K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2010, 18:24   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Kan man få løntilskud på deltid?

Jeg er blevet tilbudt at blive ansat i løntilskud på det sted som jeg´har været i jobpraktik. Men jeg kan ikke magte fuld tid men max 25 timer.
Hilsen Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 17:01   #2
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Det har jeg førhen spurgt om, og det svar jeg fik var desværre, at det kan man ikke.. medmindre man kun er deltidsforsikret i a-kasse... og det er der ikke ret mange der er.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 18:36   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Gunell, prøv at google "personlig assistance" - det kunne måske være en løsning for dig :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 18:43   #4
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Min niece var på kontanthjælp og i aktivering i en boghandel, hun er blevet ansat med løntilskud i 30 timer om ugen, hun er ikke i Akasse
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 22:27   #5
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Hej igen

Jeg har været sygemeldt i et år har ikke fået forlænget sd. kom på revalidering for at blive sidemands oplært inden for en gammel uddannelse jeg har. Min sagsformidler er klar over iflg div lægeudtalelser mm at jeg ikke kan arbejde 37 timer.
Jeg har nu været i revalideringforløbet i knapt 6 mrd og er "kun" kommet op på 25 timer. ( Jeg har fibromyalgi og lider desuden af panikangst og mange ekstra hjerteslag som de er ved at vil medicinere mig for).


Nu har jeg har fundet det her, prøv at læse det med blåt. Forstå jeg det forkert?

Ansættelse med løntilskud er ofte en genvej til fast arbejde. Her kan du genoptræne eller styrke dine kvalifi*kationer. Du kan få brugt viden fra kurser eller afprøve en - for dig - helt ny type job.

Ved at blive ansat i job med løntilskud får du erhvervserfa*ring i en konkret virksomhed og du får mulighed for at vise en potentiel arbejdsgiver, at du er værd at satse på.

Hvem kan få job med løntilskud
Du kan blive ansat med løntilskud, hvis du er ledig og har ret til at blive aktiveret, eller hvis du er sygemeldt. Tilbud om løntilskud gives dog altid på baggrund af en individuel vurdering, så du skal altid afklare med din sagsbehandler/jobkonsulent, om du er berettiget til job med løntilskud.

Aflønning
Ansættes du i en privat virksomhed, aftales løn og ansæt*telsesvilkår med udgangspunkt i den gældende overens*komst på området eller den løn, der gælder for tilsvarende arbejde. Arbejdsgiveren ansætter dig som ledig og modta*ger et tilskud til din løn.

Ansættes du i en offentlig virksomhed, vil du få en løn, der svarer til dine dagpenge eller din kontanthjælp. Den ugentlige arbejdstid fastsættes herefter og vil ligge mellem 30 og 36 timer. Er du sygemeldt vil timeantallet være ned til 4 timer om ugen. Øvrige ansættelsesforhold følger overenskomsten på området.

Varighed af ansættelsen
Varigheden af ansættelsen aftales i hvert enkelt tilfælde, men du er kun bundet af løntilskudsjobbet, indtil du finder/får tilbudt ordinært arbejde. Dog skal der tages hensyn til gældende opsigelsesfrister. Tilbud om ansættel*se med løntilskud kan højst gives i op til et år hos samme virksomhed.


Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 22:58   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...lyder i mine ører som en overgangsordning til fuld tid, men tror du selv, at du helbredsmæssigt kommer op på fuld tid...

Hvis du fortsat er sygemeldt, kan du så, i offentlig ansættelse, være ansat helt ned til 4 timer/uge - ifølge det du har skrevet med blåt - men varigheden er fortsat kun ét år, som jeg forstår det, du har citeret.

Sidst redigeret af Carmen; 23-12-2010 kl. 23:10.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
revalidering på deltid?? Randerspigen Alt det andet 4 24-08-2013 21:55
arbejdsskade i deltid, fuldtidserstatning.. Huldra Et godt link! 10 02-05-2012 17:10
Fleksbevilling deltid cl8 Spørgsmål ang fleksjob 8 05-04-2011 14:51
deltid/fleksjob peterdj Spørgsmål ang fleksjob 7 05-09-2010 17:08
Flere går på deltid Webmaster K10 Nyheder 0 24-04-2010 01:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension