K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2010, 15:27   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
nystartet arb.-prøvning og ene sygdom tager den anden :(

Hejsa.

Jeg har bare et ret skidt immunforsvar så suger bare alt til mig desværre Det betyder at jeg nu for anden gang på 1 1/2 ligger mig syg, først mavehalløj og nu giga ondt i halsen og smerter i kroppen!

Så først tænkte jeg at det "blot" er mit immunforsvar, men så nævnte min mor at det måske lige så meget var fordi jeg var kommet ud blandt nye mennesker og derfor får en masse nyt den vej (der er dog ikke nogen af dem på jobbet der er eller har været syge).

Men er der noget om det?? Bliver man tit syg i starten man arbejder et nyt sted??? Eller er det bare mit lave immunforsvar der driller? Det er 3 forkølelse på 2 mdr er liiiige en anelse træt af det

H
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 16:14   #2
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
- C-vitamin 2 tabletter a 500mg x 5 (må ikke være depot, men de billigste fra supermarkedet er udmærkede)
og når du oplever at det bliver for skrapt i maven trapper du ned til 2 gange dagligt.
- Ecinaforce dråber som anvist på flasken
- D-vitamin
---
så skal du se løjer !
Har haft tilbagevnedende lungebetændelser og hver gang jeg overhovedet snøfter, starter jeg op med ovenstående og pist væk er det, men stopper jeg for tidligt, er symptomerne tilbage, så det er en effektiv coctail, også ved min venindes astma.
Det var en vagtlæge der gav det oprindeligt !!!
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 17:04   #3
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
tak for din kur

Jeg er bare i forvejen på en kur med ekstra stærke vitaminer og mineraler, både for immunforsvar og så en rædsom candida-svamp der har taget over, så der bliver der gjort alt hvad der kan gøres pt. Ecinaforce virker desværre ikke på mig men har fundet noget andet der virker bedre, men kan "kun" sørge for at jeg ikke skal på pincillin for akut bronkitis og lungebetændelse. (er jeg nu også meget taknemmelig for) ;0) og så har det ellers halveret antal forkølelser, men lige nu vil det bare ikke stoppe!!

Er der en sammenhæng mellem nyt job og hyppighed af forkølelser??
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 17:16   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg tror, at når man starter i et nyt job, så er der rigtig mange nye udtryk, man skal tage til sig. Det kan give stress. Jeg husker selv, at jeg var utrolig træt. Skulle huske mange nye navne, huske hvordan man gør dit og dat osv... Kunne godt forestille mig, det kan give forkølelse, når man stresser på en måde, når man kommer fra ikke at lave ret meget og pludselig skal til at lave en masse hver dag.... For mig tog det nok ca. 2 mdr., før man faldt ordenligt til med opgaverne osv, sådan at man slappede lidt mere af...
Jeg er næsten sikker på, at jeg selv var noget sløj med mindst lidt forkølelse i den periode...

Lyder virkeligt surt med bronkitis og lungebetændelse... Du er godt nok uheldig øv øv... Jeg kender flere, der har haft det, nogen endda med dobbelt lungebetændelse. Vi er jo også i den kolde tid.

Måske en idé at få tjekket for det hele hos lægen med blodprøver, om der er f.eks. mangel på vitaminer i kroppen eller lignende? Jeg selv før blev testet for alt og fejlede ikke noget borset fra, at mit D-tal var ret lavt. Så skulle tage noget stærkere D-vitamin. Det hjalp på immunsforsvaret senere hen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 22:24   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg plejer også at få et par omgange af noget virus af en art,under arbejdsprøvnnger.

Tror det er for de man så køre lige til kanten og lidt til,dag efter dag,får jeg ikke selv nogle "vile" dage ind imellem så er jeg også selv mere modtaglig for alt muligt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 00:07   #6
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Gad vide om ikke det er en blanding af både det ene og det andet. Der er rigtig mange der ligger syge med de to ting lige nu.

Hvis du sover dårligt svækkes dit imunforsvar. Pas på at få en god sammenhængende søvn.

Det er almindeligt at fx lærere ofte bliver syge på en ny skole... nogle af dem har et trick... hvidløg! Hvis ikke det er det gode i hvidløget der styrker imunforsvaret er det sikkert den ekstra "sikkerhedsafstand" som børnene holder... he he

God komover
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 14:10   #7
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
tak

kommer lige fra lægen. har halsbetændelse så det er på den med pencilinen
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Praktik / arb.prøvning Trold Alt det andet 21 20-09-2015 18:17
Revurdering - arb. prøvning le cuere Alt det andet 1 29-05-2012 15:03
er i arbejds prøvning pedo Alt det andet 23 31-08-2011 09:43
Arb.prøvning mette thorsage Alt det andet 40 27-06-2011 22:05
arb. prøvning - transporttid=sygdom V_Brask Alt det andet 10 21-01-2010 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension