagligt, et skema om smerter og arbejdsopgaver osv osv...

Starter på 12 timer ugentligt (3 timer 4 dage om ugen)... sådan er det i 14 dage... derefter skal jeg arbejde hver dag (men sættes ned i tid de andre dage, så jeg forbliver på 12 timer), dette også i 14 dage... og derefter skal vi begynde at ligge flere timer på...

Så søde K10, vil i ikke være søde at krydse fingre for at denne arbejdsprøvning går godt....?

Og mine papire bliver gode nok til at kunne sendes ind....!


Dog bliver jeg hele tiden dunket i hovedte med "det er svært at få flex igennem, når du kun er 25, og lider af piskesmæld"
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 21:08   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Du skal passe på med at være for pligtopfyldende og tro på hende når hun siger du ikke må melde dig syg med dit piskesmæld.... for hvis du nu får så ondt at du ikke kan noget, ja så er det sådan det er...
og pas på med at kæmpe dig igennem så mange timer som muligt.. for det er ikke nok du kan i 3 mdr.. du skal også kunne bagefter. altså skal du være tro mod din krop og skriger den af smerte og træthed, så skal du ikke pine dig selv efter hendes anbefaling.. det kunne i værste fald ende med de siger , nå du kan godt jobbe 28 timer.. ja men så smutter du lige ud på det ordinære jobmarked.. hej hej. og pas dig selv.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 21:20   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er helt klart en fordel hvis du møder op hver dag når du er i arb.prøvning, men du skal jo ikke blive der længere end du kan.

Det er bedre at møde op og fortælle, at man har det skidt og går hjem igen, end at ringe og melde sig syg.

Prøv at søge på "arbejdsprøvning" og "smerteskala", så vil du finde mange gode råd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 21:49   #4
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
nej jeg ved godt jeg ikke bare skal klø på... men for POKKER hvor er det dog svært, når man så gerne vil

Et af mine helt store problemer er at, når jeg er på "arbejde" (arbejdsprøvning), så er jeg på ARBEJDE...! så jeg mærker ikke mine smerter, før det er for sent, og det ender oftest med at jeg har pletter for øjnene, og en mund/næse som snurre, når jeg køre hjem i bilen.. (sådan har det været i de andre arjedsprøvninger)...

så det er virkelig noget jeg skal arbejde på, at stoppe op og mærke efter *suk*

Jeg er bevidst om at jeg ikke skal presse mig længere ud end højst nødvendigt... lige pt bor kæresten og jeg hjemme hos min mor (da jeg ikke magtede alle de hjemlige opgaver med tøjvask osv osv)...

så jeg skal have i baghovedet, at vi forhåbentlig inden for et par måneder, kan flytte hjemmefra igen.. og så står jeg med en masse ansvar igen... samtidig med at jeg også en dag gerne vil være mor.. og hvilken mor er man, hvis man er total smadret når man kommer hjem....

Men for søren, hvor er det dog svært at lade være med bare at ræse der ud af.. jeg vil SÅ gerne i arbejde og have en indtægt... de tog mine sygedagpenge i november 2009, og siden har jeg kun haft 3000 udbetalt om måneden (da jeg pt er 24, bliver 25 i slutningen af april)
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 00:15   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
problemet med piskesmældssmerter, ihvertfald for mig, er at smerterne ikke kommer lige med det samme jeg løfter for meget f.eks.. det kommer snigende og kan være på sit højeste flere timer efter. og det kan ingen jo se, for der er man jo hjemme..
jeg bliver også bims i kasketten, og har mere end en gang kørt bilen hjem, hvor jeg burde lade den stå, for min reaktionsevne er nok nær nul..
så ja, det er svært at stoppe i tide, men vi bliver nødt til det..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kryds fingre.... MissMurphey At søge førtidspension 45 28-02-2013 20:29
EL kræver forhandling de næste måneder Webmaster K10 Nyheder 0 03-04-2012 15:10
Danskere på støtten vil sætte blå kryds keld60 Politik og Samfund 12 19-02-2012 08:38
Vil i krydse fingre for mig i morgen kl 10 frhansen Dit og Dat 4 27-10-2008 09:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension