K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2011, 23:08   #1
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Hjælp søges..

Hej alle på K10..

Har et spørgsmål som jeg håber at nogen af jer kan svare mig på.

Jeg har papier fra 4 forskellige psykiater som skriver at jeg ikke har nogen arbejdsevne, hverken på det ordinære eller støttende arbejdsmarked.
Jeg har yderligere været i arbejdsprøvning i 13 uger hvor jeg kun kunne holde til at være der 9 timer om ugen, der blev også skrevet i slutrapporten at de heller ikke mente at jeg havde nogen arbejdsevne, hverken på det ordinære eller støttedne arbejdsmarked.

Nu går jeg så og venter på at mit sagsbehandler finder ud af om de vil indstille mig til førtidspension.

Mit spørgsmål er så, om de kan sige at de ikke vil indstille mig, men i stedet vil visitere mig til fleksjob? Det burde de vel ikke kunne når jeg har så mange papir på at jeg ikke har nogen arbejdsevne eller hvad?

Hvad gør jeg hvis de går i mod det som de forskellige psykiatere har skrevet, da jeg ikke kan arbejde.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 23:56   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du tager det roligt...

Kære Lotus1.

Som du allerede kan fornemme kan ALT ske og INTET kan overraske os der har været med i nogle år.

Men, bliv her på DIn tråd fremover, indtil din sag er afsluttet.

Hvad lever du af pt? Kontanthjælp, sygedagpenge?
Er du gift eller lever alene?

Hvad vil DU? Hvad kunne du tænke dig?

Men slap af så meget du kan, for pt kan du ikke gøre mere end at forberede dig på fremtiden sammen med os andre, der nok skal råde dig videre.

Der dukker sikkert flere spørgsmål op. Og der findes også råd og muligheder nu men lad os nu se hvad din kommune kommer med af udspil.

Men du skal vide at hvis der kommer en afgørelse, som går dig imod SKAL ankefristen på 4 uger = 28 dage overholdes på minuttet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 15:24   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Lotus!

Kom venligst tilbage og besvar phhmw's spørgsmål, så vi har noget mere at råde udfra :-)

Ellers ryger du hurtigt ud fra forsiden og bliver ikke set af så mange her på K10...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 18:59   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
altså.. nu har jeg så tit set herinde at I skriver det er nærmest en katastrofe at trådene ryger ud fra forsiden... men kære venner..

hvis I klikker på forum kategorier istedet for forside, så kommer I frem til en oversigt over alle emner. og så er der forskel i farverne yderst alt efter om der er nye indlæg eller ej. (tror det ligner breve) så kan I klikke jer ind på de emner I har lyst til og så dukker alle de nye indlæg op som I mangler at læse.

Det er så en god ide, at holde rede på hvornår I sidst var online på k10. så I kan se hvortil I er nået. Fordi at siden på et tidspunkt automatisk sætter alle som værende læst, hvis der er mange indlæg.. og så kan det godt være svært at holde rede på hvad man har læst og ikke...hæhæ..hvis man som mig gerne skal have det hele med..hihi...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 19:11   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak for tippet, Huldra :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 21:15   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser

hvis I klikker på forum kategorier istedet for forside, så kommer I frem til en oversigt over alle emner. og så er der forskel i farverne yderst alt efter om der er nye indlæg eller ej.
Altså Huldra , det er da meget nemmer at klikke på "Nye Indlæg", som er lige ved siden af "Søg".

Så ser man alt hvad der er kommet siden man sidst var på.

Men af hensyn til hvis man bliver afbrudt midt i sit besøg på K10, så kan det være en god idé lige, at notere sig hvornår man sidst var på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 21:27   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Hej alle på K10..

Har et spørgsmål som jeg håber at nogen af jer kan svare mig på.

Jeg har papier fra 4 forskellige psykiater som skriver at jeg ikke har nogen arbejdsevne, hverken på det ordinære eller støttende arbejdsmarked.
Jeg har yderligere været i arbejdsprøvning i 13 uger hvor jeg kun kunne holde til at være der 9 timer om ugen, der blev også skrevet i slutrapporten at de heller ikke mente at jeg havde nogen arbejdsevne, hverken på det ordinære eller støttedne arbejdsmarked.

Nu går jeg så og venter på at mit sagsbehandler finder ud af om de vil indstille mig til førtidspension.

Mit spørgsmål er så, om de kan sige at de ikke vil indstille mig, men i stedet vil visitere mig til fleksjob? Det burde de vel ikke kunne når jeg har så mange papir på at jeg ikke har nogen arbejdsevne eller hvad?

Hvad gør jeg hvis de går i mod det som de forskellige psykiatere har skrevet, da jeg ikke kan arbejde.
Hej Lotus,

Vent og se hvad din sagsbehandler kommer frem til. Det er rigtigt fint at du har været i arbejdsprøvning, men at timerne måske ikke rækker til så meget, det må vi jo så håbe at de taget højde for.

Såfremt din sagsbehandler ikke vil indstille dig til pension, kan du evt. selv søge iht. §17, men naturligvis er det umiddelbart bedst at ens sagsbehandler indstiller een iht. §18.

Hvis du bliver indstillet til pension men får afslag, så er det muligt at du automatisk visiteres til fleksjob, men så er det jo vigtigt at du anker afslaget og så fremdeles hvis det kommer dertil.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 22:19   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Altså Huldra , det er da meget nemmer at klikke på "Nye Indlæg", som er lige ved siden af "Søg".

Så ser man alt hvad der er kommet siden man sidst var på.

Men af hensyn til hvis man bliver afbrudt midt i sit besøg på K10, så kan det være en god idé lige, at notere sig hvornår man sidst var på.
ja, hvis ikke man har været væk i flere dage måske, for overskueligeheden går væk fra nye indlæg siden sidst.. hvis ikke du har tid at sidde og læse dem alle i et stræk.. jeg personligt syntes det er nemmere at overskue som forklaret.. men allerbedst ville det jo være om der var en funktion som kunne skelne imellem læste og ulæste tråde, uanset tidspunktet man er der..

men det er jo forskelligt for os alle vil jeg tro.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 22:59   #9
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Hej igen.

Tusind tak for jeres svar, er så rart at der er søde mennesker herinde som vil hjælpe. Jeg har desværre ikke haft mulighed for at komme på nettet før nu. Men er meget glad for at i svare på min tråd.

Jeg er på sygedagpenge og har fået dem forlænget 1 gang i 39 uger, jeg bor sammen med min kæreste og er 29 år. Jeg har prøvet med næb og klør at fastholde mig på arbejdsmarked i 8 år. Jeg har nærmest et cv som en hel rulle toilet papir. Jeg har taget 2 uddannelser og har arbejdet med begge.

Mit problem er at jeg ikke kan fastholde mine ansættelser, jeg blev sygemeldt første gang for 3 år siden. jeg har adhd, borderline, depression og angst. Jeg er meget stress følsom, og går fuldstændig ned hver gang der er det mindste pres og stress på mig. Jeg har intet filter og bliver ked af alt, Jeg tænker og analysere alt, snakker om det samme igen og igen og kan ikke slippe det.

Jeg har det bare så skidt med alt den her ventetid, kan slet ikke håndtere det og kan ikke tænke på andet. Det fylder hele tiden i mine tanker, og kan slet ikke slippe det. Jeg er så bange for fremtiden og hvad der skal ske, er så bange for at kommunen vil snyde mig, da de før har sagt ting som de ikke kunne holde. Jeg har for mange år siden indset at jeg ikke kan håndtere at være på arbejdsmarked, jeg trænger bare til ro for bliver mere syg af alt det her. Jeg kan slet ikke overskue hvis de ikke indstiller mig til førtidspension.

Samtidig er jeg også så bange når de begynder at snakke ny reform om førtidspension for unge under 40 år. For jeg kan slet ikke overskue hvis jeg skal mere igennem. Jeg har læst så mange indlæg herinde om hvor mange af jer som kæmper i mange år med kommunen og synes godt nok at i er seje, for jeg magter dem snart ikke mere.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 07:58   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Jeg er på sygedagpenge og har fået dem forlænget 1 gang i 39 uger,
Så længe du er på sdp bør du ikke søge en §17, da et afslag vil medføre, at de stopper dine sdp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
Hjælp søges deva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-08-2010 22:03
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-12-2008 20:29
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension