K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2010, 05:58   #1
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
førtidspension

Kære alle.
Jeg har været på sygedagpenge i 17 måneder.Jeg kunne ikke klare mit job p.g.a.slidgigt i alle led og fibromyalgi.Jeg fylder snart 60 år, jeg har ikke betalt til efterløn, da jeg har arbejdet en del i udlandet.
Jeg har nu været i arbejdsprøvning i 11 uger med henblik på "anden forsørgelse", som der stod i brevet.
Konklusion: vanskeligt at vende tilbage til arbejdsmarkedet, arbejdstempo nedsat mellem 67-86%. Arbejdsevne per dag 50 min-1 1/2 time.Vudering, at støtte fra jobcenter ikke ændrer herved.
Nu vil jobcenter sende mig i arbejdsprøvning igen.Tror de ikke på de steder de sender folk hen? Hvor mange gange kan de sende mig ud?Jeg er lægeligt udredt, og der anbefales pension.
Venlig hilsen Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 08:42   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Velkommen til
Hvis du er sikker på at alle lægepapir er i din sag og de skriver at din tilstand er statiomær så kan du evt søge pension efter § 17.
Har du fået agtindsigt i din sag ? Ellers gør det som det første om ikke andet så for at sikre dig at alle papire er der, du kan finde en formular her på K10

når du har fået dine papir og har sikret dig de er der, så bede du kommunen om at søge pension til dig, det SKAL de så gøre, husk endelig at gøre det på skrift og få en kvittering
Held og lykke
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 11:41   #3
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
Kære alle.
Jeg har været på sygedagpenge i 17 måneder.Jeg kunne ikke klare mit job p.g.a.slidgigt i alle led og fibromyalgi.Jeg fylder snart 60 år, jeg har ikke betalt til efterløn, da jeg har arbejdet en del i udlandet.
Jeg har nu været i arbejdsprøvning i 11 uger med henblik på "anden forsørgelse", som der stod i brevet.
Konklusion: vanskeligt at vende tilbage til arbejdsmarkedet, arbejdstempo nedsat mellem 67-86%. Arbejdsevne per dag 50 min-1 1/2 time.Vudering, at støtte fra jobcenter ikke ændrer herved.
Nu vil jobcenter sende mig i arbejdsprøvning igen.Tror de ikke på de steder de sender folk hen? Hvor mange gange kan de sende mig ud?Jeg er lægeligt udredt, og der anbefales pension.
Venlig hilsen Isabel
Hej Isabel

Du skriver du er lægeligt udredt. Er det kun din prakticerende læge, eller har du også udtagelse/papir fra Psykiater og psykolog undersøgelse?
Desuden får pensionsnævnet røde knopper, hvis læger blot nævner du bør have førtidspension

Med hensyn til førtidspension, kender jeg en veninde der har været 7 år i usa og kom tilbage til Dk for 10 år siden.
Hun har fået førtidspension, men da hun har været i udlandet så lang tid, får hun kun brøkpension. I hendes tilfælde får hun 25% mindre pension, end andre førtidspenioster der kun har været på DK arbejdsmarkedet.
Hun har meget meget svært ved at få det til at hænge sammen økonomisk, så hun har været så heldig at få et skånejob på 1½ x5 timer om ugen efter 2 års søgen. Indtil da har hun været nødtvunget til at suplere op med sort arbejde for at overleve.

Jeg kender ikke reglerne for brøkpension, men du kan goolge det, så er jeg sikker på du vil finde mange indlæg herinde på K10 + og på det offentliges sider.
Søger du "Brøkpension" herinde på søgefunktionen, er det så smart at hver gang ordet nævnes i et indlæg, fremhæves ordet med rødt.

Måske kan andre svare dig på hvad du kan forvente at få i brøkpension, hvis du nævner hvor mange år du har været ude af landet.

Så måske er den bedste økonomiske løsning for dig flexjob


Vil du få løn, i det nye arbejdsprøvning?
Søg ikke §17, medmindre du er sikker på det er det bedste for dig, for man er vist ilde stedt ved et afslag bagefter økonomisk.

Håber du får en del råd herinde, så du kan spørge SB om hvad der mangler i din sag.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 13:20   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når man er på sygedagpenge så skal man være ekstra opmærksom på at man ved afslag på førtidspension også mister sine sygedagpenge og er henvist til kontanthjælp ...

Derfor er det først når de varsler at de vil stoppe sygedagpenge at man kan anbefale at søge en § 17 på forliggende grundlag ...
ELLER hvis man er meget meget sikker på sine papir...

Man har altid muligheden for at søge aktindsigt og kigge i sine papir og se om kommunen evt mangler noget som man selv ligger inde med , lige som man kan skrive til sin sagsbehandler og bede om begrundelse for hvorfor de mener at det er nødvendigt med en yderlig arbejdsprøvning det ville jeg nok gøre i dit tilfælde for det kan desværre godt være kasse tænkning fordi du jo til sidst vil miste sygedagpenge og komme på kontanthjælp som er billigere for dem ..

Hvis du er ved at være de 60 skal du også være opmærksom på at hvis du ikke har betalt ind til efterløn så vil du til du er 60½ kunne få ledighedsydelse hvis du visteres til fleks og derefter er det kontanthjælp da du ikke kan få fleksydelse hvis ikke du har betalt ind til efterlønnen ...

Desværre ..

Håber at du lige skriver lidt om hvor længe du har været her i landet og hvor længe du har været i udlandet da det som Mr X skriver vil kunne have indflydelse på en evt førtidspension ...
  Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 20:22   #5
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
tak for jeres svar.Jeg har aktindsigt,og jeg har også undersøgt om jeg kan få fuld førtidspension og folkepension og det kan jeg.Jeg tror ikke jeg vil søge selv.Men vente lidt endnu.Jeg havde aldrig troet jeg skulle igennem sådan en mølle.Men der er da håb forud....5 år til folkepension
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension