K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2006, 17:41   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Orlov for egen regning ?

Hej Pia

Ved du om man som ledig flekser gerne må tage orlov eller ferie for egen regning, ligesom ledige på arbejdsløshedspenge kan ?
Jeg kan intet finde om det nogen steder ? Er der nogle regler for det ?

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2006, 01:58   #2
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Orlov for egen regning ?

Reglerne der gælder omkring ferie og orlov, mener jeg kommer an på den overenskomst du er under. Det er ikke noget der findes noget om i den sociale lovgivning. Så du skal have fat i din fagforening for at høre hvilke regler der gælder der.
Såfremt du er på ledighedsydelse, er der regler omkring ferie, da man skal optjene ferie for retten til ledighedsydelse - der er ingen regler omkring orlov når man modtager ledighedsydelse, så som udgangspunkt er du ikke berettiget til orlov på ledighedsydelse.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 14:10   #3
Tegneren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Middelfart
Indlæg: 12
Styrke: 16
Tegneren er ny på vejen
Orlov for egen regning.

Hej PiaB,

Jeg læste med interesse dit svar.

Du skriver:"Så du skal have fat i din fagforening for at høre hvilke regler der gælder der."

Men vi, som er fleksjobbere har jo meldt os ud af vores fagforeninger og er nu under fleksydelsesordningen.

Mener du, at ens forrige fagforening godt gider at svare på ens spøgsmål, når man ikke længere er medlem?
Tegneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 14:25   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er ikke sikkert, PiaB svarer, da indlægget er af ældre dato.

Mange fortsætter i fagforening som fleksere, hvilket også kan anbefales.

Men det er overflødigt at betale til a-kasse. Det er to forskellige ting.

Eks. HK har (haft?) en nedsat takst for fleksere.

Nogle kræver en vis medlemsperiode, før de yder eks. juridisk bistand.

Men måske du kan finde noget på fagforeningernes hjemmeside om orlov for fleksere.

Du kan også kontakte www.dukh.dk eller www.sr-bistand.dk

De undersøger som regel tingene meget grundigt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2009, 18:23   #5
Tegneren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Middelfart
Indlæg: 12
Styrke: 16
Tegneren er ny på vejen
Tak igen Zuza!
Tegneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 01:37   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tegneren Se meddelelser
Hej PiaB,

Jeg læste med interesse dit svar.

Du skriver:"Så du skal have fat i din fagforening for at høre hvilke regler der gælder der."

Men vi, som er fleksjobbere har jo meldt os ud af vores fagforeninger og er nu under fleksydelsesordningen.

Mener du, at ens forrige fagforening godt gider at svare på ens spøgsmål, når man ikke længere er medlem?
Ja den pia er så desværre ikke med mere, men jeg kan sige så meget at det altid er en dårlig ide at melde sig ud af fagforening ---

Men man kan til hver en tid melde sig ind i en anden fagforening , desværre der i de fleste fagforeninger en regel med at man skal have været medlem i tre måneder inden man er berettiget til juridisk hjælp ...

MEN det du har brug for er rådgivning så det burde ikke være et problem , da jeg meldte mig ind i Hk fik jeg rådgivning med det samme---

Jeg vil anbefale den fagforening dine kollegaer også er i eller HK ..

Ring evt og snak med dem der er stor forskel på div afdelinger men pengene mener jeg bestemt er godt givet ud ----

Det er også værd at bemærke at nogle fagforeninger køre med nedsat kontingent for flekser : fleksydelsen træder i stedet for efterløn men selv fagforeningen kan man sagtens have brug for alligevel , både når man forhandler løn eller ved uretmæssigheder på jobbet, løn forhandlinger og meget andet -... og ikke mindst rådgivning

Sidst redigeret af Hejdien; 09-05-2009 kl. 01:39.
  Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 10:23   #7
Tegneren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Middelfart
Indlæg: 12
Styrke: 16
Tegneren er ny på vejen
Tak igen Hejdien,

Dine indlæg er virkelig til stor hjælp. Nu vil jeg have en samtale med min arbejdsgiver og melde mig i fagforening, hvis han ikke siger ja med det samme. Derefter skriver jeg et indlæg om hvordan det gik!

Mange Tak!
Tegneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledig flexjobber, orlov til udlandet Star Spørgsmål ang fleksjob 3 29-01-2013 00:42
Orlov Mumrik Alt det andet 3 01-01-2013 00:34
Orlov fra flex Peter8 Spørgsmål ang fleksjob 1 08-11-2010 23:42
Operation til 170.000 kr. for egen regning Lilli Susanne Politik og Samfund 21 23-09-2009 05:19
orlov i flexjob trunte Spørgsmål ang fleksjob 2 28-10-2007 14:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension