K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2011, 17:00   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Skintigrafi undersøgelser!

Hej. Nu tænker jeg.... Hvor mange har fået lavet sådan en? Som ingenting viser overhoved?

Jeg har selv fået lavet 2, den sidste for at finde ud af, om der var en betændelses tilstand i mit venstre ben, efter fald på motorcykel i min ferie.

Det var kun en formalitets sag, da jeg har anmeldt skaden til mit forsikrings selskab... Jeg har bare ikke så meget fidus til disse skintigrafier, da den første heller intet viste overhoved, ikke engang det som var påvist ved røntgen????

Min onkel fik foretaget en, og han var ædt op af cancer i sine knogler, men den viste heller ingenting der, så hvad er den godt for?

Nu har en anden speciallæge så skrevet en speciallægeerklæring til mit forsikrings selskab, at bruddet der blev fundet ved røntgen, og ikke lyste op ved skintigrafien, nok slet ikke er et brud men bare en revne i skinnebens knoglen, som ikke giver de symtomer som jeg har..... Ja ud fra det, kan jeg så læse, at ved skintigrafien ikke lyste op ved bruddet, ja så er det faktisk forsvundet af sig selv?

Som jeg har forstået den første speciallæge og grunden til at han gerne ville have jeg fik udført denne, det var at undersøge for betændelse, hvilket måske ville lyse op?

Men der er intet hos mig, selv om jeg har fået foretaget 2 fra 2007 til 2010, som ikke er helt og fuldt normalt ifølge skintigrafier, det hele er helt normalt?

Selv det som er konstateret ved røntgen, som slidgigt og at jeg har brusk skader i begge mine knæ, de ses overhoved ikke ved denne undersøgelse.

Hvad vil lyse op andet end betændelse ved denne undersøgelse?

Kan nogen svare mig på dette? Kh Indiansummer.
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 17:46   #2
Effendikat2004
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 8
Styrke: 0
Effendikat2004 er ny på vejen
smiley-der-bider-negle og jeg håber sørme at nogen lige om lidt fortæller at scintigrafi normalt er en pålidelig undersøgelse........
Jeg er selv blevet røntgenfotograferet og "scintigraferet" eller hvad det nu kaldes netop fordi jeg har smerter i nogle knogler OG min mor sidder pt på et hospice og smuldrer indefra på grund af kræft i knoglerne.

Hmmmm - jeg tog bare for givet at år nen onkolog siger at der ikke er noget at komme efter så er der ikke det. Også her burde jeg nok blive klogere

KH Effendikatten
Effendikat2004 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 20:15   #3
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Jeg har fået lavet lymfeskintigrafi på Bispebjerg hospital i august - den viste klart og tydeligt at der INGEN liv er i lymfesystemet i mit højre ben ihvert tilfælde op til knæet - ved ikke rigtig så meget om skintigrafi, men i mit tilfælde var der ingen tvivl om resultatet..

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 00:13   #4
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Skintigrafi

Jeg fandt lige dette og jeg har selv har fået lavet 5 af disse skintigrafier på grund af en hofteoperation der ikke gik helt efter planen og man kiggede efter infektion og opheling.

Hvornår anvendes knogleskintigrafi?Undersøgelsen anvendes særligt til påvisning og opfølgning af kræftspredning til skelettet (knoglemetastaser). Særligt brystkræft, prostatakræft, lungekræft og lymfekræft vil kunne sprede sig til knogler. Det er vigtigt i stadieinddelingen af kræftsygdomme og dermed også afgørende for valg af behandling.

Knogleskintigrafi kan påvise sygelige forandringer op til 6-12 måneder, før de kan ses på røntgen. Undersøgelsen bruges også i diagnostikken af en lang række andre tilstande. Den kan også bruges til at karakterisere betændelsesreaktionen ved infektioner. Undersøgelsen bruges i udredningen af uklare knoglesmerter og for at undersøge, om en sygdom i en knogle et sted også er spredt til andre steder i knoglerne.

Andre indikationer kan være diagnostik af svulster i knogler, ledbetændelse, knoglebetændelse (osteomyelit), unormal heling af knoglebrud, betændelser i benhinden og knoglebrud med sammenfald af hvirvler i ryggen. Undersøgelsen kan også foretages ved idrætsskader - særligt såkaldte stressbrud eller overbelastningsbrud, ved mistanke om knoglebrud selvom røntgen er normalt
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 14:21   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej. Og tak for svar. Nu skulle jeg så lige have gjort opmærksom på, at det drejede sig om en knogleskintigrafi, da der findes mange af disse skintigrafier som bruges på rigtig mange ting....

Det mærkelige ved min udredring er, at røntgen viser brud, og at lægen som skal skrive erklæring, påstår at dette brud burde have lyst op på skintigrafien selv efter 5 mdr efter bruddet?

Jeg er selvfølgelig ikke ude på, at gøre nogen urolige over det som jeg skriver... Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygehus udsætter undersøgelser = sygedagpenge stop AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-10-2012 10:36
Neuropsykolog: Neuropsykologiske undersøgelser, specielt mht. test gunvor Et godt link! 3 26-07-2012 20:00
Tårnhøje reumafaktor tal, og skintigrafi som lyser over det hele. Indiansummer Alt det andet 9 05-07-2012 13:07
Gamle undersøgelser fra skoletiden hjælp Supercarla Dit og Dat 13 22-02-2012 10:26
Indflydelse på hvilke undersøgelser der indgår i egen sag???? ayla Alt det andet 14 27-04-2009 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension