K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2010, 21:49   #1
kim strand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
kim strand er ny på vejen
Gamle ordninger i pension

Hej et spørgsmål der går på pension.

Da jeg i 1988 fik flex/skånejob hed det den gang, med 2/3 nedsat arbejdsevne, fik jeg fortalt at hvis jeg den gang ikke have kunne holde til at arbejde ville jeg få højste pension, er der nogen herinde fra nævnte årstal der har fået tilkendt pension, der også har hørt om de regler ?? Tænker her på om det har betydning for beregning af Fp i dag??
Vh Kim
kim strand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 22:27   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kim strand Se meddelelser
Tænker her på om det har betydning for beregning af Fp i dag??
Vh Kim
I dag er der kun én sats på førtidspension, så det er ikke sikkert, at det kan bruges til noget.

Men måske kommer der svar fra andre, som ved noget andet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 02:13   #3
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
så vidt jeg mindes og har hørt, skulle man på den gamle ordning få den "mellemste" hvis man havde en smule arbejdsevne tilbage, og den højste hvis der sket ingen erhvervsevne var tilbage, du skriver at du har nedsat erhvervsevne med 2/3 del og det betyder at du ikke kan få den højste, MEN hvis du tænker på at din erhvervsevne nu er mere nedsat? eller slet ikke kan arbejde, så er der noget med at sagen skal gå efter de gamle regler?? men jeg er altså ikke 100 % sikker,

hvad Siger I ?
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 07:17   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kimstrand jamen hvad er du nu er du visiteret til fleks ??

Spørger fordi du skriver 1988 men fleks kom først til i 1998 så derfor hvis du er i skånejob altså er på en sats efter gammel pension og du så får løn oveni pga et skånejob så er du jo førtidspensionist efter gamle regler med skånejob og skal så søge om højre pensionssats pga forværring i helbred ...

Er du visiteret til fleks (så kan jeg ikke forstå 88) og dit helbred er blevet forværret så du ikke længere kan arbejde så skal du revurderes og tilkendes du pension så vil det være efter de nye regler og de satser ...
  Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 09:59   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du bliver tilkendt pension i dag er det på den nye ordning efter 2003
der er kun en sats
https://www.borger.dk/Emner/pension-...ield2Bookmark0

så uanset hvliken ordning(flex/skånejob) du er på nu. kommer du under den nye ordning

hvis du havde pension under den gamle ordning kan man skifte fra lav mellem til højste pension
men da du ikke har pension i dag, er det uden betydning for dig

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-12-2010 kl. 10:03.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 18:41   #6
kim strand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
kim strand er ny på vejen
Hm det blev jeg ikke meget kloger af, i 1988 hed det skånejob det er korekt,men overgik pr. automatik til flex job i 1998, og har hele perioden været ansat på kår med andre, bare med de hensyn jeg nu skal have og til fages mindste løn.
Men helbredet er gået nedad lige pt har jeg ca.23 timer, men skal yderliger ned på omkring de 15 timer.

Jeg spørger fordi sagsbehandler har spøgt lidt med pension som en mulighed, så ville jeg bare høre jer herinde, om der var nogen som korekt skrevet har fået efter mellemste pension, jeg er næsten 100% sikker det var det min dengang sagsbehandler fortalte, hjalp disse oplysninger noget for jer derude??Vh Kim
kim strand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 18:47   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det er rigtig nok før 2003 hed det lav mellem og højste
men efter 2003 er der alså kun en sats
det er den du kommer på, hvis du skal have pension
men 15 timer er dog lidt højt for pension, men det er kun kommunen som kan vudere det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 19:27   #8
kim strand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
kim strand er ny på vejen
Okay, så de bruger ikke gamle regler i sådan en situation, men efter 2003 regler,jeg syntes det er svært at regne ens pension ud, det jo lidt vigtigt at vide hvad man evt.kan få i pension, ikk
kim strand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 02:15   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af kim strand Se meddelelser
Hm det blev jeg ikke meget kloger af, i 1988 hed det skånejob det er korekt,men overgik pr. automatik til flex job i 1998, og har hele perioden været ansat på kår med andre, bare med de hensyn jeg nu skal have og til fages mindste løn.
Men helbredet er gået nedad lige pt har jeg ca.23 timer, men skal yderliger ned på omkring de 15 timer.

Jeg spørger fordi sagsbehandler har spøgt lidt med pension som en mulighed, så ville jeg bare høre jer herinde, om der var nogen som korekt skrevet har fået efter mellemste pension, jeg er næsten 100% sikker det var det min dengang sagsbehandler fortalte, hjalp disse oplysninger noget for jer derude??Vh Kim
AHA på den måde

Ja så er det en revudering på lige vilkår med andre flekser du er ude i ...

Det er svært at regne ud ja .

Men som rettesnor kan du sige at hvis du er enlig så vil du få ...
2011: 199.128 kr
som samlevende eller gift vil du få
2011: 169.260 kr

Derudover er der modregning alt efter ægtefælle/samlevers indtægt ..

men det står meget godt forklaret her

https://www.borger.dk/Emner/pension-...ield2Bookmark1

Prøv at kigge på det ..
  Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 19:01   #10
kim strand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
kim strand er ny på vejen
Hej Hejdien ja det havde jeg også regnet med, og ja jeg bor alene,men vil prøve dit link og se om jeg kan hitte ud ad det men tak for hjælpen.
Vh Kim
kim strand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra gamle til nye regler malofa Spørgsmål ang fleksjob 14 19-12-2012 22:04
Konservative: Der er ordninger til alt i Danmark gunvor Politik og Samfund 13 06-01-2011 17:38
Den gamle ordning. Nullemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 06-12-2010 14:02
Ny førtidspension VS den gamle Antoniette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 26-12-2009 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension