K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2011, 12:27   #1
knuden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
knuden er ny på vejen
Tilkendelse af FP til "unge" under 40 år?

Hej Alle,

Jeg er heldigvis (håber jeg) ved at afslutte mit forløb - er ved at blive indstillet til pension.

Jeg har været i 2 arbejdsprøvninger (kunne klare 8 timer/uge i gennemsnit)
Jeg har fysiske lidelser, som der ikke er udsigt til bliver bedre - tværtimod, skriver flere læger at min fysiske tilstand forværres.

Er det umuligt at få tilkendt FP pt. pga. pensionsnævnet venter med at give FP til den nye reform er vedtaget?

Der er jo en mulighed dem, at afvise /sylte pensionerne, indtil den nye reform er trådt i kraft, og så har jeg jo ikke en chance for at få pension pga. min alder. - jeg er uheldig at have min alder imod mig - Jeg er under 40!

Er der andre som mig under 40 år, som fornyeligt er tilkendt FP?

Er der §regler, som der kan henvises til?

Som jeg læser reglerne, kan min sag jo ikke afvises pga min alder, samt min fysiske tilstand er stationær.
Men Pensionsnævnet kan jo finde andre alternativer til et afslag, bare for at trække tiden....... Nogen erfaringer?

Har læst om andre herinde, som er tilkendt pension med revison om 5 år....
Kan dette også ske for mig? Min sag er udelukkende fysiske skader uden nogen form for forbedringer.

Mange knus fra Stine
knuden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 12:35   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
sidder selv i samme situation
under 40 og er ved at blive indstillet
der er flere på k10 som har fået pension i 2011
den ny reform kommer først efter et valg, det er jeg sikker på

Pensionsnævnet kan jo finde andre alternativer til et afslag,
det er nok mere denne
fik afslag med en arbejdsprøvnig på 5 timer om ugen og 4 erklæringer på ingen behandlingsmuligheder.
så der er ingen garanti overhovedet
rigtig mange sager på k10 er endt med et afslag første gang
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 13:09   #3
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Selv i samme båd. Venter...og er under 40. Spændende...lidt for spændende med den ventetid.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 16:44   #4
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Venter selv svar pt. og er under 40 - men har præcist de samme tanker som dig må jeg ærligt indrømme

Lige et lille sidespørgsmål samtidigt, ikke for at gå OT med tråden.

Hvis der står i ens RP at arbejdsprøvning på kort sigt vil forværre min situation, og er urealistisk at smide mig ud i det, og det skrevet af både psykolog´s vurdering, samt sagsbehandlers vurdering - kan/må - eller ligefrem gør de det normalt så alligevel ?

Sidst redigeret af S_Phoenix; 30-01-2011 kl. 17:36.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 17:34   #5
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
ja jer er også en af dem under 40 og jeg har som mange ved lige fået et afslag i min sag desværre jeg har også været i 2 arbejdsprøvninger. begger er stoppet før tid men af kommunen selv fordi det ikke ville føre til job og min tilstand blev meget forværet.har mange forskælige spicial læger ind over som også siger jeg ikke har nogen arbejdsevne mere i noget erverv. jeg venter nu på den skriftilige afslag. og er godt nok spændt på ders begrundelse. mit er også fysisk skade. men jeg tro meget ved mig er der en klage på vej. men skal se først hvad de skrive. så jeg kan sige uden det skal lyde nigativt. selv om jeg var meget sikker på at alt var på plads til en pension og min sagsbehanler læger og arbejdsprøvningssteder var også sikker. fik jeg den ikke så det er en sej kamp. men for nogen lykkes det. skal nog skrive tilbage hvis du vil har det hvad mit afslags begrundelse er når jeg får den. men ikke alle er så uheldig
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 19:09   #6
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg blev tilkendt førtidspension i januar. Første forsøg, psykisk lidelse og i en kommune hvor jeg lod mig fortælle at det var mere end svært. Så jo, det kan godt lade sig gøre forudsat at alt er prøvet og du har fagfolk i ryggen. Gerne mere end en.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 19:17   #7
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg fik min som 21 uden problemer kunne have fået den tidligere hvis jeg ville. Jeg skulle lige have mig selv med det. Der var en læge som gøre det helt klart at arbejde kunne jeg bare ikke på nogen måder. Så der er nogle der bare skal alt igennem før de får ftp. Gik på via som er kommunens sin til unge som ikke kan tage at arbejde på almindelige vilkår der er nogle som kommer i almindelig arbejde på 37 timer om ugen og så er der os der kommer på ftp. håber din vej bliver lige så nem som min var
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 20:43   #8
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
jeg bliver rigtig glad når men høre den gode side af det og at det lykkes for nogen håber jeg og mange andre kan mele os med på det en dag
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 09:54   #9
CSøgaard
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 37
Indlæg: 15
Styrke: 15
CSøgaard er ny på vejen
Hejsa
Fik tilkendt min pension pr. 1/1 og er også under 40. Fik at vide af min behandler at netop min kommune gjorde en del men at få sagerne gjort hurtigt færdigt og ikke sylte dem netop pga den måske kommende reform. De ville hjælpe dem som de kunne se der alligevel ville ende på pension lige meget hvordan de behandlede deres sager.
Så du kan jo håbe på din kommune tænker på samme måde.
Held og lykke med fremtiden
CSøgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 10:34   #10
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af CSøgaard Se meddelelser
Hejsa
Fik tilkendt min pension pr. 1/1 og er også under 40. Fik at vide af min behandler at netop min kommune gjorde en del men at få sagerne gjort hurtigt færdigt og ikke sylte dem netop pga den måske kommende reform. De ville hjælpe dem som de kunne se der alligevel ville ende på pension lige meget hvordan de behandlede deres sager.
Så du kan jo håbe på din kommune tænker på samme måde.
Held og lykke med fremtiden
Meget sjovt på sin egen måde...

Var til sidste møde med sagsbehandler i mandags, og hun sagde næsten ordret det samme til mig, og lidt mere.

Ikke mindst den interessante del, men... hun sagde til mig at de tal som kom frem i tv, og som regeringen lagde frem med unge under 40 på FTP vidst ikke LIIIGE passede helt, da de er betydeligt mindre, ikke at det kommer som en overraskelse hvis man skal tro aviser osv. men allligevel meget sjovt at høre fra en SB.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
VIDERE ANGREB PÅ OVERFØRSELSINDKOMSTER efter lave ydelser til "unge": ? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 26-04-2012 08:40
Ny hjemmeside for "unge" med psykiske lidelser/problemer Them83 Et godt link! 4 12-10-2011 11:15
"Ingen førtidspension til de unge" MrBurns Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 30-11-2010 10:52
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Projekt "unge - godt i gang" lomo Spørgsmål ang fleksjob 1 25-11-2009 00:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension