K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2011, 19:07   #1
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Pension

Er der nogen herinde der har fået tilkendt førtidspension fornylig for borderline personlighedsforstyrrelse og evt træk fra andre personlighedsstyrrelser hører jeg gerne om det. Hvordan har jeres forløb været?
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 19:13   #2
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Nu er det ikke diagnosen, man får pension på, men ens erhvervsevne.

Jeg har ikke borderline men andre personlighedsforstyrrelser + social angst. Fik ftp pr. 1/12-2010.
Du kan læse om mit forløb her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=12923
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 19:14   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg ved ikke om der er nogen
men du skal huske du får ikke pension på grund af borderline personlighedsforstyrrelse
det er udelukkende din arbejdsevne som giver pension
jeg har selv personlighedsforstyrrelse angst og nu også Skizofreni
samt fysisk ting også
men det giver mig ikke adgang til pension
kun min arbejdsevne og ikke andet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 19:18   #4
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
hejsa

Takker for svaret.

Ja jeg ved godt at det er arbejdsevnen man får pension på nu men ville lige høre om der var andre der havde noget lignende som mig
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 20:22   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Her kan du se statistikken over tilkendte førtidspensioner i 2009 fordelt på forskellige diagnoser. I figur 4.4 på s. 36 er der tal for de forskellige psykiatriske diagnoser.

Og så må jeg lige give de andre ret: Det er udelukkende arbejdsevnen det drejer sig om.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 09:54   #6
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Borderline

Det griber om sig herinde. Den med det er arbejdsevne, man får pension på og ikke andet. Det er ikke rigtigt hele tiden. Kære MTVRV, med din "nye" diagnose går det anderledes for dig. Jeg har aldrig hørt om skitzofrene har svært ved at få pension (det er muligt der findes nogle).

Der er nogle psykiske diagnoser, der er anderledes alvorlige end andre.

Det er heller ikke helt rigtigt, man ikke får pension på diagnoser. Det er lidt med, hvad kom først hønen eller ægget.

De fleste psykiske diagnoser trækker en speciel adfærd med sig, der udløser pension.

Jeg har borderline, bipolar lidelse type 2 (den milde maniodepressive form), evasiv personlighedsforstyrelse og neurastenia (kronisk belastnings syndrom).

De diagnoser giver en så uhensigtsmæssig adfærd, at jeg bare går rundt herhjemme bange for det ringer på døren og der er nogle der vil ind, og stiv af skræk flere dage før jeg skal noget og ødelagt flere dage efter.

Sagsbehandleren har modvilligt accepteret at en arbejdsprøvning vil forværre min tilstand. Nu skal jeg til kommunens psykiater, en de har valgt, for at hitte rede i mine diagnoser. Jeg er hamrende nervøs.

At få tilkendt pension ligger bare så langt væk, kommunen finder hele tiden på noget.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 11:36   #7
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
hejsa

Hanna.

Tak skal du have. Det giver mig lidt trøst at jeg måske ikke skal ud i en arbejdsprøvning igen hvis jeg kan få papirer på det forværrer min lidelse hvilket jeg faktisk også tror den kan.
Men selvfølgelig vil jeg ikke forvente noget af kommunen for de kan komme i tanke om hvad som helst.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension