K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2010, 13:10   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Socialt bedrageri: Færre anmeldte sager

"På fem år er antallet af anmeldte straffesager om socialt bedrageri halveret. Kommunerne behøver ikke bekymre sig om, hvorvidt sagerne kan holde i byretten"

http://www.information.dk/251902

"Det er især sager om enlige forsørgere, som kommunerne vurderer som reelt ikke enlige, hvor der ifølge Søren Kjær er »betydelige« retssikkerhedsmæssige problemer.

»Det er fuldstændig diffust, hvornår der efter kommunernes opfattelse reelt er tale om en enlig forsørger. Det er som sand mellem fingrene i kommunernes hænder, fordi begrebet ikke er præcist defineret. En række kommuner mener, at de ret frit kan skønne i hver enkelt sag.«

Det har han da så inderligt ret i!

Der hersker tilsyneladende de rene wild west tilstande og borgeren har så at sige ingen muligheder for at retfærdiggøre sig!

Vil da ønske og håbe at de mennesker der risikerer at blive anklaget af kommunen UDEN at dette bliver politianmeldt korrekt -ville stå fast og ANMODE kommunen om at politianmelde, så borgeren i det mindste får en chance for retfærdighed!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 13:31   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
»Når det ikke står klart for borgeren, hvordan man skal opføre sig for at leve op til krav og regler, så opstår der et massivt retssikkerhedsmæssigt hul,« mener Søren Kjær og tilføjer: »Hvis man ikke kan forudberegne sin forseelse, har vi ikke retssikkerhed.«

Det er helt uden omkostninger, at kommunerne kan jagte mistænkte socialbedragere. Hvis en kommune begår en fejl, er der ingen økonomiske sanktioner.
Problemet er jo at kommunen bare ændrer de berørte ydelser med et pennestrøg efter hvad de nu synes...ingen kan vide sig sikker... ikke engang hvis man prøver at overholde loven (for der er ingen faste regler)
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 01:11   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
nej der burde findes nogen helt konkrete retningslinjer for hvad man må og ikke må ... har selv en veninde der er totalt nyforelsket men hun er også enlig mor til to og har ingen lyst til at tage en mand ind og bo med hende og børnene før end hun er sikker på at det holder...

Hun er gået helt i selvsving og er totalt paranoid og man kan vel godt forstå hende, ... hendes kæreste skrev på sin fb at han var i forhold med hende og så gik hun helt op i limningen for hvad nu hvis sagsbehandleren så det ha ha ..

Hun er bange for at ungerne gør naboerne sure for hvad så hvis de anmelder hende og sidste nye... hendes nye kæreste må ikke komme hos hende mere og sove for tænk nu hvis ..

Hold da kæft de kan gøre os paranoide ..

Og ja ja kan se det lyder lidt morsomt men havde en ven til at spise med her forleden og tog sq mig selv i at trække for ha ha .. nu kan vi ikke have gæster mere .... sygt ..

Nå ja læste i dag at oppositionen foreslog en retssikkerhedskommision for at kigge på dette område , regeringen siger nej ... suprise .....



http://www.information.dk/251896
  Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 01:56   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og jeg har paranoia ved tanken om at min søn kommer til at sove her engang i mellem (pga boligsikringen), og er vild af skræk for at nogen skal tro at han bor her permanent, så jeg beder nærmest til at han ikke får så meget natarbejde og istedet kan tage hjem hos ham selv.

Forleden var eksens kammerat her et par dage fordi han var uvenner med konen, der trak jeg også gardinerne for og rullede persiennerne ned og bad ham forlade bygningen af bagvejen når han skulle på arbejde
- og ringe til mig når han atter stod ved bagdøren, så jeg kunne gå ned og lukke ham ind.

ALTSÅ MAND.

Jeg tør ikke engang komme under mistanke, netop fordi det jo kan være umuligt at få retfærdigt gjort sin uskyld. Og hvis jeg bliver nervøs, så klumre jeg ekstra meget i det og vil garanteret fremstå løgnagtig og ekstremt nervebetonet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialmininsteriets vejledning for enlige i sociale sager/socialt bedrageri: gunvor Et godt link! 0 08-07-2013 08:35
Socialt bedrageri? kakaoko24 Politik og Samfund 12 01-02-2013 15:38
Socialt bedrageri: Færre retsforfølges! buster Politik og Samfund 6 29-10-2010 11:34
Socialt bedrageri Trine Dit og Dat 26 08-10-2008 02:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension