K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2006, 03:09   #1
Sinemusen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sinemusen er ny på vejen
Kan de gøre det???

Hejsa.

Jeg er ny her i forumet, og blev glad for at læse al den nyttige viden her står, rigtig god side.

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på.

Jeg er pt på barsel, men er nu blevet tilbudt drømmejobbet som flexjob, hvilket jo er skønt.
Jeg har valgt at stoppe min barsel for at komme i gang med flexjob. Men bliver så ringet op af lederen fra stedet hvor jeg har fået job, at de ikke kan tilbyde mig løn for 37 timer, men for 30 timer.
Skal lige siges jeg skal arbejde 15 timer om ugen.
Jeg taler så med jobkonsulenten som siger at de havde sagt de var inde i flexreglerne, men var det alligevel ikke da det kom til stykket, de mente de fik dækket 2/3 af de 15 timer. Hun siger så til mig at jeg skal tage stilling til om jeg vil ansættes på de 30 timer.
Kan jeg godt melde ud at jeg ikke ønsker jobbet pga af de kun tilbyder løn for 30 timer????
Jeg kan kun se en taber i det her- nemlig mig. Skal jeg frivilligt gå med til at få mindre i løn???
Hvad ville i gøre.
For det andet så har de endnu ikke fundet ud af lønnen, men som det ser ud pt, så kommer jeg ikke til at få noget ud af det i forhold til min ledighedsydelse og så kommer der jo også børnpasnings betaling oveni.

Knus Sine
Sinemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2006, 03:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Kan de gøre det???

Hej Sinemusen og velkommen til...

Som udgangspunkt skal kommunen tilbyde dig fleksjob på fuld tid..

Det kan du bla læse i denne SM afgørelse http://www.k10.dk/forum/viewthread.p...id=55#post_320

Du kan også læse lidt om det hos www.fleksjob2.dk
på denne side http://www.fleksjob2.dk/lovgivning/a...b.htm#Fuld_tid

Så umiddelbart kan du godt sige til dem at du ikke vil "nøjes" med betaling for 30 timer....men at du vil ansættes på fuld tid til fuld løn...som loven foreskriver det...

De begår faktisk en fejl...hvis de ikke fortæller dig at du kan få et fleksjob på fuld tid...det er der lige faldet en højesteretsdom på

Det kan du læse om her http://www.fleksjob2.dk/lovgivning/a...ksjobhjret.htm

Men vent lige til PiaB har svaret dig...hun er nok mere inde i det end jeg er...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2006, 12:10   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Kan de gøre det???

Hej sinnemus.

Du spørger om vi ville have gjort det??

Ud over det rent lovmæssige som skrives i det andet indlæg(atså du kan sige nej, og du har krav på 37 timer) så er der også din fremtid med i det her

Jeg ville klart sige nej til et sådan tilbud da det fanger dig for fremtiden

Efter den nye reform skal fleksere der er ansat på deltid (og det er det du vil være med de 30 timer) kun kunne få tilbudt job på deltid.

Det vil så sige at hvis du om nogle år skulle vælge at finde dig et andet arbejde, så vil du også der kunne få tilbudt løn for 30 timer.

Og ikke de 37 timer som du er visiteret efter nu

Så med mindre at det er DRØMMEJOBBET og du ved med dig selv at du fra nu og i fremtiden kan klare dig med en deltidsløn, ja så ville jeg takke nej.

Og se sådan på det at virksomheden og jobkonsulenten har kvajet sig, selv om jobkonsulenten får besked fra virksomheden om at de kender reglerne så SKAL en jobkonsulent sikkere sig at alt er i orden.

Og fik virksomhederne betalt 2/3 del af vores timer og ikke af de 37 timer så havde vi jo alle arbejde
  Besvar med citat
Gammel 21-02-2006, 23:19   #4
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
RE: Kan de gøre det???

Hvor er fagforeningen henne i dette her?

Jeg mener da det er en god ting (havde det også selv) en repræsentant med fra fagforeningen når man sidder arbejdsgiver og jobkonsulent og forhandler ansættelseskontrakt, så man sikrer sig at man får den rigtige overenskomstmæssige løn o.s.v.

Jeg ville helt sikkert IKKE finde mig i dette her da du jo som Hejdien skriver så altid vil være at betragte som deltidsflekser, hvis du senere bliver fyret eller på anden måde vil skifte fleksjob, så hold på din ret at de som udgangspunkt skal tilbyde dig fuldtid, evt med fagforeningens hjælp.

Held og lykke med det.

med venlig hilsen

bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2006, 08:49   #5
Sinemusen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sinemusen er ny på vejen
RE: Kan de gøre det???

Tak for jeres svar.
Jeg tager ikke mod tilbudet på at få betaling for 30 timer, jeg vil bestemt ikke binde mig fast som deltidsflekser resten af mit arbejdsliv (30 år forhåbentligt). Så enten må de give mig for de 37 t eller må de have dem selv. Hold op der er meget at holde styr på, men hvor er jeg glad for jeg har fundet denne siden.

Tak
Knus fra Sine
Sinemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2006, 02:13   #6
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Kan de gøre det???

Hej Sine.

Det er absolut en god beslutning du har taget dig der. Du SKAL sige nej, medmindre det er drømmejobbet.
Ikke fordi det såmænd vil skade dig i fremtiden, men fordi du har krav på at få tilbudt et fuldtidsarbejde. så ingen tvivl der.

kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad kan hun gøre ? lung Alt det andet 8 28-07-2011 00:09
hvad kan jeg gøre?? maxm Alt det andet 2 11-10-2010 11:41
kan man gøre noget ?? grå i toppen Din historie 4 02-06-2010 05:47
Hvad kan jeg gøre ? Annelarsen De Unge 28 30-01-2009 00:05
hvordan kan jeg gøre buster Dit og Dat 3 19-08-2008 21:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension