K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2010, 14:19   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Politikerne på Chr.borg enige: de vil ikke udsættes for egen medicin

Ud fra den seneste tilkendegivelse fra "borgen" bredt fra mange politikere uanset partipolitisk tilhørsforhold: er det fuldstændigt uanstændigt at de selv bliver udsat for kontrol a la dyneløfteri. Næh, der må politianmeldes og fordømmes kraftigt, indinagtionen vil ingen ende tage.

Ellemann og mange andre vil ikke smage egen medicin. Det må stoppes umiddelbart med en politianmeldelse. Man kan jo spørge sig selv, om det er rimeligt at få gennemgået sin skraldespand, men set i forhold til den kontrol der føres i den offentlig forvaltning af almindelige borgere på overførselsindkomst, også med metoder, der strider imod retsikkerheden, synes jeg personligt, det havde glædt Ellemann, at indrømme at hun havde taget munden for fuld, når hun selv hævdede, at leve af rester flere gange om ugen, affaldssortere ect.

Ja, sådan noget som kontrol af ens handlinger i forhold til hvad man siger, skal ikke kunne praktiseres overfor politikere, men kun overfor de borgere, som modtager offentlige ydelser. Og dette på trods af at politikerne, jo, pr. def. burde kende lovgivning (indenfor deres fagområde i det mindste) langt bedre end de mange, som bliver i tvivl om, hvornår og hvor mange gange man må dele tandbørste el. seng uden at blive trukket i sin offentlige ydelse.

Ihukommende de nylige inførte "knap", hvor man anonymt kan anmelde sine medborgere for ikke at have overenstemmelse mel. handling og lovgivning burde jeg måske i mit tidl. indlæg om en politikerreform (se flg. link: http://www.k10.dk/search.php?searchid=888475) have set dette perspektiv, hvorfor jeg straks iler med en lovtilføjelse inden året går på hæld, og reformen træder i kraft pr. 1. jan. 2011:

"Det er enhver borgers pligt (herunder også journalister) også at indberette politikere, som snyder i handling i forhold til den politik de råber fra "borgen". det kan medføre strafansvar, ikke at indberette sådanne politikere med hæfte."
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 18:22   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hørt..

jeg tænkte også samme tanker som dig.. de vil ikke selv krænkes men at de krænker os andre sygdomsramte gang på gang det er åbenbart iorden..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 18:43   #3
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg tænkte det samme, da Lene Espersen stod og piver på tv over wikileaks.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 18:58   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Gunvør linket virker vist ikke.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 19:00   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej

http://www.politikerleder.com/penge.htm
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 23:38   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tænkte nøjagtig det samme, Gunvor!

Men...nu er der jo forskel på folk, de der tjener penge og de der ikke gør!!

Men senere idag ser man Vores Sundhedsminister gå amok, fordi han får et spørgsmål han ikke kan svare på.
Diskutionen går nu på, om det er iorden???
Men jeg synes at det er meget mere relevant, HVORFOR han IKKE vidste at man afvendtede ANBEFALINGEN fra LÆGESTABEN vedr behandlinger mv???

Hvorfor sidder ministerne bare og laver lov, krav UDEN at indvoldvere FAGFOLK???
Vi har lige set det med skolerne?
De fleste her, er netop udsat for en administativ dagsorden, sat af regeringen, og ikke af FAGFOLK???

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 05:38   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Sorry for link, forsøger igen: http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...olitikerreform

Meget aktuelt Popiae, nu hvor der forsøges at få en lovgivning igennem, der stærkt nedsætter behandlingstiden for netop fagfolkene. Politikerne må jo være af den formening, at disse fagfolk (som råber højt for øjeblikket, at de ikke kan nå at give besyv om hvordan kommende lovgivning kan praktikseres efter den hensigt, som loven skal have) er overflødige. At det handler om at få love ud over dørtærsklen i en vis fart, frem for at lave en lovgivning, som er fair og kan praktiseres efter hensigten.

Jeg blev heldigvis forskånet for sundhedministeren, da jeg havde nået min daglige dosis af at lægge øre el. øjne til politikere, hvis egen magtfuldhed skriger til himlen.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 09:10   #8
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Her lægger jeg links til og om interview med Bertel Haarder:

http://www.dr.dk/forms/published/UPl...640&y=480&h=30

http://www.dr.dk/odp/player.aspx?gui...&guid=tvavisen

http://www.bt.dk/politik/derfor-fik-bertel-haarder-nok

Sidst redigeret af Katharina; 20-12-2010 kl. 09:26.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 09:27   #9
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Det kan godt være det bare er mig der har været lidt naiv , men jeg var faktisk ikke klar over at politikerne fik lov at gennemse spørgsmålene , og efterfølgende forberede deres svar , i samarbejde med deres spindoktor forud for et interview.
Hvis dette også betyder politikerne skal godkende spørgsmålene først , mener jeg virkelig vi er kommet ud på et demokratisk skråplan.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 10:17   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Katharina, tak for linkene , ja, hvis man ikke har set og hørt det med egne øjne, tror man det ikke at en minister, som får relevante spørgsmål kammer så meget over, at han også kalder journalisten for: "dume svin" og "røvhul".

Jeg er målløs også over Harders: "Det er din fejl, jeg ikke kan svare på det."

Magtfuldenkommenehed af værste rang. Trods undskyldning burde det have konsekvenser for denne uproff. optræden og overfusning helt uacceptabelt ikke for en minister. For ikke at tale om hans manglende viden trods briefing af spindoktor, og et ryg- og fedmeoperationer han vil lovgive om, men åbenbart ikke har sat sig ind før han laver lovgivningen. Manglende kendskab til en arbejdsgruppe indenfor netop det han vil lovgive om. Bare ikke godt nok, og en ommer er efter min mening ikke ok. Med så vigtigt er erhverv må man sætte sig ind i tingene inden man lovgiver el. udtaler sig, specielt når spørgsmål/emnet er briefet i forvejen.

Og så må politikerne på borgen jo vente med juleriet til selve helligdagene, og ikke haste dårlig lovgivning igennem, fordi risengrøden bliver kold.

Fik i går set dokumentaren om CPH14 demonstrationen. Også her skulle man høre på en lovens mand bruge udtryk, som efter min mening ikke hører hjemme i en sådan arbejsfunktion. F.eks.: "kællingen" om kvindelig arr. for demonstration foran Bella centret. Og jeg har også svært ved, at se hvor der i politivedtægterne står, at politiet skal optrappe konflikterne. hvilket kun kan siges de gjorde ved at lade kniplerne blive rødglødende på fredelige demonstranter. Det minder mere om en politistat.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicin med til et ikke - schengen land mawebbro Alt det andet 4 15-08-2011 20:03
Principafgørelse: afgørelsen om forlængelse af udbetaling af SDP udsættes! gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-07-2011 20:20
Hvis man ikke kan blive enige om løn, hvad så? peterdj Spørgsmål ang fleksjob 17 31-08-2010 18:41
politikerne alligevel ikke ned i løn? sane Politik og Samfund 15 19-08-2010 12:23
Recept på ikke-tilskudsberettiget medicin Odense66 Alt det andet 16 30-06-2010 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension