K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2010, 19:38   #1
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Hjælp mig :(

Har endnu engang nået bunden, og politikerns nye regler om at unge under 40 ikke skal have FP får mig til at græde.

Jeg har siden jeg blev 18 ( er 23 nu ) bliver smidt rundt i systemet. Har boet på behandlingshjem for unge pysksike syge fra jeg var 14 til jeg blev 19. Levet, eller retter overlevet af kontanthjælp. Har en jorunal så tyk som en roman og 5 diagnoser, derudover har jeg en bindevævssygdom, et piskesmæld og en nerveskade i benet, som alt sammen dagligt giver mig gener. Tager mget medicin, har haft over 500 psykologsamtaler i mit liv og været ved et hav af special læger, psykiater, læger, undersøgelser, test osv, og har været i arbjedsprøvning 5 gange og alligevel mener min nuværende sagsbehandler ( har haft 4 forskellige på et halvt år ) at jeg bliver rask, bare jeg går jævnligt til kiropratker og psykolog, men de kan ikke betale kiroprakten og min kontanthjælp rækker ikke til det og de ville ikke bevilge psykolog,for de mener jeg har brugt min kvote.

Jeg kan med pisk arbejde 10 timer om ugen, men så sover jeg det meste af tiden. Jeg har væreet indlagt på psyk 5 gange i efteråret.

Jeg har søgt FP, men min sagsbehandler mener jeg er alt for ung.

Får afgørselen i febuar om jeg får FP eller ej. Men indernst inde tror jeg ikke jeg gør og da slet ikke efter alt det *** her med at folk under 40 skal igennem et eller andet sygt straffe systemt og ikke må få FB.

Jeg kan ikke mere. Jeg har grædt hele dagen, da jeg hørte det i fjernsynet i morgen.

Hvad skal jeg dog gøre.

Hvordan kan de byde os svage i samfundet alt dette ?
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 19:51   #2
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg har det ligesom dig, er dog 31.

Har lige set nyheder på dr og tror du skal slå koldt vand i blodet. Der er mange hvis og hvis og egentlig lyder tingene ikke så meget anderledes end i dag. I dag får man jo også kun pension hvis der virkelig ikke er mere at gøre og der ikke er sket forbedring efter 5 år. Og det skal man fortsat kunne i flg nyhederne.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 21:56   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Tigul.

Når din SB siger du er for ung til FP, så bed om at få dete på skrift. Når du har det skrift, så udbed dig henvinsing til lov og vejleding, hvor der står at man skal oppebære en bestemt alder for at kunne modtage FP.

Har du fået hjælp til din ansøgninssag og sørget for at kontrollere om alle relevante oplysninger findes i din RP. Og hvornår har du sidst fået den opdateret i forhold til du afventer svar til febr. på FP?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 22:06   #4
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Jeg har det ligesom dig, jeg har en virkelig stor knude i maven og har også bare lyst til at græde og jeg har ikke engang kontakt til kommunen endnu Følte bare lige hele mit liv faldt sammen ! Ved slet ikke hvad jeg skal gøre
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 22:17   #5
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg ville slå kolt vand i blodet. Der er jo ikke noget der er sikkert i nu med den lov. Er selv på førtidspension. Fik den som 21 årti. Er i dag 24 år. Det er fin at de vil se på fp. Om der er nogle der får den som ikke skal ha den Lad os andre få den. Kæmpe videre Held og lykke med det hele. Fra en som har kæmpet i mod det offentlige og fik ret og i dag får den hjælp hun har brug for
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 00:36   #6
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Unhappy Hej

Tak for jeres svar.

Jeg tror min sagsbehandler siger jeg er for ung til FP , fordi det er hendes egen personlige holdning. Hun er sådan ala- alle kan noget, nu skal vi bidrage til samfundet, og unge skal aktiveres for at holdes i gang.
Men nej der er jo ingen alder på det. I princippet kan man jo få FP når du fylder 18 år.

Gunvor, nej jeg har ikke nogen til at hjælpe med at samle alle papir, udover min sagsbehandler og har ikke fået lov til at læse det samlede resultat. Men har et møde med hende i januar, hvor jeg skal læse det. Jeg tror jeg skrev så det blev misforstået, for jeg venter ikke svar i feb på afgørselen, det er der alt skal sendes. Eller det sagde min sagsbehandler hvert fald.

Jeg ved dog jeg har en god psykolog og psykister og en som har kendt mig i flere år, og de har alle skrevet nogle gode og relavante ting, som gavner min sag. Den eneste der faktisk mener det er en dårlig ide at få førtidspension er min sagsbehandler. Men hvor meget indfyldes har hun på selve sagen ??

Alt den her snak og medie fokus på FP gør bare at jeg føler at flere og flere tvivler på en. Ved ikke hvorfor jeg føler det sådan.

Jeg forstod sådan, da jeg så nyhederne at forslaget var godtaget eller vedtaget ?? Har jeg misforstået det ?
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 01:27   #7
CSøgaard
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 37
Indlæg: 15
Styrke: 15
CSøgaard er ny på vejen
Det er ikke godkendt endnu, det er et forslag som måske/måske ikke skal på forhandlingsbordet. Intet er vedtaget fast endnu
CSøgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 05:51   #8
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Hvis du har alle de papirer der skal til, der ikke er mulighed for yderligere behandling, du har været arbejdsprøvet eller har psyk ord for du under ingen omstændigheder må kan du måske selv søge via §17. Det ved jeg ikke så meget om men prøv at søg herinde, der er masser af tråde.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 09:47   #9
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jeg misforstod selv den reform til at starte med, jeg er selv 32 og kæmper med at få ftp...

Der er ikke nogle der har sagt at man "Ikke" kan få ftp hvis man er under 40.

Som jeg forstår det er den mest pyntet på de psykisk syge, de vil gøre mere for at helbrede dem, flere behandlinger mm. men de siger også at det ikke er alle der kan kurreres, det er kun for at sænke antallet af ftp

Nu er jeg ikke selv pyskisk syg men lider af rygsygdomme, så kan ikke rigtigt sætte mig ind i hvordan det er at have stress, angst mm.

Men det er rigtigt at der er mange der har stress og angst der får tilkendt ftp efter hvad man kan læse her på k10, og det antal kan nok godt sænkes efter som det vel ikke er varigt eller stationært...


Som sagt har jeg ikke meget forstand på det, men det er bare min mening...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 13:15   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Eft. min mening er der ikke nogen sygdom, der er "finere" end andre. Men det er nu engang sådan, at når man opbygger et arbejdsmarked, hvor alle uanset evner skal være omstillingsparat, tage fl. udddanelser, selv betale og tage kursus for at vedligeholde fagligheden, ect. ect., ja, så kommer der en anden slags syge end da arbejdsmarkedet for største delen bestod af mennesker, som blve slidt på deres fysiske legeme pga. hårdt fysisk arbejde.

Derfor mener jeg, at hvis politikerne så gerne vil afhjælpe denne "dyre onde cirkel", så må man jo tage fat om nældens rod: arbejdsmiljøet, spec. det psykiske. Der er d.d. selv indenfor det offentlige alt for mange arbejdspladser, hvor deres APV giver udslag på netop det psykiske arbejdsmiljø, men intet gør ved det. Ja, selv elementære retningslinier for godt psykisk arbejdsmiljø er ikke vedtaget og implementert, ligesom der mange steder ikke er nogen retningslinier for hvad gør, man når uheldet er ude (også i forhold til det psykiske), hvorfor skaden bliver større end højst nødvendigt.

Samtidig havner disse mennesker, derpå i et sygedagpengesystem, som slet ikke har en hulende fis forstand på disse forhold, hvorfor situationen sikkert for mange bliver forværret endnu mere. Således kan én mindre alvor diagnose vokse sig til at være noget, som mrk. mennesker for altid, måske både på deres arbejsliv og deres privatliv.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension