K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2011, 19:27   #1
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
Ftp §17

Hej

Er her nogen der har kendskab til tilfælde hvor FTP er tilkendt på en §17 ???

Jeg har selv søgt da jeg ikke kunne gøre andet i min sag da jeg havde klaget og den lå i ankenævnet.

En arbejdsskadesag hvor der er diverse lægepapirer og en kommunal lægekonsulent der lige mener at jeg skal have kognitiv psykoterapi...... uden de har tilbudt den....... og uden min egen læge kender noget til jeg skulle have det...... Jeg har papirer på jeg intet psykisk fejler men det er min fysik den er gal med. Kronisk piskesmæld januar 2007. Kognitiv psykoterapi dukkede først op i min sag marts 2010 efter min advokat havde klaget og rykket for adskillige gange og ombudsmanden havde kontaktet kommunen.

Kommunen vil på baggrund af den kognitive psykoterapi give afslag på FTP da alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte......

Hvem kender til lovgivningen? Så vidt jeg har læst mig til er der 3 mulige løsninger når man skal afklares: 1. Tilbage til arbejdsmarkedet på ordinære vilkår. 2. Flexjob. 3. FTP. Er det korrekt opfattet?

Ser frem til kommentarer :-)
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 19:48   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du mangler lige revalidering, hvor man kan omskoles til et andet fag

der er nogen her på k10, der har fået på en §17, men det er meget svært
de fleste har været i systemet i rigtig mange år eller allerede tilkendt flex
især hvis der bare står det minste omkring behandlingsmuligheder
der skal helst også lægge en arbejdsprøvnig
men selvom ens sagsbehandler indstiller kan man få afslag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 20:10   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Min sagsbehandler er ved at undersøge om jeg fra deres side kan blive indstillet til førtidspension (§18).

Hun siger, at hvis hun ikke får opbakning til det, så har jeg muligheden for at søge §17 på foreliggende grundlag (lov om social pension), men hun understregede, at det er sjældent man får den tilkendt...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 11:55   #4
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Håbløst

Det er for meget. Kognetiv terapi er rigtig godt for mange. Men at blive "idømt" kognitiv terapi kan ikke lade sig gøre. Det er psykologi - for pokker.

De er så ignorante i din kommune. Man kan sidde i 25 år i kognitiv terapi uden at åbne sig det mindste. Psykologi og terapi skal man være åben for og have lyst til.

Det kan simpelthen ikke lade sig gøre. Alle psykologer ved dette.

Håber det bedste for dig - og hurtigt.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 08:57   #5
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
Tja... Slagelse jobcenter gør bestemt kun hvad der passer dem

Adskillige love der er overtrådt i min sag men intet man kan gøre for at få dem til at overholde den.

Krydser fingre for at tv2 øst får dem vækket - så denne mandag aften: http://www.tv2east.dk/artikler/ung-k...ladt-i-stikken

endnu et meget typisk eksempel af dem.

Jeg har talt med sagsbehandler i pensionsafdelingen og hun siger de ikke kan tvinge mig til den behandling. Undrer mig så over de kan bruge den til at indstille til afslag.....???

Har været i 5 arbejdsprøvninger..... Den første har de end ikke registreret i min sag da de stoppede den på forkert grundlag..... Den er ikke eksisterende i deres papirer...... Sandelig en skam jeg så selv har papir på den!!!

Heldigvis har jeg nu en læge der ikke vil have jeg tager til møder med dem uden han er med :-)

Har udbedt mig om den personlige samtale man kan få i sådan en pensionssag og lægen tager med.

Pension er søgt på §17 og jeg vil gerne se dem give afslag når de har alle lægepapirer og arbejdsprøvninger med :-) Giver de afslag uden at de indhenter alle relevante papirer får de sandelig problemer!! Papirerne eksisterer de har blot ikke styr på deres papirer. Og en §17 er på foreliggende grundlag - at de ikke kan finde papirerne er vel nok den dårligste begrundelse til afslag :-)

Revalidering er jo ikke en afklaring... det er vel en vej til en afklaring og vej tilbage til arbejdsmarkedet da en revalidering skal føre til selvforsørgelse.

Jeg er forsøgt revalideret af flere omgange men jeg kan ikke studere eller arbejde fuld tid.

Jeg fik endnu en diagnose i december 2010 - ikke god men vil stadig mene jeg havde diagnoser nok inden til at de kunne og burde træffe en afgørelse.
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 13:42   #6
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
Så lykkedes det at komme gennem kampen :-)

Fik et "anonymt" opkald = kommunen i formiddag.

Var jo til møde onsdag sammen med min læge hvor vi kunne kommentere min sag.

FTP SB ringede så og fortalte at de nu bevilgede FTP på den ansøgte §17 så det kan lade sig gøre trods alt og det endda i Slagelse!!

Forsøger stadig at "fordøje" det da jeg jo først får det på skrift næste uge....

Takkede FTP SB for at hun ringede og fortalte det så jeg kunne få en god weekend :-)
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 00:28   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
tillykke med førtidspensionen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 00:36   #8
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
Tusind tak - mangler lige at få det på skrift :-)
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 02:04   #9
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
TILLYKKE !

Så skønt at høre det der !

Sidder selv i Slagelse crap kommune med nu præcist en uge tilbage til jeg skal have et svar.

Du skriver din "FTP SB" ... mener du en fra pensionsnævnet eller din egen sagsbehandler, blev lige lidt nysgerrig !

Igen - Tillykke, for saten det må være en skøn følelse, og lettelse
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 08:04   #10
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
FTP SB = sagbehandler i pensionsafdelingen :-)

Tror altså ikke jeg fatter det før jeg får det på skrift......................
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension