K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2010, 23:31   #1
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Hvor meget må man/ må man ikke ?

Jeg er FTP'er og har været det siden januar, men nu er jeg begyndt så småt at tænke på at ville lave LIDT for stille og roligt at komme igang igen, men hvor meget må man og hvor meget må man ikke på FTP ?
Har tit tænkt på om jeg skulle have en praktik plads eller igang med noget andet, men samtidig så er jeg også bange for om kommunen vil skride ind og tage min FTP fra mig hvis jeg viser at jeg godt kan noget, for jeg tror slet ikek jeg er SÅ klar.
Det er slet ikek fordi jeg ikke vil ud i noget, men er bare bange for at miste min FTP og få en skod økonomi nu hvor det går så godt.

Råd søges !
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 00:07   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Tylergirl

http://www.socialjura.dk/index.php?id=1187#10464
står der :

Frakendelse af førtidspension
90. Når en pension er tilkendt, kan der senere opstå spørgsmål om frakendelse.
Spørgsmålet om frakendelse kan rejses af kommunen eller af pensionisten selv.
Kommunen skal holde sig underrettet om pensionistens forhold med henblik på at kontrollere, om der fortsat er ret til den tilkendte pension.

Måske skulle du starte med noget frivilligt ulønnet arbejde,

for at afprøve, hvad du kan holde til ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 00:41   #3
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Tak

Tak for hjælpen.. Jeg ved så ikke lige hvordan det fungerer når det er en anden kommune der udbetaler min pension end den jeg bor i, men du svarede på mit spørgsmål og jeg siger pænt tak !
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 01:18   #4
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
TylerGirl
Du må forstå at folk herinde er lidt forsigtige for tiden pga. førtidspensionsreform. Så jeg ville også forslå dig frivilligt foreningsarbejde en eller 2 timer om ugen til at starte med og så vende tilbage om 1 eller 2 år med samme spørgsmål.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 11:24   #5
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej TylerGirl

Hvor er det dejligt, du er på et stadie, hvor du har lyst til at arbejde lidt igen.

Som reglerne er nu, må du arbejde - i begrænset omfang - ved siden af førtidspensionen.

Under alle omstændigheder skal du orientere din kommunen om beskæftigelsen - lønnet som ulønnet. Og hvis det viser sig, at du er blevet - eller på sigt bliver i stand til at forsørge dig selv, skal du selvfølgeligt det. Der er førtidspensionister, der kommer tilbage til arbejdsmarkedet - dejligt for dem. Hvis du har løbende udbetalinger fra forsikringsselskaber - på grund af erhvervsevnetab - skal de også informeres om ændringerne.

Du kan se på www.borger.dk, hvor meget du må have i indtægt, før der reduceres i din pension - og hvor meget, der herefter reduceres.

Ingen ved, hvordan reglerne kommer til at se ud efter den nye reform - men jeg tror, at endnu flere førtidspensionister vil blive opfordret til at arbejde ved siden af pensionen - hvis de kan.

Jeg er en af de førtidspensionister, der arbejder nogen få timer om ugen - i mit tidligere job. Det virker for mig - bl.a. fordi det er med til at strukturere min hverdag - opretholde social kontakt - og så føler jeg, at min indsats på arbejdsmarkedet bliver værdsat.

Skattefar er også glad.

Held og lykke

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget er nok ? Dancer Spørgsmål ang fleksjob 16 12-02-2013 08:53
hvor meget zbm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-11-2011 19:19
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
Hvor meget for i i løn. KatrineB Jeg har fået job. 12 10-12-2007 11:13
Hvor meget for i i løn. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 30-01-2007 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension